SEJDA: Ne, moje zkušenosti právě mnohem víc odpovídají "typickýmu zákazníkovi" a "většině lidí".
O tom možná taky vypovídá to, že i3 má sice možná vysokou hodnotu na trhu ojetin (jako každej elektromobil, protože půlku z tý ceny tvořej baterky), ale nový se moc neprodávaj, zatímco řada 3 je pořád jedno z nejprodávanějších aut svý třídy.
Já chápu, že pro tebe je všechno elektrický super a všechny ICE je starej shit co nedává smysl. Stejně tak chápu většinu mýho okolí (typický motoristi), který to maj naopak.
Moje názory na ty auta jsou daný vesměs osobní zkušeností, a tím, že elektrický auta mám rád, považuju je za jednoznačnou cestu vpřed, ale zároveň nemám naivní představu, že cokoliv na elektriku je dobrý.
i3 je skvělá věc, pokud si můžeš dát milion korun za 2. - 3. auto do rodiny, který je dobrý jen na ježdění po městě a blízkým okolí. Jinak je to jako auto k ničemu. Auto si většina lidí kupuje kvůli svobodě pohybu - to, že s i3 musíš cestu do blbýho Liberce plánovat a hledat předem nabíječky po cestě, z ní dělá věc nepoužitelnou coby auto.
Totéž platí o všech podobnejch pokusech. Nefunguje to, a proto to taky nikdo nekupuje.
Jediný, co se reálně nějak slušně prodává, jsou zatím Tesly, a potom to budou VW na MEB platformě, případně cokoliv dalšího, co nabídne dojezd cca 500 km.
Krámy jako Leaf, eGolf a podobně nikdy nevydělaj peníze, nikdy se jich neprodá jakejkoliv signifikantní počet a nikdy nepřinesou rozmach elektromobility, protože se jejich prodeje budou pořád pohybovat v desetinách procent.
Tak to prostě je.
Můžete stokrát tvrdit, že vám by přece stačil dojezd 150 kilometrů - jo, věřím vám. A vás a vám podobnejch je těch asi 0,3% trhu, co teď kupujou elektromobily co nejsou Tesla.