• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Sice mi future-tech design i3 skutecne hodne imponuje - tj. z meho pohledu je "vic auto" prave i3, ale prave je tam ta cena, ktera je pro bezneho ridice jednorazove nedosazitelna...

    Je to zrejme AAA spekulace na neochotu movitych ridicu cekat stadardni dodaci lhutu.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    COMODOR_FALKON: Stačilo na dojíždění do práce, ale když pojedou na chalupu vzdálenější než 100 km (docela častá situace), musí mít další auto :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Stačil, ale proč by si to někdo kupoval, kromě toho, že hrozně chce elektromobil? Když si koupí Golfa CNG (třeba), tak to bude víc auto a ještě to vyjde levnějc (i s provozem).

    Tesla Performance za 3.3M mi přijde docela drahá.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Tak i3 je sice designova hracka, ale spouste lidi z Prahy a Stredoceskeho kraje by jako primarni auto stacil...

    Akorat hacek tkvi v tom, ze je to zrovna ta skupina ridicu, co si s trochou stesti poridi leda tak Skodu Fobii za tretinu... A nebo nejake ojete kei car...

    P.S.: Teslu Performance, s najezdem 200km, ted za 3,3M nabizi AAA auto...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STAROJDA: Jedinej elektromobil k něčemu je Tesla. Ostatní jsou jen hračky.

    BMW i3 je pro někoho, kdo potřebuje auto do města a je mu jedno kolik stojí, hlavně aby byl cool. Praktickej smysl to nemá.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    STAROJDA: No moc ne, podle toho ty prodeje taky vypadají :)
    STAROJDA
    STAROJDA --- ---
    Test elektromobilů. I ten nejmodernější je jen doplněk
    http://zpravy.aktualne.cz/...mobilu-nejmodernejsi-je-jen-doplnek/r~7d3bfb941d7211e4a8700025900fea04/

    To by mě zajímalo, kolik lidí si koupí elektromobil jako doplněk ke spalovacímu autu...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    HYENA: Mno a tam je pěkně popsáno, v čem je problém a jsou tam uvedeny i dosud známé utopické varianty řešení...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DAN_F: Co jsem pochopil, tak dobíjecí stanice pro FCX Clarity ten vodík vyrábí s využitím solárních panelů přímo na místě - což je v širším měřítku taktéž komplikované...

    HYENA: Nejde ani tak o skupenství, jako o tlak a strukturní pevnost materiálu, který má vydržet tlak nezbytný k udržení stejného objemu (a je jedno, jestli jde o kapalný vodík, nebo - po překročení kritické teploty - "přehřátou vodíkovou páru".
    Aneb potřebují převézt co největší množství vodíku (alespoň takové, aby jeho prodej pokryl náklady), při co nejmenší potřebě chlazení, přičemž cisterna se nesmí vzniklým tlakem roztrhnout...
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    COMODOR_FALKON: Tak nějak ty FCX Clarity fungují (včetně čerpacích stanic), asi to lze řešit.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    HYENA: Prave... A cim vyssi teplota, tim vyssi tlak potrebujes...

    Takze pro udrzeni LPG pri "pokojove" teplote 24 °C potrebujes zhruba stejny tlak, jako pro vodik pri rekneme -230 °C, coz realne znamena podchladit na -250 °C a rychle prevezt, nez selze chlazeni - a v tlakove nadobe, co to udrzi aspon do -200 °C.
    HYENA
    HYENA --- ---
    COMODOR_FALKON: Navíc LPG do tohohle klubu nepatří, dokud z něj za jízdy nebudeš vyrábět elektřinu...
    HYENA
    HYENA --- ---
    Ale to LPG se neochlazuje na -13 - když ho stlačíš, zkapalní i při mnohem vyšší telotě.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    HYENA: No prave... "Kdyz to dostatecne natlakujes", tak Ti staci jen tech -250 °C :)

    je rozdil tlakem kompenzovat cast z cca 276 °C a prumerne 37 °C.. (LPG vari prumerne pri -13 °C)
    HYENA
    HYENA --- ---
    COMODOR_FALKON: Když to dostatečně natlakuješ, nemusíš to ochlazovat. Prostá termodynamika.

    Nádrž s LPG taky v autě nechladíš pod 0,5°, abys to udržel kapalný...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Ok, ale i na tu "vodíkárnu" k natankování ten vodík dost špatně (a o dost hůř než LPG) dostaneš...

    Počínaje tím, že vodík musíš buď extrémně natlakovat, nebo extrémně podchladit - přičemž si vážně moc nedovedu představit vysokotlakou cisternu s chlazením na -250 °C (navíc provádějící transport v běžném provozu)
    Oproti LPG, které začíná kapalnět někde mezi -0,5 a -40 °C, je to dost nepoměr...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Já mluvil jen o tankování. Že vodík není zdroj energie, ale způsob jejího uchování/přepravy, je snad každýmu, kdo vychodil základku, jasný.
    HYENA
    HYENA --- ---
    DAN_F: Benzín se získává z ropy. Vodík můžeme uvolnit z metanu, který ale nemusíme získávat jenom z ropy. Průmyslově se vodík vyrábí elektrolýzou vody.

    Dále z wiki : Do budoucna se počítá s výrobou vodíku pomocí jaderné energie a to buď termochemicky (vysokými teplotami) nebo prostřednictvím elektrického proudu (jaderné elektrárny by tak mohly být využívány v době, kdy pro vyráběný proud není odběr).

    To jde ale mimo jádro problému. Jednoduše nelze srovnávat zdroje energie jako je LPG nebo benzín s vodíkem nebo uchováváním el. v bateriích. Možná na ekonomické úrovni, ale o tom tenhle klub přece není.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    HYENA: Benzín se vyrábí z ropy. Stejně jako v současné době vodík, jestli se nepletu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam