DARJEEL: Do terapie jsem přinesla trauma zneužití v dětství a odmítnutí ve vztazích. Poté, co jsem si od terapeuta vyžádala přijetí v rámci terapeutickýho vztahu, se mi dostalo přijetí v podobě svádivýho pohledu (už jsem tady o tom psala). Byť to bylo trochu za hranou etických pravidel, spustilo to u mě transformační osobnostní proces. Poté, co jsem se následně začala dožadovat reálnýho vztahu s terapeutem, mi dával verbálně naději reálnýho vztahu po ukončení terapie. Na posledním sezení mi dal ovšem poměrně jasně najevo, ať na vztah s ním navždy zapomenu, jelikož s klientkami nechodí a že mě nemůže zneužít tak jako činili jiní v minosti. A že když mě sváděl pohledem, tak profesně selhal. Tohle jeho vyjádření přišlo potom, co jsem vážně uvažovala o ukončení terapie s přáním navázat s ním reálný vztah. A tak se teď cítím zneužitá a odmítnutá a říkám si, jestli to je nezvládnutá terapie anebo jestli terapeut na mě neaplikuje nejaký "role playing", když zjevně a vědomě opakuje v protipřenosovým vztahu moje bolestivý témata (zneužití, odmítnutí).
Něco jsem k tomu našla v článku o stádiích psychoterapeutickýho procesu v koncepci Junga aj.:
Terapie se dostává do fáze intimního mystéria, do fáze, jež je často morálně velmi těžko pochopitelná pro ty, kdo stojí mimo její pole. Terapeut ani klient se už nedokážou takticky vyhýbat tlaku archetypálního pole a prostřednictvím přenosovo-protipřenosové dynamiky dramaticky přehrávají jeho obsah. Věci už nerežíruje ego, ale Self (bytostné Já), dostávají se do „polovědomé“, z části iracionální roviny, kde i ta nejlepší vůle dostává svou dávku relativizace. Důvěra mezi pacientem a lékařem přerostla do té míry, že ti dva už nedokážou maskovat negativní ani pozitivní pocity. Terapeut zde může například přejít k nevědomému zahanbování svého klienta, může reagovat podle či manipulativně. Rozehraje hru, která byla kdysi započata, ale nedokončena. Je tu ovšem jeden rozdíl: protože je terapeut jednou nohou ve světě objektivního ducha vlastní profese, už nepodá pacientovi smrtelnou dávku jedu, ale pouze jeho derivát![100] Reaguje sice s emocí, která je nezbytná, ale nikoli „naplno“, pouze napůl; můžeme říct rituálně. V tu chvíli ale musí zároveň nastoupit reflexe. S temnou polovinou nabídne terapeut i světlou: přijme zodpovědnost, omluví se, vysvětlí svou reakci a tím odhalí vlastní obnaženou lidskost. Lidskost, v níž jsme si všichni zcela rovni. Lidskost, jež nezná jinou hodnotu nežli tu, kterou jí propůjčuje existence samotná. Sníží se tak níž než jeho klient, nabídne to, co bylo soustavně klientovi odpíráno. Stále totiž zakoušel pouze jednu polovinu této zkušenosti. Obyčejně takovýto zážitek doprovází hluboký pocit hanby na straně pacienta i terapeuta, proto pokořuje oba, oba se vzájemně učí a poznávají relativitu svého ega. Zároveň však přichází i pocit úlevy a procitnutí, proto má transformativní účinek.