• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DARJEELBreakthrough - prorážení skořápky reality
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    a abych byla vice on topic: protoze IMO, zadna cinnost sama o sobe nema zadny 'smysl', neni zadny duvod konat nejake cesty, dosahovat nejakej vyvoj jak pise adam atd.

    To je vsechno vymysl mysli, resp. reprezentace 'tendence k pohybu' na urovni mysli. Pokud je v systemu dost energie, nastava pohyb, pokud tam dost energie neni, tak holt nenastava. Ale samo o sobe neni lepsi realizovat nejakej "smysl" oproti tomu nerealizovat nic. Predstava zustat v klidu a nic nedelat hodne asociuje smrt. To muze k tomu nutkavemu 'hledani a naplnovani smyslu' vest.

    Ale tento klub je o prorazeni skorapky

    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    THE_SECOND_GUY: plne te chapu. IMO jakekoliv zduvodneni, motivace, pravidla atd. ktere dodava mysl, jsou az druhotne. Bud clk ma energii aby se mu "chtelo zit" (podnikat veci, ...), nebo tu energii zrovna nema.

    Moje uroven energie hodne skace nahoru a dolu. Pokud je dole, tak jedina moje motivace proc "delat veci" je motivace strachem: kdyz se nebudes usilovat, stane se to, to a to a tim padem pak budes trpet.

    IMO misto motivace hledej zpusoby jak si pridat energii. Pak se 'motivace' = chut objevi sama
    ADAM_KADMON
    ADAM_KADMON --- ---
    THE_SECOND_GUY: To je jako kdybys tvrdil ze neni proc kopat studnu pro ziznive, protoze 200km na zapad jednu maji a s takovym podlozim jako je tady se stejne tak hluboko nedostanem.
    Totiz.
    Mame prostor, tudiz dosazeni jisteho stupne vyvoje je relativni vzhledem k tem, co jsou okolo nas. I stredoskolsky ucitel, nebo malir pokoju muzou udelat mnoho dobreho. Ne jen profesor a akademicky malir. A je zde misto pro mnoho akademickych maliru i stredoskolskych ucitelu. I pro ty co si kresli jen tak pro radost, nebo aby udelali druhym radost hezkym pranim k rozpusteni ega.
    Mame cas, mistri prichazeji a odchazeji. Umre Bach, ale cela rodova linie cita 50 muzikantu a nekolik uspesnych skladatelu. PRED i PO. Pripravovatele cesty, vykonavatele cesty, pokracovatele, kteri opet pripravuji.;]
    Mame rozmanitost - kdyz dva delaji totez neni to totez. Kazdy clovek je nekonecne! slOZITYM organismem.

    THE_SECOND_GUY: co ze to vlastne sdelujes? ze smyslem pro tebe je vitezit a byt lepsi nez druzi a ze cinnosti ktere toto neumoznuji jsou pro tebe nezabavne.
    Imho jsou to zbytecne zbytnele postoje a ani moc neverim tomu ze to az tak mas. Spis mi prijde ze jen tak kverulujes.:]

    Osobne delam co me bavi a z ceho mam radost a nemusi mi z toho kanout zvysena spolecenska prestiz nebo sekundarni povzneseni zavisle na hodnoceni druhych.
    ANNA
    ANNA --- ---
    cítím, že funkce skořápek je nedoceněná,))

    ovšem jako kuřátka (a zpěvní ptáci) se asi snažíme co nejrychleji prodírat do nových a nových světů,)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    :o))) (všechno)
    ONDREX
    ONDREX --- ---
    pokaždý totiž vyroste nová :)
    VLK
    VLK --- ---
    Skořápka praská znova a znova.
    RANGDROL
    RANGDROL --- ---
    skorapky jsou hazard
    WHITE_SADHUS
    WHITE_SADHUS --- ---
    ja bych vsechny ty skorapkare zakazal!
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    jako by se tu předpokládalo, že existuje nějaká jedna Skořápka™, kterou stačí prorazit a dál je vše čisté a jasné...?
    Představu Ultimátní Skořápky™ sice nevylučuju (v mém obrazu světa je možná), ale navrhuju větší opatrnost v tom posuzování, nakolik právě byla proražena tato poslední Skořápka™ a nakolik šlo jen o jednu z mnoha větších či menších skořápek (bez velkého S a bez trademarku) ... :o)
    WHITE_SADHUS
    WHITE_SADHUS --- ---
    nekdo holt tou hlavou musi hodne mlatit , aby tu skorapku prorazil :)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    SCHWEPZ: To řekl krásně :)

    Vím, že ta minidiskuse tímhle začala, ale v tom, co píše Second Guy, mně mnohem víc zaujalo to, co mi přijde že silně ukazuje na tlak jiných lidí a na to, že si ho nechává nebo nechával líbit... Myslím, že z něčeho takového (jako jedné z možných příčin) vzniká přehnané zaujetí "bytím nejlepší", a že jste tím pádem mluvili každý trochu o něčem jiném.... Někdo to má už v rodině, že každá jeho aktivita je hodnocena a ve všem má být šampiónem nebo to nedělat...

    Jasně, že to je zbytečnej omezující program, myslím že o tom se netřeba nijak moc bavit, že člověk může nacházet spoustu smyslu v činnostech, ve kterých mu o žádný výkon nejde....

    Ale někdy je těžké představit si, jak moc jsou někteří lidi právě těmi vnucenými představami kolem výkonu zablokovaní.

    Teď jsem třeba vyprávěla kamarádovi o svém nápadu na projekt spontánní práce s tělem, kdy člověk zkoumá, co potřebuje jeho tělo, a vytváří si své vlastní "cvičení". A on položil otázku, která by mě v životě nenapadla: "A co ti, co se styděj?" Jasně, když to řekl, dochází mi to. Jsou lidi, kteří se prostě strašně stydí hýbat svým tělem nějakým neobvyklým způsobem před někým jiným. Nejspíš si někdy někde moc brzo vyslechli, že jejich pohyby jsou "šeredné".... Tady taky nejde absolutně o žádný výkon nebo estetiku, jen o to udělat si dobře.....ale kdo na to má silný podvědomý blok, tomu to těžko vysvětlíš... Respektive jeho rozumu to vysvětlíš, ale to zraněné malé já se bude muset pomalu opatrně uzdravit a vyzkoušet si, že to opravdu může, že se opravdu nebudou všichni chechtat a ukazovat na něj prostem....

    Takže ze své pozice můžeš vysvětlit racionální výhody zkoušení nových věcí, ale někdo kdo z toho má strach, potřebuje u sebe pracovat i s příčinami. Samozřejmě třeba je obojí, uvidět smysl, proč se měnit, příčinu dosavadního stavu, i jak na změnu.....
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    CONTINUITY:...to mi připomíná zakladatele Gestalt terapie Perlse který napsal - Já dělám svou věc a ty děláš svou věc. Nejsem na světě proto, abych žil podle tývh představ, a ty nejsi na světě proto, abys žil podle mých. Ty jsi ty a já jsem já, sejdeme-li se náhodou vzájemně, je to krásné. Nesejdeme-li se, nedá se nic dělat. -- ale myslím, že ta krátká diskuse nebyla o tom, jestli tě někdo do něčeho nutí nebo ne, jestli ti něco opakovaně říkají, či neříkají - pointa byla proč vůbec "něco" dělat, není-li naděje, že v tom budu nejlepší. existuje i jiný smysl v takové činnosti?
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    THE_SECOND_GUY: Jinak ale, co to znamená "být odsouzenej k věčnýmu nezdaru"?
    Představ si, že se tý daný činnosti věnuješ s totálně v pohodě lidma, kteří neřešej žádnej výkon a třeba je vyloženě baví tě to učit a mají radost z každýho tvýho pokroku.

    Tohle, co píšeš, zní, že jsi strávil příliš mnoho času s nějakou partou nafoukanců, co si něco dokazovali na tom, že tě shazovali, že něco "neumíš". To je ovšem JEJICH psychická nedospělost. Neumět něco je v naprostým pořádku. Omezovat se kvůli tomu a nic nezkoušet je fakt škoda... Můžeš vyzkoušet cokoliv, co tě zajímá. A je docela důležitý mít u toho kolem sebe ty správný lidi, tj. takový, kteří se k někomu, kdo s něčím začíná, dokážou chovat s respektem. Ono s jinýma obecně nemá cenu cokoliv...

    Vím o čem mluvím. Pocházím z hodně specificikých podmínek a dodnes neumím spoustu věcí, co lidi běžně uměj (sporty, atd). A neuměla jsem ještě běžnější (základní domácí práce třeba). Samozřejmě jsem si prošla studem, strachem, výsměchem. Zjistila jsem základní věci: 1) můžu se naučit cokoliv, co se z nějakého důvodu naučit chci, a když se mi to podaří, je to obvykle nádhernej pocit.... 2) normální, vnitřně zdraví lidi a opravdoví přátelé reagují na takový pokusy pozitivně, člověka v tom podpoří všechno mu v klidu vysvětlí a z výsledků se radují s ním :)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    THE_SECOND_GUY: :)
    Podle mě záleží, jestli pro tebe ta daná činnost má reálnej smysl nebo ne.
    Pokud tě nebaví, je naprosto logický její existenci ignorovat a věnovat se něčemu, co děláš rád, dělá ti do dobře, a tím pádem ti to buď jde, nebo je ti úplně jedno, jakej "výkon" podáváš. Nemusíš ovládat jedinej "sport", proč? Tvoje věc.

    Ostatním do toho není nic, a pokud ti nějací lidé opakovaně říkají, co bys měl dělat, zasloužili by si upozornit, že takové chování k jinému dospělému člověku je nevhodné - a pokud toto sdělení nepoberou, jejich společnosti bych se vyhla ;)
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    THE_SECOND_GUY: hele, nehodlám to nějak pitvat, ale na tvou otázku proč to dělat, když v tom nejsi nejlepší bych odpověděl, že to děláš pro sebe - například já jsem spokojený s tím, že sebe překonám, nemusím nutně překonat druhého. mě těší že získám nové dovednosti, které mě obohatí, rozvinou a nemusím v nich být nejlepší. to je pak nějaká obsese, hra ega, která je imho zbytečná. jestli je jediná tvá motivaca být lepší než ostatní, nemám s tím problém, ty sám s tím musíš žít.
    THE_SECOND_GUY
    THE_SECOND_GUY --- ---
    SCHWEPZ: Jedinej důvod je, že tě ty věci baví.
    Ale myšlenkovej rámec je takovej: neni mi jasný, proč bych měl provozovat činnost, která mě nebaví a nekouká z toho ani žádnej profit v podobě výhry, splněnýho cíle nebo tak něco... a zároveň mi neni jasný, jak mě může vůbec začít bavit činnost, ve který jsem odsouzenej k věčnýmu nezdaru.
    Čtení je blbej příklad, tam je jedno kdo je jak dobrej... ale ty sporty to už je jeden z těch případů.
    Já se prostě snažim najít nějakou motivaci k věcem, ve kterejch nevidim žádnej užitek, ale okolí mi často řiká že bych je měl dělat i tak...
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    THE_SECOND_GUY: ...takovu logiku nechápu. proč se učit číst, když nejsem nejlepší. proč si učit řídit auto, když jezdí někde schumacher. proč se učit bojové sporty, když nebudu jako bruce lee.....atd. apod. aj. etc.
    nevím, prostě mě tvůj myšlenkový rámec přijde v tomto mimózní. není to nějaké osobní náboženství typu "ego-deismus"?
    THE_SECOND_GUY
    THE_SECOND_GUY --- ---
    SCHWEPZ: Nevidim důvod, proč realizovat něco, co jinej udělá daleko líp (nejlíp)...
    Tu realizaci, to provádím za účelem abych se v tý daný oblasti stal nejlepším (trénink), ale když už předem vím, že nejlepší bejt nemůžu, tak proč vůbec začínat?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam