• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOC256Windows - (Windows 7, 8, 10, 11, ...)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    MAWERICK: Ve win se to tak fakt chová, je to podobný jako třeba apky z MS Store - MS takhle podivně obchází omezení v uživatelských právech, kdy instaluje aplikace někam do USER/Appdata a spravuje to nějaká centrální sluba/instalátor pro celý stroj... Naštěstí to dělají jen oni, protože to je fakt megaoser..
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    PES: Tohle se jim nepovedlo, navíc ty osery s tím TeamsInstallerem.. Myslím že se to ale týká jen podnikových licencí, normální stažený z webu se chovaj normálně..
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    PES: kecy v kleci... instalujeme na citrixy a nic takoveho se nedeje... Mass nekde neco blbe nastaveny...
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    GIOMIKY: 4GB s Win10 na teamsy stacit budou celkem obstojne.. jasne je to bare minimum ale nevidim duvod k tomu hned platit za 16GB... kdyz uz tak 8GB... a to zas tak hrozny neni...

    nehlede na to ze se mi zda ze si neuvedomujes ze se od dob XP dost zmenil zpusob memory mgmt... nehlede na to ze mas jeste pagefily a podobny srandy takze pokud nepouzivas plotny tak celkem cajk...
    PES
    PES --- ---
    Hehehehe, TEAMSy jsou příklad děsného odpadu (programového) - a zkuste si to nainstalovat na stroj, který používá více lidí - KAŽDÉMU se to instaluje extra (celý balík) do jeho profilu... Tfujtajxl...
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    GIOMIKY: Teamsy jsou žrout, ale pořád to jsou stovky mega, nepotřebujou X GB.. Další věc je taky chyba brát to tak, že když si otevřu task manager a vidím tam 90% zabraný paměti, tak musím běžet hned do Alzy..
    Takhle to už roky nefunguje - Windows si vezmou co mají, jde do brát tak že i všechny pagefiles nebo tempy co jsou rozhrkaný po disku jsou svým způsobem taky "pamět", i spousta aplikací s tím pracuje tak, že si vezmou nějaký procenta resp. něco nechaj a zaplní co můžou. U Windows nemá žádný smysl snažit se docílit toho, že budu mít 90% volný paměti.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Osobně nevidím důvod být mučedníkem vlastního počítače. Hlavně pokud je RAMka za pár kaček...
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    GIOMIKY: to je "specialni aplikace"... to se nepocita :)

    GIOMIKY: pokud je odpoved "proc ne" tak asi nema smysl se dohadovat o tom proc ne :) jksi presvedcen ze to je dobry napad tak ok :)
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    NAVARA: to byla narážka na velikost obrázku
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    GIOMIKY: jako mas pravdu.. ale 4GB RAM v roce 2021? srsly? :D :D
    To tam mas jeste XPcke ne?
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    Jo prohlížeče jsou kolikrát nenažranější než kdejaká hra. :)
    Obvzláště jako když měl IE8.x? Memory leak kdy by ti za x minut nestačilo ani těch 32GB ram.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    PRAASHEK: 32GB mi dnes nepřijde kdovíjak moc - ale hlavně to žere 16GB v klidu, při hraní bych musel lecco vypínat, jen abych to pak zas zapínal, což kekw :\
    BAT
    BAT --- ---
    ROLAND: Fakt, ze nektere hry potrebuji vice nez 16GB RAM, aby byly nejak rozumne hratelne, je moje nevedomost?
    Tomu nerozumim, ale to asi bude prave tou moji nevedomosti.

    Jestli to neni uz moc off topic, jak ty by sis treba predstavoval nejake ty optimalizace, na ktere jak rikas vetsina vyvojaru sere?
    Muzes uvest nejake priklady? Ja se uprimne opravdu rad poucim jak se to ma spravne delat.
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    NAVARA: uko ješita approves
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Pro představu, když nic nehraji - Chromů je otevřeného povícero

    ROLAND
    ROLAND --- ---
    GIOMIKY: Problém s probouzením se mi děje občas také, řekl bych nějaký problém v registrech, nebo po nějaké aktualizaci a problém s ovladači a nebo změna nastavení probouzení. Jiné řešení než čistá instalace, mě bohužel nepomohlo.
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    PETER_PAN: nebo dva taby v chrome
    KOC256
    KOC256 --- ---
    PETER_PAN:
    Taky mam na pracovnim stroji jen 8 GB a delam veci co pak bezi na stovkach gigabajtu RAM... Takze to chapu. Jen jsem si vzpomnel na tuto fousatou historku...
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    KOC256: Obecne staci pro beznou (tj. nemyslim neco jako [PETER_PAN @ HARDWARE ( Královská odnož IT )] ) praci prekvapive malo, dokud nezacnes poustet virtualy.
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    BAT: To se ti kudla klidně otvírat může, ale jedná se bohužel jen o tvou nevědomost.
    Minimum vývojářů se věnuje optimalizacím. Na ty se zkrátka z vysoka většinou sere a to doslova. (Tím ale také netvrdím že je to jen čistě vina samotných vývojářů) (efektivita řízení vývoje je pak další kapitola a taky ne zrovna jednoduchá, jedna věc je mít plány na papíře a druhá pak řešit to v praxi. :/ Takže říkejme tomu nějaký kompromis.)
    To proč, má různé důvody, některé řekněme obhajitelné jiné bullshit a výmluva. (Ale to by bylo TLDR vysvětlování.)
    Ale poučení je jednoduché stačí se podívat na demoscénu a co je možné nacpat do 64KB. I když to už je zase extrémní alchymie, která se při běžném vývoji jen tak použít nedá. Nehledě i na to že tolik machrů zase po světě neběhá aby se pak dala uspokojivě pokrýt případná poptávka a hlavně nějak to zkloubit.

    Na hraní her i ala enthusiastic 16GB je více než dostačující a to i na 4K. Problém je jaksi v dostupnosti a to nejen cenové, ale i výkonové předně CPU a GPU. Více RAM má tak smysl pro Ramdisk i když současné NVME disky mají použitelnou rychlost a když je dáš ještě do raidu. Má to své pro a proti.
    I když pokud by se jelo skutečně na optimalizace tak ani tohle není až takový problém a v podstatě to ani není potřeba.
    Ostatně takový průlom v grafice předvedl Unreal Engine 5 od kterého se řekl bych hodně očekává? A to co bylo vidět v tom Demu tak by prý v takové kvalitě mělo běžet na PS5. Tak uvidíme.
    Simulátory jsou pak trochu specifická věc, ale pořád je to o optimalizacích. A simulátory jsou tak nějak na cestě mezi public a profi. To bych hodil i do nějaké oddělené kategorie než běžní hráči a hraní a i mimo běžný enthusuastic level.

    Pokud se chceš bavit o VR tak to je v podstatě ještě stále v plenkách a tam ty HW prostředy pokud má být grafika jako klasické hry tak tam to něco sežere.

    Další problém je nedostačující a zastaralá archytektura zběrnic na základní desce. Quad channel se k mému smutku tak nějak bohužel vytratil i když na high poly skupině se teď objevují zmínky o octal channel.
    Nicméně když nemáš SW který s tím umí dobře pracovat, pak se ti rojí mraky článků o tom jak je Quad channel na hraní k ničemu. A já se tomu směju, ale i mě to dost rozčiluje. Ale halt byznys je byznys. Takže na co optimalizace, na co uživatelskou logiku a přívětivost. Hlavní je když lidi cálujou.

    Za mě se rozhodně neskutečně plýtvá zbytečně jak výkonem tak kapacitou HW. Ale to je jen důsledek byznysu až začne být pořádná krize a nebudou se dostávat prostředky, tak se řekl bych snad i také začně skutečně optimalizovat.

    Velikost instalace W10 je něco tak zhůvěřilého, že to už za mě nemá cenu ani rozebírat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam