• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    pekný , umi jeste dnesni znacky vyrobit menší auto?
    Mercedes-Benz EQC luxury electric SUV 2019 4k review | Fully Charged
    https://www.youtube.com/watch?v=5JTew1D5Tk8
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no ale ty ceny furt nejsou ono
    Cena elektromobilu Peugeot e208 začíná na 800 000 Kč, dojezd 340 km | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/...-340-km?fbclid=IwAR1EG_32ah6ueiCOLAg9hW4jaMJsmRZ-BL5lSHXgUb5Q5VP1nVM1KZSKBwc
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Objem odebrané elektřiny z dobíjecích stanic v Česku strmě roste
    https://oenergetice.cz/...mobilita/objem-odebrane-elektriny-z-dobijecich-stanic-v-cesku-strme-roste/
    ~3000 elektromobilů načerpalo na ČEZ nabíječkách ~830MWh za půlrok. Celkem komerčních rychlonabíječek je 2,5x víc než má ČEZ, takže extrapolujeme na ~2GWh za půlrok = 4GWh za rok.

    Za rok 2018 komerční FVE v Česku vyrobily ~2300GWh
    ( http://www.eru.cz/...0/4580207/Ctvrtletni_zprava_2018_IV_Q.pdf/f47bc2a0-05e3-4402-a1db-5b6e2b0a44a4), čili by uživily rychlonabíječky pro ~1 700 000 elektromobilů. K tomu si přidejte EV, které se budou dobíjet z nových (= nesledovaných) domácích FVE a jsme v klidu na 2 milionech, což je skoro polovina všech osobních vozů v ČR. Myslím, že elektřiny bude dost :-)
    CHIX
    CHIX --- ---
    JIMIQ: PRELOM..... to psal hmm nespis blbec
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Here's How Tesla Model 3 Is Cheaper To Own Than Toyota Camry
    https://insideevs.com/features/362512/tesla-model-3-cheaper-toyota-camry/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    a hele, profi taky dělaj solární střechu na auto
    Toyota testuje elektromobil se solární střechou. Může to být přelom
    https://www.obnovitelne.cz/...78/toyota-testuje-elektromobil-se-solarni-strechou-muze-to-byt-prelom/
    nebo asi ještě nedělaj, ale chtěj
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PER2: dost dobrý. 35 kiláků denně by imho tak polovině lidí stačilo. Na druhou stranu, polovina z té poloviny bude mít garáž, která bude mít panely na sobě, takže... šul-nul :-)
    PER2
    PER2 --- ---
    pocita se tohle? :)
    DIY Solar LEAF Project Shows The Untapped Potential Of Solar EVs | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/...07/23/diy-solar-leaf-project-shows-the-untapped-potential-of-solar-evs/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    celosvětově bylo 2,4% prodaných aut elektromobilů
    v červnu 3,3%
    EV Sales: Global Top 20 June 2019
    http://ev-sales.blogspot.com/2019/07/global-top-20-june-2019.html
    1,11 milióna za půlroku
    264k za červen
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Vrak ihned odtažen, garáž zbourána...
    Vrak má zdemolovaný čumák, ale boky a střechu nikoliv, ačkoliv baterie je pod celou podlahou...
    Weird...

    Podle diskuse ale v té vlně veder hoří kdeco, rozdíl je v tom, že 100 shořelých ICEV je "normálka", 1 shořelé EV "globální škandál"....
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: ja se tesim az se EV rozmuzou po cechach, to bude explozi u pojistnych podvodnicku, jake by ani Copperfield nesvedl.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SEJDA: zalezi jak maju tu baterku nadesignovanu, tesla to ma tak aby sa ten ohen odviedol bokom, takze by k explozi nemalo dojst, ak to ma kona nejako viac zakrytovane, tak sa tam mohol spravit nejaky vacsi tlak, ktory by sposobil exploziu, ale myslim ze to auto by potom vyzeralo inak :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: no podle fotky vraku mi to vubec nepripada jako explozi baterie, to byl spise jenom sekundarni pozar.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    a pak ze vybuchuju iba tesly :)

    Hyundai Kona EV exploded in a garage, blowing the door off - Electrek
    https://electrek.co/2019/07/27/hyundai-kona-ev-explodes-garage-blowing-door-off/
    PER2
    PER2 --- ---
    Inside The World's First Fully-Electric Racing Grand Prix
    http://www.youtube.com/watch?v=aeJjdVShhhw
    ADAM
    ADAM --- ---
    CHIX
    CHIX --- ---
    Jedná ahoj


    SUMAC
    SUMAC --- ---
    JIMIQ: no ono nejde jen o final assembly line, VW Wolfsburg montuje okolo 1m rocne, ale to jsou jen Golfy plus jeho derivaty. pokud jde o lisovny unibody modulu, tak tam se da nabouchat daleko vic vylisku rocne, ktery se pak posilaji do Audi/Skoda/VW atd., kde se to montuje. otazka je pak logistika a just-in-time manufacturing, Wolsfburg je tak velky ze ma vlasnti lisovnu samozrejme, takze prijede valcovany plech a vyjede auto, ale rada fabrik koncernu jsou jen montovny jidne vylisovanych dilu. to same maji napr. Japonci v UK kde montuji posilane unibody plechy ktere se lisuji jinde.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    RAJCHE: Což ale hovoří spíš ve prospěch Tesly, kde aspekty jako NVH, Multi-body Modeling budou limitované na kontaktní body baterky, podvozku a karoserie, ne...?

    SUMAC: Zas je otázkou, kolik z těch 5 M aut ročně se reálně prodá a kolik jde někam na sklad.
    U Tesly navíc bude nutné brát v potaz výrazně vyšší životnost, než u klasického ICEV, limitem budou nejspíš bouračky, u ocelových konstrukcí pak i malá ťuknutí a následné reznutí...
    A tak po 20-50 letech pak baterie...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Fabrika tesly v Californii mela pred teslou kapacitu 500k kusu rocne a ma ji i ted. To same prave stavena fabrika v Cine. Jednotlive tovarny asi nemaji kapacitu 5m vozu rocne, ne?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam