• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LUCCHADětská kniha
    Svět dětské fantazie tvoří zejména knihy pro děti.


    Přivítejme v knihovně nové potvůrky, skřety, příšerky, robůtky a jinou pohádkovou havěť.

    Jaké knihy kupujete svým dětem? Jaké dětské knížky jste měli rádi jako malí?

    ... Objevy ... Doporučení ... Recenze ... Obrázky ... Ilustrátoři ...

    "Preferujeme nové zajimavé dětské knihy, nic proti Krtečkovi, ale toho všichni známe :-)"


    Návod na vkládání obrázků najdete v . n . á . p . o . v . ě . d . ě .

    rozbalit záhlaví
    PETJULE
    PETJULE --- ---
    EMBRYO: hezky řečeno
    ALDEMIK:
    a díky moc za vaše názory, pomohlo mi to si to trochu porovnat ;)
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    PETJULE: Já myslim, že pokud si s ním kreslíš, tak imho v pohodě. Jednak tam jde o techniku, tj. styl čáry a držení tužky, jednak o detaily, tj. souvislost mezi podrobností kresby a vnímáním světa a verbálním rozvojem. Obojí se při zápisu zjišťuje i jinými věcmi než tím, jestli má postava uši...
    PETJULE
    PETJULE --- ---
    ALDEMIK: taky si myslím, že by to měli brát jen hodně orientačně :) a asi by mi to bylo i jedno, kdyby šel o rok později. Zas ale na druhou stranu si říkám, že jako rodič bych rozvoj té kresby měla nějak vhodně podpořit.
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    PETJULE: Já nevim, my jsme teda test školní zralosti brali jako hodně orientační. Zvlášť u kluků ta kresba občas za moc nestojí, ale nedokážu si představit, že by to někde vyhodnotili jako že dítě není zralé na školu, pokud se v ostatních věcech jeví jako zralé. Navíc od zápisu do školy je ještě půl roku... navíc spoustu dětí třeba kreslení postav nebaví, takže ti odfláknou panáčka jako že hotovo, ale nic to o nich neříká.
    PETJULE
    PETJULE --- ---
    hmm, zrovna řeším něco podobného: můj syn (5) má docela nezralou kresbu, hlavně postavy (kreslí takové srandovní hlavonožce už dva roky:) a teď v září jsem obíhala místní výtvarky a radila se tam, zda-li ho tam mám přihlásit a co si o tom myslí, že bych tu kresbu s ním měla nějak asi rozvíjet, aby ho přijali v lednu při zápisu do školy?. V podstatě mě uklidňovali, že jde jen o techniku kresby a že do toho nemusím nijak zasahovat. Nicméně test kresby školní zralosti má zas jasná kritéria, co ta postava mít musí. Tak nevím, stejně si spolu malujeme a říkám si, že když ho to mé vedení baví, tak proč ne:) Stejně si do kresby, když kreslí samostatně, začlení pak jen to, co mu jde nebo co sám chce...a já zas nějak extra na pilu netlačím, chci aby to pro něj byla pořád hlavně radost... a taky občas vyžaduje, abych něco kreslila pěkně čáru po čáře, podobně jak je to níže, takže bych tenhle typ knih určitě úplně nezavrhovala :)

    a abych nebyla úplně OT: Nesvatbovi učí své malůvky i na dvd :) (a není to špatný;)
    Michal maluje s tátou + DVD - Michal Nesvadba | KOSMAS.cz - vaše internetové knihkupectví
    http://www.kosmas.cz/knihy/136302/michal-maluje-s-tatou-dvd/
    MEDOULKA
    MEDOULKA --- ---
    ALDEMIK: no kreslim docela dost, ale inspirace chybi stale. Zvlast kdyz chci "neco roztomileho":P. A presto bych nerekla, ze jsem schopna neco nakreslit podle navodu. Tak si myslim ze to bude i u ditete, ktere se do urciteho veku jen snazi to tak nakreslit, vis co myslim.
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    MEDOULKA: Já si tím ale nejsem extra jistá a nejsem na to odborník... a hlavně, vždycky asi záleží na tom, jak to člověk využije.
    Znám jenom takové ty české, kde se holčičky učí kreslit prefabrikované medvídky do památníčku a to mi přijde hnus. Tohle vypadá, že se naučíš pomocí pár prvků nakreslit neskutečný množství všeho a pokud to je tak, že si osvojíš prvky, které pak jsi schopná sama kombinovat a dotvářet a dostaneš se do kreslířské zkratky... ale nevim.
    MEDOULKA
    MEDOULKA --- ---
    ALDEMIK:
    ALDEMIK: mas pravdu v obojim, tak to i zamyslim. Mam dite malicke a brala jsem to tedy spisejak oknihu pro sebe a svou radost:) Tak snad aspon "detskou" tematikou se sem hodi.
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    Přijde mi to bezva pro dospělého, kterému se už (většinou) kresba nevyvíjí
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    MEDOULKA: Já ti nevim... Vždycky u těchhle knížek váhám, jestli se tím kresba rozvíjí nebo jestli se naopak zablokuje tím, že se to dítě naučí nějaké stereotypy... v podstatě si myslím, že to druhé, ale tahle knížka alespoň vypadá rozmanitě množstvím obrázků.

    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    ALDEMIK: V páťácké mám ústupek, se kterým jsem se ještě nevyrovnala, a to Malého prince, kterého nepovažuju za dětskou knížku a kterého podle mě stejně nechápou, až na dvě výjimky... ale chtějí ho číst, tak jsem ho tam dala.
    A Poláček a Bass mají dost náročný jazyk, ale někdo na to už má.
    A nutně jsem tam musla dát Metráčka, aby holky nepřišly o tento kulturní skvost svých rodičů. Navíc je to o mnoho lepší než kdejaké současné románky...
    Srandovní je, že v obou paralelkách bojujeme za Tobiáše Lolnesse. U nás se ho snažím dětem nějak nenápadně vecpat já, protože ho miluju, vedle ve třídě ho hrozně prosazuje jeden chlapeček. Zatím jsem ho půjčila nejlepší čtenářce ve třídě, která zrovna v pátek dočetla knížku, tak jsem zvědavá, jestli těch 600 stránek přehltala za víkend :-))
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    Našla jsem nějakou z verzí své literatury pro čtvrtou třídu, třeba to někomu k něčemu bude... možná tam jsou nějaké nedostatky, myslím, že jsem to pak ještě upravovala, ale nějak nemůžu najít konečnou...

    Moje literatura pro páťáky je tady: https://sites.google.com/site/4azsns2/my-reading-list a zatím jsem nedořešila poezii (není tam a ještě nevím, jak to s ní udělám).

    četba 4.xls (32256 B)
    PETJULE
    PETJULE --- ---
    synka dnes v knihovně naprosto uchvátila tato kniha o pirátech, fakt moc pěkná
    Kniha - Matthews, John - Piráti | Knihovnice.cz
    http://www.knihovnice.cz/knihy/detska-literatura/matthews-j-pirati.html
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    ALDEMIK: Jo, a ten list mi můžou odevzdat kdykoliv během roku v pátek, není to písemka. jen mi jich musí dát pět - za každou knížku jeden.
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    FIFI: Aha, tak to teda neni uplne muj styl :-)
    Mam pro ne takovy list s asi 15 otazkama typu "Byl někdo z knížky podobný někomu, koho znáš?" "Kdybys byl hlavní hrdina, rozhodl by ses někdy jinak?" "Komu bys knížku doporučil/a a proč?" a tak, děti si mají vybrat tušim 4 nebo 5 z těch otázek a v 5-10 větách na ně odpovědět na druhou stranu, kde na to maj linky. Dělala jsem to tak ve čtvrté třídě a nechám to stejné i letos.
    Kromě toho máme v pátek čtenářský kruh, kde si vzájemně knížky představují a máme tam tak 20 minut na čtení (každý sám, vlastní knížku, já taky).
    A moje doporučená četba loni byl dvoustránkový anotovaný seznam, který si měli projít s rodiči a něco vybrat, byly tam i hvězdičky podle náročnosti. Chtěla jsem po nich přečíst 5 knížek z něj a jinak ať si čtou co chtějí.
    A mám pocit, že moje děti čtou dost.

    Po zkušenosti, kdy jsem suplovala ve třídě, kde četli hromadně Děti z Bullerbynu a kluci knihu otvírali se slovy "Nenávidím tě, Lízo", nemám nejmenší chuť dělat nějakou totál povinnou četbu. A Robinsona stejně v tomhle věku nepochopí, navíc brutálně kulturně masí Pátka...
    FIFI
    FIFI --- ---
    ALDEMIK: no ja nevim, co bych dala, mohu ale napsat, co mel v pate syn. MMCH byl to na cetbu divnej rok. Vzdy po precteni knihy/knih - meli na vyber treba ze dvou, tri titulu -nasledovala detailni pisemka, zda to deti cetly. A kdo na pisemku chybel, byl pozdeji z cetby zkousen.
    Druhe dite jde do pate ted a uz nekdy v kvetnu jim pani ucitelka rekla, aby si sehnali Robinsona, ze i ona bude cetbu stejnym zpusobem, tj. pisemka. V kvetnu jim to rekla proto, aby si deti stihly knihu opatrit a do (tusim) rijna precist. Moje dite slo, reklo, ze chce R., sahla jsem do knihovnicky, nasla prevypraveneho i neprevypraveneho a dite jednoho R. precetlo za vecer. Druhy den vzalo dite obe knihy do skoly, aby jako ucka urcila, kteryho maji cist.
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    Ostatně, co byste dali do doporučené četby pro děti páté třídy ZŠ?
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    LILY: Já jsem si ji koupila loni v srpnu na sborovnový výjezd a měla jsem dost velký problém se aktivně seznamovat s kolegy, protože jsem v každé volné minutě zalezla číst - prostě to nešlo jinak. Přečetla jsem oba díly za tři dny, rychleji to kvůli programu nešlo :-)
    LILY
    LILY --- ---
    KAIRRA: právě. Pamatuju doby, kdy jsem jako holka četla některé knihy furt dokola, byť (nebo právě proto, že) jsem je znala téměř zpaměti.
    KAIRRA
    KAIRRA --- ---
    LILY: no, ale imho opravdu jen decentně, celé to podobenství je tak explicitní, že mě chvílemi až štvalo, jak předvídatelně se to odvíjelo.. Ale čte se to dobře a pro určitý věk určitě super :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam