• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AILASGamebooky - Sci-fi & fantasy
    DZANDRE0
    DZANDRE0 --- ---
    Nevíte někdo náhodou: Vím, že existuje jeden nebo dva naprosté stupidní gamebooky "pro dívky" snad už z 90. let, kde je zápletkou snad nějaký mejdan nebo je cílem sbalit kluka či co. Ale absolutně nemůžu zjistit název. Byť je to brak, čistě ze sběratelského hlediska to sháním.
    PAJENC
    PAJENC --- ---
    Ahoj

    SHÁNÍM STRAŠLIVÉHO NETVORA. PENÍZE NEBO VÝMĚNA ZA JINÉ KUSY, POPŘÍPADĚ MIX
    AILAS
    AILAS --- ---
    KRYS: Mrknu na to zitra akorát jdu spát. Díky! Je možné že chyba je někde u mne, asi se chce spát už i počítači :-)
    KRYS
    KRYS --- ---
    AILAS: Zdar, hele mě to všechno funguje a nikdo další problémy nehlásí, každopádně tady to máš takhle přímo, to by snad mělo být bezproblémové :)



    AILAS
    AILAS --- ---
    KRYS: Ta ukázka ke stáhnutí mi hází chybu na Google Drive.
    KRYS
    KRYS --- ---
    Zdravím, nedávno jsem s kamarádem napsal vlastní gamebook a teď se ho pokoušíme vydat. Sice nespadáme do sci-fi & fantasy, ale je to tu přece jen diskuze zaměřená na gamebooky, tak třeba to někoho zaujme.
    Kdyby byl problém s nesedícím žánrem či vlastní propagací, tak se omlouvám a příspěvek samozřejmě smažu :)
    Podpořte "Ten, kdo jiným jámu kopá" na Startovači - Projekty | Startovač
    https://www.startovac.cz/projekty/ten-kdo-jinym-jamu-kopa/

    DORIAN
    DORIAN --- ---
    AILAS: DARKMAREK: Tak já bych řekl, že hlavní problém je překlad jmen. Místopisné názvy, pokud v překladu něco pravdu znamenají (Brass Street - Bronzová ulice), tak to je asi fajn, ale překládat jměna (Lone Wolf - Osamělý Vlk), to už je problém.
    Na druhou stranu, co jsem v překladu (od druhého dílu, protože přepsaný první nehodlám řešit po xté) naopak ocenil, je nepřítomnost vykání. Vím, že čeština se od doby středověku hodně zmněnila, ale vykání přišlo až s národním obrozením a onikání tu bylo o něco dříve, ale ne o tolik. Takže i když je to samozřejmě v moderní češtině už trochu nesmysl, říct: "Můj pane, nemyslíš že by bylo dobré..." Mě se to líbí a já to podporuji.
    AILAS
    AILAS --- ---
    DARKMAREK: Je to škoda. Co myslíš tím zvláštní překlady?
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    Gándžís to byli. ;)
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    On se k LW vrátil až nedávno, stihl napsat jen jedno pokračování.
    DARKMAREK
    DARKMAREK --- ---
    Joe Dever tvůrce Lone Wolfa bohužel 29. listopadu 2016 zemřel. Gamebooků z Magnamundu napsal celkem 29 a třicátým druhým to mělo končit. AFSF vydalo v devadesátých letech patnáct dílů a pak to zkrachovalo. Teď vydává Mytago Lone Wolfa i Fighting Fantasy ale má tam dost zvláštní překlad zajímaly by mě vaše názory na tato vydání od Mytaga. Je to tragédie a velká ztráta že Joe zemřel.
    PRAWITZ
    PRAWITZ --- ---
    BECKOU: dá se dohrát celkem v pohodě, ale napoprvé asi ne:) Potřebuješ nějakou hojivou mast a zlaté rouno, takže tím pádem hřeben, protože bez toho neseženeš to rouno. Nebo tak nějak, přesně už si to nepamatuju, ale četl jsem to cca rok dva zpátky a někdy napotřetí už jsem se trefil. Ale je divná, asi nejvíc se mi na ní líbí ten art na obálce:D navíc mě tam dost popouzely obraty jako "majznout mečem" - seriously WTF, je to sice brak, ale tak nějakou kulturu to přece jen mít může
    DORIAN
    DORIAN --- ---
    BECKOU: Citadela byla dost divná. Dohrál jsem ji kdysi dávno a myslím, že byli dvě až tři cesty, jak se tam dostat, ale jak to už si nevybavím, omlouvám se.
    BECKOU
    BECKOU --- ---
    Pamatujete si nekdo citadelu chaosu? Nikdy jsem ji nedohral dal nez k nejakym Bansi, kde je instantni smrt a neni ani odkaz na dalsi stranku. Mam ji jeste doma tak se muzu kdyztak podivat jak je to presne. Predem dik, tizi me to od detstvi :)
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    Já to také tak vidím. Náhoda hraje až moc velkou roli logika se vytrácí.
    DORIAN
    DORIAN --- ---
    AILAS: To sice chápu, ale někdy je ve hře dvakrát ta samá situace a jednou je nutno ji udělat, aby člověk něco získal a někdy to naopak udělat nesmí, protože jinak má okamžitý konec nebo něco podobného. Když využiju svůj příklad s baráčkem, tak v jednom případě se musím zastavit a dům prohledat, zatímco armáda se přibližuje abych nalezl onen nutný předmět, ale když o něco později narážím na situaci velmi podobnou ne-li stejnou (třeba utíkám před pronásledovateli, kteří by ale měli být za mnou ještě dost daleko, takže čas tam teoreticky je, a dostanu nabídku zastavit se u malého oltáříku, jen abych si přečetl nápis, který na něm je), tak se zastavit nesmím, protože to vede k okamžité smrti nebo nějakému opravdu brutálnímu postihu (jako třeba trvalá ztráta UB). To vše bez pořádné nápovědy, která by mi řekla, že si můžu dovolit zastavit v jednom případě, zatímco v druhém ne. Tohle je to, co mi mrzí a bohužel v opravené verzi LW se ten problém nachází také hned několikrát v úvodní části (Vlku, musíš spěchat a rozsvítit ten maják než bude pozdě... ale po cestě prohlídni každou komodu, jinak budeš mít problémy se tam dostat a hlavně nezapomeň prohledat celou velkou místnost prázdného nábytku, jinak totiž nenajdeš ten důležitý klíč k únikové chodbě!)
    Možná je to ode mne příliš hnidopišské, ale já mám rád v příbězích logiku :)
    AILAS
    AILAS --- ---
    DORIAN: No když spěcháš a je tam "zcela náhodou" osamělý dům k prohledání ... :-)
    Ale já prolejzám vždycky kde co. Jak u booků tak u her. Nebo prolejzal jsem. Štvalo by mne pak že tam tvůrci něco pěkného připravili a já o to přišel :-)
    DORIAN
    DORIAN --- ---
    FORGE: S tím myslím, že souhlasím :)
    To je ve skutečnosti asi můj největší problém s knihama Fighting Fantasy - prakticky pokaždé vede k cíli jenom jedna cesta a mnohdy se vybírá mezi dvojicí cest bez jediného náznaku, která by mohla být ta špatná (stejný problém mimochodem obsahuje i LW - Oheň na vodě, než vydali errata - smutné je, že v nově vydané edici ta chyba pořád je :)), potřebujete umění boje alespoň deset, jinak si neškrtnete a mnohdy dokonce je třeba udělat naprosto nesmyslné rozhodnutí (jako třeba - spěchám a ujíždím před nepřátelskou armádou, ale musím se zastavit u tohoto prázdného domu a prohledat ho, abych našel (třeba) stříbrné hodiny, které potřebuji v boji proti finálnímu protivníkovi). Dokonalým příkladem takto obtížně překombinované cesty jsou Otroci propasti. To je hra, která má pěkný příběh, perfektní atmosféru a i zajímavé vyústění, ale cesta absolutně nedává smysl.
    FORGE
    FORGE --- ---
    DORIAN: Strašlivý netvor je zpočátku jen o náhodě - jak se mi ten princip líbí, mnohem méně už to, že je ta náhoda právě na počátku zcela zásadní pro dohrání. Líbí se mi ten promyšlený vývoj.

    Nicméně ohledně obtížnosti myslím zcela dominuje Pekelný dům...
    KEB
    KEB --- ---
    AILAS: tam je tolik možných postupů, že zpamovat je všechny je úkol hodný Kerkula :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam