JIMIQ: Technicky porovnatelnej model ke Golfu je Octavia, což je de facto liftback verze Golfu, a stojí cca stejně, resp. je rozdíl do 50k.
A první Škodovka na MEB bude Vision iV, alias kupéčko od Kodiaqu, alias auto, který nebude nejspší stát v základu pod milion, spíš víc.
To počítání takhle nefunguje, protože rozdíl ve výrobních nákladech Scaly a Fabie rozhodně není 100 tisíc, ale spíš tak 10.
Obecně začínají těžký časy pro malý auta, protože jsou auta obecně čím dál víc nacpaný technologiema, který jsou stejně drahý bez ohledu na velikost auta, zatímco samotná karoserie, která dělá tu velikost, je na autě to nejlevnější.
Nějakou dobu to ještě malý a levný auta dotahovaly tím, že mohly mít malý a levný motory, ale teď už je i tohle dost malej rozdíl. Třeba naftový auta o velikosti menší než Golf už většina automobilek přestává dělat, protože prostě naftový Polo vyjde téměř stejně draho jako naftovej Golf.
A s elektromobilama je to stejný, jen výraznější. Mezi autem velikosti Fabie, Golfu a Passatu bude v nákladech tak malej rozdíl, a jejich technika bude tak podobná (a ve spotřebě téměř žádnej rozdíl), že aby to pro výrobce dávalo smysl, budeš mít třeba Fabii za 700, Octavii za 800 a Superb za 900. Výsledek je, že si to malý auto skoro nikdo nekoupí, protože nebude důvod.