• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PHAILO: Profesionalni ridic, coz Ty patrne nejsi, ma povinnou 45min prestavku po 4.5hod rizeni*. Patrne se tedy vetsina lidi unavi pri takove jizde pomerne znacne. Zaroven by bylo dobre si dat nejake jidlo, projit se aby sis nedobil krevni obeh atd. Letal jsem do Italie rok kazdy tyden a ac je Italie pro me super, cestovani se mi moc nelibilo. Kdybych vedel, ze nekdo musi tohle odridit, bral bych to pozitivneji, pouceni pro me pro priste :-) Fakt mam na praci zajimavejsi veci, nez tech Tvych 600-1300km cucet do asfaltu, ale nic proti gustu...

    *Zdroj: http://www.dynamicpro.cz/povinne-prestavky-2/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PHAILO: S ohledem na vlastní zkušenost se mi dost špatně věří tomu, že bys byl po 600 km (byť asi po dálnici, takže jen cca 5-6 hodin jízdy) svěží...
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    LAUNCHER: To je různé, obvykle Německo, Švýcarsko, Itálie. A pokud je jedna cesta řádově do 600 km, což bývá docela často, jedu to na otočku. A upřímně řečeno - nevím proč bych měl být po 1 000 km nějak zvlášť unavený. To začínám být až tak po 1 300 - 1 400.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PHAILO: A to je to tak tajny, ze mi nemuzes prozradit kam konkretne, odkud a kdy jezdis, ze se Ti na tisice kilometru vyplati tam unavenej dojet autem a ne relativne cerstvy priletet? :-)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    LAUNCHER: Do Splitu nejezdím. Vlastně když o tom tak přemýšlím, tak v mých nejčastějších cílech z většiny nefunguje přímé spojení. A zrychlení mám rád taky, ale k tomu nepotřebuji elektromobil.

    DZODZO: Tak zrovna tohle mi je fakt jedno.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LAUNCHER: no ale mozno nechce lietat lietadlom, lebo je to neekologicke aj oproti autu, tu je taka porovnavacia tabulka, neviem nakolko sa tomu da verit, ale iba tak pre ilustraciu

    Carbon (CO2) Emissions Comparison for Different Vehicle Types (What's the Greenest Way to Travel Around?) | BEAGLEY-BROWN DESIGN
    http://www.beagleybrown.com/...tomobiles-carbon-emissions-compared-for-different-forms-of-transport/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PHAILO: To asi mam. Opravdu si neumim predstavit k cemu je dobre co popisujes a proc se to neda domluvit dopredu, nebo vyresit jinak nez ze vezmes auto a fyzicky tam dojedes. Nikdy jsem o nicem podobnem neslysel a zaroven znam hodne firem a soukromniku, jejiz zamestnanci nebo oni osobne letaji po Evrope.

    Ja to mam na letiste 75minut, tzn skoro stejne jako ty, ale v tom Splitu budu vyrezne drive nez Ty i s cestou na letiste, takze ve vzdalenosti na letiste bych problem nevidel, jen v te nenadalosti a zaroven urgentnosti, jestli Ti rozumim spravne.

    Zaroven se domnivam, ze nad tim moc dumat nemusim, je suma burt kolik lidi to ma jako Ty, elektroautomobily limituje nedostatek baterii a vyrobnich linek, nikoliv nedostatek lidi co by to chteli, viz cekacky na Tesla 3. Proste Ty zustanes u ICE a ja si koupim elektriku, protoze me bavi zrychleni a tichost, spokojeni budeme oba.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    LAUNCHER: To máš asi dost malou představivost. Důvodů, proč to takhle dělat, se dá vymyslet mnoho. Můj případ je obvykle ten, že je to pro mě rychlejší. Jednak to mám na letiště hodinu a půl. Dál obvykle nejde o dopředu plánované cesty; obvykle jde o okamžitou dohodu s termínem během pár hodin. V neposlední řadě je obvykle plus být na místě okamžitě mobilní.

    V obecné rovině najdeš mnoho dalších důvodů. Ať už je to potřeba přepravit něco, co není vhodné přepravovat letadlem, může to být levnější, rozumný spoj vůbec nemusí existovat, můžeš potřebovat vyřídit něco cestou, může ti jít o soukromí... atd
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    COMODOR_FALKON: LAUNCHER: Aktualne prace v Praze a stale ziju v Pisku. Potrebuji aby auto umelo ~300km, rekneme v pondeli nejakych 115km tam a patek nebo ctvrtek totez zpet, nejaka rezerva k tomu. Nevsiml jsem si, ze by na mem parkingu (Narodni technicka knihovna) byly zasuvky, az budou tak by mi stacila vlastne i polovina. Kdybych potreboval zase nekam mimo CR, tak urcite opet letecky. Nejake vylety o vikendu obcas podnikam, ale to je vse mensi vzdalenost nez viz vyse.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PHAILO: Ted jsem se vratil kvuli deckum do CR, ale pred tim jsem 3 roky pracoval vsude mozne po Evrope - zejmena Napoli a Brussels. Vikendy jsem byl doma v CR, tyden nekde v praci (jeste pred tim svet, ale to jsem letal mene casto). Zajimal by me Tvuj use-case, k cemu je dobre osobakem jezdit tisice km po Evrope. Vsude jsem lital - neni to dneska moc drahe, clovek se muze hodinku nebo dve prospat a neriskuje nemocnici / kriminal / hrbitov. Jezdit bych to nechtel ani za nic, letecky je to docela discomfort a ridit to autem musi byt peklo.

    Proc Ty Tve vzdalenosti nemuzes nebo nechces litat? Nic Ti nepodsouvam, zajima me to. Ani jsem nevedel, ze lidi jako Ty existuji :-)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LINKOS: Kdysi to někdo počítal, možná to ještě najdu, ale ta návratnost je rychlejší...
    Akumulátory vydrží leccos, udávaná životnost se počítá na pokles k 80% kapacity...
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    DZODZO: to urcite ne,ale pokud uvazuju jestli budu jezdit na benzin,plyn,cng,naftu, nebo na elektrinu vyrobenou predevsim z uhli a jadra,tak pro me hraje cena jiste dulezity faktor.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LINKOS: ty osobne auto beries ako nejaku investiciu, ktora sa ti ma vratit?
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    COMODOR_FALKON: problem je v tom,ze je draha porizovaci cena,tudis se to vrati jen kdyz toho hodne najezdis. U klasickeho auta(ne tesla) je to nekde okolo 400k. Takze zhruba kdybys jezdil 200km denne 365 dni v roce,tak navratnost je asi 5 let,otazka v jakem stavu pak budou akumulatory.
    Takze na nejakych beznych 10-30 km do prace to je nesmysl.

    Samozrejme pokud stat nezacne dotovat jejich vyrobu a nepojede to na verejny dluh.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Souhlasím s těmi 99%. Chvíli jsem dělal obchoďáka pro celé Čechy západně od Prahy...
    Denní nájezdy jsem měl 400-650 km, ale to byl trochu extrém...
    Na denní přesuny o 1000 km (~cca 8 hodin na dálnici) je už asi lepší letadlo...

    V běžném životě mám ale nájezd asi 250 km měsíčně (cca 4 cesty á 62 km - 2 víkendy na chalupě)
    Pro mne osobně je tedy zcela postačující dojezd okolo 150 km...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PHAILO: Pisem tam na kazdodenne pouzitie, nie zrovna na tyden s 5000 km, taku pracu teda nezavidim :)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: Aha, takže když mám zrovna týden, kdy musím najet tři čtyři pět tisíc km, mám zastaralé myšlení. Ok, příště to vezmu do úvahy.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PHAILO: problem je so zastaralym myslenim ludi, ktori sa ustavicne niekam nahlia a myslia si, ze potrebuju vozidlo s dojazdom 1000 km na kazdodenne pouzivanie, lebo su zvyknuti iba raz za 2 tyzdne dotankovat plnu

    viem ze mladi ludia sa zvyknu nahanat za kseftami, lebo musia svojim nadriadenym alebo zakaznikom dokazovat, ze su hodnotni clenovia spolocnosti, ale pre nas starsich co to mam uz tak trochu v pici postaci rozdelit si vylet aj na 2 dni :)

    Oslo to London for €5 | Fully Charged
    https://www.youtube.com/watch?v=pdNjSZWe21U
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: On u elektromobilů je, na rozdíl od smartphonů, akutní problém s fyz. limity. A to se blbě okecává.
    UNCLE_JIMBO
    UNCLE_JIMBO --- ---
    DZODZO: dobíjení za jízdy na dálnici jsem myslel.. a byl to spíš joke, koho zajímá co bude za 200 let :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam