• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Otázkou je, co je to "smysluplný dojezd".

    Protože pro řadu řidičů je to především psychologická, nikoliv praktická otázka.

    Pro mne je třeba "smysluplný dojezd" cca 150-200 km, tj. cca 2x toho co potřebuji max ujet v jednom zátahu a zároveň cca týdenní nájezd, když jezdím jen do práce a z práce...
    To znamená u auta velikosti Fabie (spotřeba ~16 kwh/100km) baterii cca 40 kwh.

    Ale zároveň jsem si vědom existence řidičů, kteří "MUSÍ" mít dojezd EV minimálně 1000 km, přestože jejich ICEV má dojezd sotva 500 km a vyjedou 4 nádrže za rok...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: "dojezd" .. bla bla .. "dojezd" .. bla bla.
    A jak do maleho auta narves tlakovou nadrz? :D A vis, ze kdyz ridis male auto s velkou nadrzi na benzin, tak te od exlpoziv deli milimetry? :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Nevyplatí, protože cenovej rozdíl mezi velkým a malým elektromobilem je mizivej. Malý elektrický auto je buďto krám bez dojezdu, nebo je nesmyslně drahý (Citigo iV se prsí tím, že bude "už pod půl milionu, Zoe je ještě dražší), nebo obojí.

    U malýho auta vyjde ekonomicky i ekologicky líp, aby bylo na benzín nebo plyn.

    Elektrický auto co má smysluplnej dojezd vyjde vždycky někde kolem mega a nemá tudíž smysl, aby bylo maličký. Velikost cca Tesly Model 3 nebo Volkswagenu ID3 bude na dlouho nejmenší, co má smysl.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PEPAZZ: podle mne se vyplati, kdyz si planujes pouzivat je dele jak 10 let.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    viz ten Peugeot, nebo Renault Zoe. Je to fábka za 800 papírů
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: = vyjdou stále ještě draho, chapu no ..
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PEPAZZ: V podstatě jak píše BOBASH, akorát by bylo vhodné upřesnit, že se to nevyplatí kvůli psychologii kupujících.

    Nejdražší položkou je baterie + software BMS. Menší kastle by byla jen o malinko levnější a lehčí, dojezd navíc jen pár desítek km.

    A EV navíc patří cenově do kategorie kompenzátorů, kde platí, že čím větší auto, tím důležitěji si řidič připadá...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Umí, ale na elektřinu se nevyplatí.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    pekna DB
    Most efficient electric cars - EV Database
    https://ev-database.uk/compare/efficiency-electric-vehicle-most-efficient

    (30mpg) Petrol car does 1.16km/kWh, (0.725 miles/kWh).
    (50mpg) Diesel car does 1.8km/kWh, (1.125 mile/kWh).
    I-pace and EQC: 4.4 km/kWh (2.8 mi/kWh)
    E-tron: 5.1 km/kWh (3.2 mi/kWh)
    Leaf, Niro (64), Soul, i3: 5.9 km/kWh (3.7 mi/kWh)
    Kona (64) and Zoe (50) and Id3: 6.2 km/kWh (3.8 mi/kWh)
    e208: 6.3 km/kWh (3.9 mi/kWh)
    Tesla M3: 6.7 km/kWH (4.2mi/kWh)
    Ioniq: 6.9 km/kWh (4.3 mi/kWh)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    pekný , umi jeste dnesni znacky vyrobit menší auto?
    Mercedes-Benz EQC luxury electric SUV 2019 4k review | Fully Charged
    https://www.youtube.com/watch?v=5JTew1D5Tk8
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no ale ty ceny furt nejsou ono
    Cena elektromobilu Peugeot e208 začíná na 800 000 Kč, dojezd 340 km | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/...-340-km?fbclid=IwAR1EG_32ah6ueiCOLAg9hW4jaMJsmRZ-BL5lSHXgUb5Q5VP1nVM1KZSKBwc
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Objem odebrané elektřiny z dobíjecích stanic v Česku strmě roste
    https://oenergetice.cz/...mobilita/objem-odebrane-elektriny-z-dobijecich-stanic-v-cesku-strme-roste/
    ~3000 elektromobilů načerpalo na ČEZ nabíječkách ~830MWh za půlrok. Celkem komerčních rychlonabíječek je 2,5x víc než má ČEZ, takže extrapolujeme na ~2GWh za půlrok = 4GWh za rok.

    Za rok 2018 komerční FVE v Česku vyrobily ~2300GWh
    ( http://www.eru.cz/...0/4580207/Ctvrtletni_zprava_2018_IV_Q.pdf/f47bc2a0-05e3-4402-a1db-5b6e2b0a44a4), čili by uživily rychlonabíječky pro ~1 700 000 elektromobilů. K tomu si přidejte EV, které se budou dobíjet z nových (= nesledovaných) domácích FVE a jsme v klidu na 2 milionech, což je skoro polovina všech osobních vozů v ČR. Myslím, že elektřiny bude dost :-)
    CHIX
    CHIX --- ---
    JIMIQ: PRELOM..... to psal hmm nespis blbec
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Here's How Tesla Model 3 Is Cheaper To Own Than Toyota Camry
    https://insideevs.com/features/362512/tesla-model-3-cheaper-toyota-camry/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    a hele, profi taky dělaj solární střechu na auto
    Toyota testuje elektromobil se solární střechou. Může to být přelom
    https://www.obnovitelne.cz/...78/toyota-testuje-elektromobil-se-solarni-strechou-muze-to-byt-prelom/
    nebo asi ještě nedělaj, ale chtěj
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PER2: dost dobrý. 35 kiláků denně by imho tak polovině lidí stačilo. Na druhou stranu, polovina z té poloviny bude mít garáž, která bude mít panely na sobě, takže... šul-nul :-)
    PER2
    PER2 --- ---
    pocita se tohle? :)
    DIY Solar LEAF Project Shows The Untapped Potential Of Solar EVs | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/...07/23/diy-solar-leaf-project-shows-the-untapped-potential-of-solar-evs/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    celosvětově bylo 2,4% prodaných aut elektromobilů
    v červnu 3,3%
    EV Sales: Global Top 20 June 2019
    http://ev-sales.blogspot.com/2019/07/global-top-20-june-2019.html
    1,11 milióna za půlroku
    264k za červen
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Vrak ihned odtažen, garáž zbourána...
    Vrak má zdemolovaný čumák, ale boky a střechu nikoliv, ačkoliv baterie je pod celou podlahou...
    Weird...

    Podle diskuse ale v té vlně veder hoří kdeco, rozdíl je v tom, že 100 shořelých ICEV je "normálka", 1 shořelé EV "globální škandál"....
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: ja se tesim az se EV rozmuzou po cechach, to bude explozi u pojistnych podvodnicku, jake by ani Copperfield nesvedl.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SEJDA: zalezi jak maju tu baterku nadesignovanu, tesla to ma tak aby sa ten ohen odviedol bokom, takze by k explozi nemalo dojst, ak to ma kona nejako viac zakrytovane, tak sa tam mohol spravit nejaky vacsi tlak, ktory by sposobil exploziu, ale myslim ze to auto by potom vyzeralo inak :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: no podle fotky vraku mi to vubec nepripada jako explozi baterie, to byl spise jenom sekundarni pozar.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam