• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOMEEKJungle / Drumandbass a všemožné zlámaniny

    DISKOFILŮM VSTUP ZAKÁZÁN / 2024: ZBYLI JEN DISKOFILOVÉ A DŮCHODCI

    EMOTIKONY / PHUN WORDS

    I Klute to ví: "Never trust a white man with dreads"

    2014 motto: never trust a dj that doesn't use headphones...

    rozbalit záhlaví
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    VEX: no právě, celý to "flow", o kterým umělci mluví jako o svatým grálu je ve skutečnosti jiný slovo pro posedlost!
    VEX
    VEX --- ---
    INK_FLO: většina těch nesvéprávnejch bláznů ani neví co dělá.
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    no pak jde taky o to, kdo je vůbec ten hlas v hlavě, kterej umělcům posílá ty vnuknutí a nápady...jestli to náhodou nejsou jen ghost producenti/učňové nějakých bytostí z jiných sfér!
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    FALLENGEMINI: Tak zrovna tyhle starý výtvarný mistři měli celý dílny plný učňů co pěkně poctivě malovali, co jim mistr řekl. Buonarroti taky nevymaloval Sixtinskou kapli sám. A u Shakespeara se například teď taky spekuluje o tom, že ty svoje díla nepsal úplně sám. Umění bylo řemeslo a platil ho mecenáš, co si zadal zakázku.
    VEX
    VEX --- ---
    Vytáhnul si na někoho gun, nechci podporovat tvůj label
    VEX
    VEX --- ---
    FALLENGEMINI: jj to chápu. Celkem snadno vznikne na někoho averze a následně se promítá i na jeho tvorbu.
    FALLENGEMINI
    FALLENGEMINI --- ---
    muj pohled na vec je jiste do urcity miry ovlivnenej tim, ze s umelcema pracuju, a ve finale tim prichazim o spoustu iluzi. skvela hudba je jedna vec, ve finale je ti ale hlavne sympaticky, kdyz se proste ti umelci chovaj aspon trochu jako lidi))
    VEX
    VEX --- ---
    FALLENGEMINI: tak to bych taky přestal poslouchat. Stejně jako Jacksona.
    FALLENGEMINI
    FALLENGEMINI --- ---
    VEX: ted uz jsme ale zase uplne mimo ten puvodni kontext...mne nejde o egomaniactvi...asi zbytecny to tim dal tady zasirat, probereme nekdy osobne))

    RONDO: hele jedna z mych oblibenych kapel behem dospivani byli Lostprophets. jejich hudbu jsem miloval, jejich frontman byl par let zpatky odsouzenej za pedofilii, od ty doby jsem si jejich muziku uz nepustil. jen pro ilustraci))
    VEX
    VEX --- ---
    FALLENGEMINI: to bys nemohl poslouchat nic. Většina famous artists jsou egomaniaci.
    RONDO
    RONDO --- ---
    FALLENGEMINI: Ale nakonec je super, že to má každej jinak, co jinýho.
    RONDO
    RONDO --- ---
    Ale tak koukat na filmy Woodyho Allena se těď už taky nenosí, že xD xD xD
    Nemluvě o Jacksonovi.
    RONDO
    RONDO --- ---
    FALLENGEMINI: to znamená že když ti na stole přistane CD a nevíš od koho a co to je, poslechneš si to a líbí se ti to, tak ještě potřebuješ dohledat autory a prolustrovat jeslti nejsou kundy? good luck.
    LOL .-)
    FALLENGEMINI
    FALLENGEMINI --- ---
    RONDO: ja mluvim z pozice osobniho postoje. pro me neni dulezitej pouze vysledek, ale taky to, jak se k nemu dojde. vubec nerozporuju nic (respektive vetsinu) z toho, cos mi tu psal ty, Vojta nebo Dan. ja s vama souhlasim, ale kazdej z nas se bavime o necem jinym. vas point je v tom, ze bez Goldieho by ta hudba nikdy nevznikla (zato misto Playforda tam s nim mohl sedet kdokoliv dalsi) - a v tom mate naprostou pravdu. muj point je v tom, ze Goldie je kunda. pokud slysis jen tu muziku, je ti to jedno, a je to v poradku, ze to tak vnimate. pro me osobne je dulezitej i ten background. proto muj respekt patri jinejm lidem, protoze mi imponuje jejich pristup (pripadne osobnost), byt nemaji v diskografii Timeless.

    a s tim "najdi si svoji cestu a delej si co chces" argumentem bych byl dost opatrnej))
    RONDO
    RONDO --- ---
    FALLENGEMINI:
    enže ty furt mluvíš o nějakejch umělcích a tvůrcích. já mluvim o hudbě. historie umění a podobný školní disciplíny jsou pro mě podružný, i když do nich rád u piva zabřednu.
    Je mi jedno jeslti se Goldie cejtí jako umělec nebo ne, je to jeho boj. jestli je jeho charakter takovje nebo makovej je "bulvární" otázka.
    "pokud je ti něco blízký a chceš tvořit, měl bys mít tolik respektu" - ne, pokud je ti něco blízký a chceš tvořit, najdi si svou cestu a dělej si co chceš, je to tvůj život, tvůj boj. každá jednotlivá verze "umělecký cesty" je jiná než každá jiná, rozhodně nejsme na konci vývoje.
    co se Da Vinciho týče, nevim nakolik se zabejváš do hloubky historií umění, já takřka vůbec, z pricipu bych se ale ptal, nakolik můžeš s určitostí několik set let po jeho smrti tvrdit něco o tom, jakym způsobem tvořil. a úplně stejný je to s Goldiem.

    ještě jeden příklad: v early 00`s nosil domů brácha pálený CD. u dost z nich jsme třeba ani nevěděli, co to je. můj prožitek, to, co mi ta hudba dávala, byl úplně stejnej, jako když mám dneska na discogs poměrně detailní údaje o tom, kdo co dělal a můžu si dohledat rozhovory a já nevim co.
    to je to, co se snažim říct.
    úplně nevim, jestli to chápat tak, že tohle je v tvejch očích nějakym způsobem méněcenej nebo irrelevantní způsob konzumace výdobytků kultůry? nebo prostě mluvíš z pozice "uměleckýho historika / kritika"?
    VEX
    VEX --- ---
    K tomu se hodí:
    Video explains the world's most important 6-sec drum loop
    http://www.youtube.com/watch?v=5SaFTm2bcac
    VEX
    VEX --- ---
    FALLENGEMINI: Jo tak já to asi nechápu. Tu nuanci mezi tím nevnímám. Iniciátor má podle mě zásadní podíl na díle. Ať už je to hajzl nebo ne. Bylo to teda o charakteru?
    FALLENGEMINI
    FALLENGEMINI --- ---
    VEX: a tvrdim nekde, ze by vznikla?)) od zacatku to prezentuju tak, ze mam problem s nim a jeho "odkazem", ne s dilem samotnym. mozna by bylo dobry si tohle uvedomit, nez me tu hromadne budete bombardovat "wall-of-text" o tom, jak je Timeless genialni))
    VEX
    VEX --- ---
    FALLENGEMINI: Toje mylná představa. Ta díla by bez Goldieho nikdy nevznikla. Hirst si žraloka taky nenakládal vlastníma rukama.
    FALLENGEMINI
    FALLENGEMINI --- ---
    RONDO: v tom je prave ten zakladni rozpor. to dilo by nikdy nevzniklo, pokud bys k tomu nemel toho dalsiho cloveka. u Da Vinciho taky nesedel nekdo dalsi, kdo by mu rikal, jak ma vest tahy stetce. z tvoji premisy pak vychazej presne takovy osobnosti jako Goldie, co se povazujou za umelce a jejich charakter pak odpovida tomu elementarnimu nedostatku pokory, kterej jde ruku v ruce s tim, ze pokud je ti neco blizky a chces tvorit, mel bys mit tolik respektu, aby ses to naucil a poctive si to odmakal od A do Z. jinymi slovy vysledek je stejnym dilem prace i vize. samplovani je v tomhle ohledu uplne jinde (viz Warhol, kdyz uz jsem zabrednul do ty vytvarky).

    a tim koncim))
    RONDO
    RONDO --- ---
    FALLENGEMINI:
    Má troška do mlýna: :)

    Dílo je vždycky víc než jeho tvůrce, jméno pod kterym něco vyjde je způsob jak to prodat, zmarketovat, dostat k někomu "tam venku". Jakmile to začneš stavět tak, že umělec je na prvním místě, okamžitě se otevírá pandořina skříňka témat jako samplování, používání "cizích" nápadů etc. Jména uměleců, potažmo labelů, jsou akorát kóty, podle kterej se můžeš orientovat v "nabídce" - ať už při hledání nebo při přemejšlení nad tim, co s čim souvisí a jak věci navzájem odkazujou na sebe etc. Soutěž o to, jestli je Goldie víc než Photek, je z podstaty nesmyslná, jediná otázka je, jestli se ti víc líbí jeden nebo druhej track.
    Goldieho jméno jako podpis pod trackem vždycky znamená, že je solidní šance, že to bude bomba. Kdo to odkroutil, kde vyříznul samply, kterou melodii z klasický hudby použil, je mi z principu uplně u šumák, leda že by mě jména jeho spolupracovníků dovedly k dalším dobrejm trackům. Super příklad je Heist, kterej s Goldiem dělal leccos, a jediný, co z jeho produkce dokážu zkousnout je to EP na Headz, který zní, jak kdyby ho dělal s Goldiem.

    A ne, umělece z tebe nedělá ani pokora ani respekt k řemeslu, umělce z tebe dělá dílo, který si přived na svět. Pokoru a respekt k řemeslu můžou mít lidi, který v životě neudělali nic zajímavýho.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam