• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LUCCHADětská kniha
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    NIENNA: Dobře dobře...

    a teď teda co pod ten stromeček...
    Mám zkoušet antikvariáty, protože nová verze je zcela jinde než stará verze?
    V obchodech to je a skladem... ale vypadá to jako ten alberťácký, tak mám obavy... (navíc houby poznám, jak to neznám).
    Z deníku kocoura Modroočka - Josef Kolář; Helena Zmatlíková | Knihy Dobrovský
    https://www.knihydobrovsky.cz/...ziOioWSUPVTLl9FIEHFCGCb6cbSxMMhzDLt0WMKE2RR_k4ild9A9sRoCSHIQAvD_BwE
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    QUANTI: Mě to hrozně zaskočilo... ani mne to nenapadlo (já tu knížku vlastně nikdy nečetla... doma jsme ji neměli). Až když jsem četla, čtu název další kapitoly (ani jsem nezačala větu) a vedle mě překvapené "ta nemá být, ta je až pak, teď má být XXX". A první věta mě ujistila, že má dítko pravdu...
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    Takhle máme doma dvě verze Jak krtek ke kalhotkám přišel (tedy ta nová se jmenuje Krtek a kalhotky, už i název byl příliš složitý). Je tam natvrdo jen každá druhá stránka a text zjednodušený tak, aby to tak nějak navazovalo.
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    NIENNA: mně to v tom regálu připadalo nějaké tenké, ale říkala jsem si, možná tenčí papír... u nás to ty děti ještě nestíhají tolik sledovat, tak to štve primárně mě, ale i tak.
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    QUANTI: Řeším teď uplně to stejné.... :-( Pro holky jasná volba číslo jedna - v kočkách jedou obě, Modroočko se četl jinde, takže Lenka za něj lobovala mocně... že to bude takhle krácené mě nenapadlo... Takže se vedle mně jen ozývá hlásek "teď nemá být tahle kapitola, ale XXX", někdy i s komentářem, co v té kapitole je...
    Takže už si maluje, jak si bude psát pod stromeček o opravdového Modroočka...
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    Jdu doporučit knížku Nečekaná přátelství aneb jak si zvířata a rostliny pomáhají, kluci ji dostali a kdyby mohli, přečteme ji na jeden zátah. A ještě je pěkně ilustrovaná.
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    QUANTI: na poslední stránce v tiráži je napsáno, že se jedná o výbor, ale na obálce ani nikde předtím to označeno není. Za mě fakt teda hanba :/
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    jdu sem napsat, že jsem úplně vzteklá z Kocoura Modroočka z Alberta - doteď mi přišlo, že všechny knížky ve všech těch jejich akcích byly totožné s originálem a pokud náhodou ne (tj. tam kde jsem neměla možnost to porovnat), bylo to kráceno tak, že to nebylo poznat - spíš se ale přikláním k tomu, že kráceno nebylo nic. O to hůř mě zklamal ten Modroočko, který je úplně šíleně "prostříhaný" snad o polovinu kapitol, nebo možná ještě víc, a všude jsou reference na věci, které vypadly... "už jsem zdravý" a přitom chybí kapitola o nemoci, "můj známý králíček", o kterém čtenář slyší poprvé, "první noc jsem spadl do jezera" a přitom kapitola předtím končí usnutím po příjezdu na chalupu... prostě fakt příšerný, nechápu, kdo to dělal a proč (jestli byl problémem rozsah, tak si měli kruci vybrat něco jiného, anebo to tedy aspoň zredigovat pořádně). Pokud o tom někdo uvažujete, rozhodně nebrat, to je škoda i zadarmo...
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    sama jsem jako zak moc cteni nemusela, protože mi prislo extrémně zdlouhavé, nez se přečte kniha, ale treba basnicky mi prisly ok, co tedy zkusit básně?
    ROXXA
    ROXXA --- ---
    YMLADRIS: to je krasne...ale zrovna o tomto dost premyslim, nechat děti vzdělávat se se mi líbí, ale sama bych nechtela byt rodic ditete, co neni prumer ale pozdejsi - naucil by se treba cist sam az v 15 (muj syn je zrovna takovy tvrdohlavy rozumbrada), dite by tím bylo desne znevyhodneny, opozdene. Za tech par let, co by cetl, by se mohl sám vzdelávat, ale kdyby se to naučil až o dost později a nebyl v průměru, byl by v.... Myslím, že toto vyhovuje nekterym povahám deti, jsou taci co potrebuji nekdy pohnout a nekteri casto .... je to fajn nechat deti at se vzdelavají, ale prijde mi, ze to chce stavební kostky a tím je pravě ono čtení a psaní.
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    GORMIE: BEBERA: je to jasný! syndrom druháků ;-) to jsem zvědavá, jak se nám to bude vyvíjet.
    GORMIE
    GORMIE --- ---
    BEBERA: My to máme stejně, syn ve druhé třídě, taky má číst kousek každý den a taky kolem toho je spousta řečí a mrzutostí. Ale podle mě je v tomhle věku na prvním místě naučit se pořádně číst. Oblíbit si čtení může až později.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MEDVED007: Takhle jsme to dělali. Bylo to úplně stejné. Četli jsme na jeho popud Čtyřlístek,jednu bublinu já,jednu on,jak tam byla čtyři slova a víc,zas měl milion řečí okolo,diskuze na deset minut na téma "Ty máš o slovo míň" a podobně. A to s tím původně přišel sám.

    YMLADRIS: Vycházím z toho,že člověk nemůže mít rád něco,co neumí. Stejný průběh byl při učení plavání. Kolikrát za mnou přišel s tím,že se chce učit plavat. Ve chvíli,když jsem s ním šla do vody,začal se blokovat,dělat scény,že to nejde,že ho nutím,během minuty končil,že je voda studená a jde ven (a jelikož se pokaždé osměluju tak deset minut,než vlezu do vody,tak mě to dost štvalo). Jak se ale jednou udržel na hladině a začalo mu to jít,začal najednou plavat strašně rád...
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    BEBERA: Kamarádka synovi rozečetla nějakou napínavou knížku a v nejlepším pravila, že musí pracovat a jestli chce, ať si čte kousek dál bez ní. Od té doby prý čte celkem ochotně (byl tehdy ve třetí a knížka snad byla Záhada hlavolamu).
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    BEBERA: já bych spíš hledala cesty...najít něco, co ho zaujme....třeba naše holky zajímaly (zajímají) encyklopedie....a ty dětské mají často hodně obrázků a málo textu (ač třeba náročnějšího). nebo se u nás osvědčilo takové to, já čtu kousek, ty čteš kousek....nebo pojď číst ségře místo mě, si už velkej kluk....nebo čtení věcí, které jsou normálně k dispozici jídelní lístek v hospodě třeba. a super motivací jsou taky kamarádi. hodně dětí začne číst na jejich popud, baví se o tom, někdo něco doporučí....nebo rodiče kamarádů řeknou, našemu Honzíkovi se to líbilo....a on chce vědět, co to bylo....a tak...
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    BEBERA: A jaky to ma dusledky, krome matciny emocni bilance?

    Jak jsem psala, ja osobne bych se bala ze sice se treba donuti byt schopen prelouskat text, ale muzu zamezit celozivotni lasce ke cteni, protoze si to zhnusi (skolni jidelna = hnus = dvacet let pak trva nez zacnes rada jist zeleninova jidla).
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    Takže říkáte, že když po něm chci malou stránku denně ve druhé třídě (taková byla dohoda, ve skutečnosti se k tomu dostaneme tak jednou za tři dny), že to moc hrotím? Možná ano, protože ta neschopnost něco přečíst mi fakt hodně vadí, na rozdíl od psaní nebo nějakého jiného předmětu/dovednosti...
    GORMIE
    GORMIE --- ---
    BALAENA: Pokud vím, tak ten Poseroutka opravdu moc nefunguje. Žena je učitelka a u nich ve škole ho prý přečetl kde kdo - jenže u většiny dětí je to taky to jediné, co kdy přečetly.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    BALAENA: to je fakt :-)

    YMLADRIS: já po pravdě řečeno děti taky netrénovala nebo určitě ne tak, jak to chtěla škola....první učitelka třeba chtěla, aby děti denně četly 15 minut. pro prvňáka to bylo nekonečně dlouhé. navíc škola furt vypruzovala se čtením nahlas, což je docela těžká disciplína i pro dospělého, takže to jsme taky šulili :-) celkově mi přijde takové to tlačení jako hodně špatný nápad....myslím, že jsou přirozenější metody, které dítě budou bavit víc.
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    MEDVED007: on pak může zafungovat i ten pocit "na čtení přece nic není, přečetl jsem celou knížku, a takhle tlustou", aby to zkusili i s jinou knížkou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam