• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HASHPoznej vtip + jejich vysvetleni | Adolf Hitler ručí za vtipnost veškerých vtipů! Doživotní záruka! *záruku možno prodloužit
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    HOWKING: Hele, uvědomuješ si, že tenhle příklad, který zahanbuje profesory matematiky, koluje po internetech už minimálně pět let? Dokonce déle než problémy s početními příklady s ovocem (či jinými předměty) nebo kapalinou proudící do děravých nádob a slepých uliček...
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    HOWKING: prosim te tys zase cichal modelarsky lepidlo vid. kdyzs to sem se strasnou slavou postnul tak to vs8chni za chvili meli, jen tvoji falesni profesori matfyzu to nedali.
    mas iluze o detech i jinych. typicke defekty cloveka nevzdelaneho v primingu a steoreotypech ale zato nikdy nemajiciho data jen tvrzeni
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    ATUARFIK: Bez čísel zmizí matoucí element nutící k hledání vztahu. V podstatě tak jako my vidíme verzi s textem vidí děti i tu verzi s čísly. Super postřeh. Nemohl jsi názorněji ukázat, jak rychle by to řešily děti. (kdybych tu nezmínil to s těmi dětmi, tak to budete řešit možná i hodiny (i když GANDHI by to možná dal rychle - má zřejmě vzdělání v kognitivní psychologii - nebo jak se ten obor jmenuje)
    ATUARFIK
    ATUARFIK --- ---
    PYROMANEK: A já teď dostanu pojeb za spoiler. :)
    PYROMANEK
    PYROMANEK --- ---
    ATUARFIK: ok, ted sem to pochopil... kolecka :-D plochy... 4
    ATUARFIK
    ATUARFIK --- ---
    PYROMANEK: Mimochodem
    HOWKING = 1
    PYROMANEK = 3 nebo 4
    REONA
    REONA --- ---
    PYROMANEK:
    0
    0
    1
    PYROMANEK
    PYROMANEK --- ---
    HOWKING: ok
    135
    537
    579

    nechapu to a to sem si tady precet vsechno... sem prevraceny?
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    DREWDARK: nejruznejsi mobilni spolecnosti a jine Vodafony nabizeji odmenu za dobiti (kreditu). Dobiti jako dobiti, no.
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    PRAASHEK: jaký ostatní správce? HASHe sem tu neviděl snad co nám dal práva a já na jen-read seru a rozdávám jedině plný permabany. Jedině, že bys měl rozdvojenou osobnost a varovals, že se ta druhá bude zanedlouho vracet z tajný základny na Antarktidě...
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    NAZARETSKY: Jasně. Já to přece uvedl jako příklad toho jak znalosti (a v průběhu další diskuze) i schopnosti mohou ztížit řešení. (jako příklad proč mi maturita z češtiny mohla poznání vtipu ztížit víc jak mu nápomoci). Tu čtyřku jsem zvoral. Byl jsem lehce opilý a jak jsem myslel na to, že čtyřce se musím vyhnout (někdy se píše uzavřeně, někdy ne), tak jsem ji hned napsal. Prostě jsem to celé domotal, ale i tak je princip zřejmý a jako argument to posloužilo i tak. (a teď už dostanu to readonly - no co už - když to někomu udělá radost - mě se zas tak často nestává, že bych vtip nepochopil :D)
    NAZARETSKY
    NAZARETSKY --- ---
    HOWKING: To je jen dojmologie. Ve skutecnmosti ten tvuj predikat o kyterem vime, ze P(284) = 2, ... , kazdy kdo je schopen resit ulohy objevi velmi brzo. Tedy postupuje-li standartnim zpusobem - nezda se mi zadani - tak jej vysporuji - vypozoruji, ktery predpoklad vedl ke sporu - tim, zjistim kde delam chybu v uvaze - nasleduje dalsi iterace. Pokud navic k teto uloze pridas informaci, ze jej dite ze skolky vyresi driv, nez profesor matematiky (tzn rovnou prozradis pointu), pak to dite nema oproti profesoru matematiky zadnou sanci a bude pomalejsi.
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    jenom upozorňuju, že na cokoliv o howkinga se záruka nevztahuje. a neručím za ostatní správce, že ho třeba naučí "číst-only"
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    Vážení, vy si neuvědomujete, že HOWKINGovy posty mají hlavu a patu a kdo nesouhlasí, je hlupák :)
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Je tohle vetsi, nebo mensi, volovina nez lidi stezujici na spam ID spamovanim?
    Snazim se nepouzivat rovno, kvuli detskym programatorum.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    SALVATOR: I školní děti - přesně jak jsi to napsal ty - tu abstraktnost je třeba zažít, aby ti začala měnit množinu řešení. Dítě v první třídě už tu abstraktnost pochopí, když je mu vysvětlena, ale zatím se nutí takto myslet a samovolně stále ještě myslí ryze konkrétně. Myslím, že ten přechod k automatizaci abstraktnosti v myšlení trvá podobně jako výuka jakéhokoli jazyka - roky než se zcela zažije.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    HOWKING: A to máš fakt něčím poškozený, jak to to dítě vnímá? Jsou předškolní? Protože tam by to eště dávalo smysl.
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    oba zapomínáte specifikovat o jak starym dítěti se bavíte a ignorujete fakt, že mozek neni digitální počítač, ale analogovej počítač a kromě samotné znalosti hraje roli míra její "zažitosti".

    Anyway, nejsou na Nyxu nějaký filozofický nebo psychologický nebo lingvistický kluby nebo tak něco?
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    HOWKING: To samozřejmě chápu, ale jde mi o to, že dítě může vědět, co je = a přesto klidně tu hádanku rozluštit prostě proto, že to nemá tak hluboce zakořeněný, jako nějakej páprda. Ta znalost sama o sobě je de facto binární: víš/nevíš. To, jak moc to máš zakořeněný ale binární není a přitom je to právě to, co podle mě hlavně tak silně ovlivňuje úspěšnost v řešení tý hádanky. Chápeš, jak to myslím?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam