ARIAEL: jo tohle - existuje blender foundation a můžeš věnovat peníze na vývoj i např. na konkrétní featuru, kterou bys v blenderu chtěl - kdybys měl zájem o přehled sponzorů a případných programech sponzoringu, mrkni tady:
https://fund.blender.org/ - aktuálně zaměstnávají 5 developerů a příjmy od sponzorů jsou cca 30 tisíc euro měsíčně...
JIMX: byl to Rainbof :) Nicméně si opravdu nejsem jistý, co přesně řešíte
- vytažení fotek z raw formátu z foťáku (kdy tímto vlastně provádíš digitální operaci odpovídající v analogovém světě vyvolání fotky)
nebo
- úpravu fotek, které už jsou v nějakém "běžném" formátu (tif, png, jpeg) a případné úpravy už "vyvolané" fotky. Co se týče Raw formátů, tam IMO jde o jejich proprietárnost a tím pádem licenční podmínky a tedy i jejich nekompatibilita se spoustou sw, IMO se surovými formáty pracuje jen ten fotograf, než to chce poslat dál, protože si třeba i rozhodne, jakou to má mít atmosféru, což už je dost subjektivní, je to pěkné mít data ze senzoru a jednoduše si je editovat, ale špatně se to posílá, špatně se s tím dál pracuje, někdo další to může interpretovat jinak...
Pokud chceš např. rychle zmenšit set fotek (velké soubory, které nechceš posílat mailem apod.), tak v blenderu a ve spoustě jiných softů typu photo batch (udělat toho jde víc, třeba oříznout, natočit, upravit kontrasty apod.,) tohle jde udělat rychleji a jednodušeji než ve Ps - samozřejmě existují na to ve Ps akce, musíš si je vytvořit, i kdybys je měl vytvořené, tak Ps pojede pomaleji a někdy rozhoduje i rychlost a pohodlí práce.
Záleží, jestli máš čas ladit jednu fotku několik minut, nebo musíš upravit spoustu fotek hodně rychle - typicky např. u animací fakt nejde otevřít ve Ps např. minutovou sekvenci ve fullHD (cca 1500 obrázků po 2 - 4 MB).
Jsou různé typy prací a každý nástroj se hodí na něco jiného, takže zpět k začátku - co přesně je problém, který se řeší - úprava hromady vyvolaných fotek nebo vyvolávání fotek v raw formátu?