COMODOR_FALKON: Majoritu řidičů představují jen vemli těžko, a už vůbec nepředstavují majoritu těch, kdo si kupují nová auta. A už vůbec ne majoritu těch, kteří jsou za to nové auto ochotní dát 900 tisíc, co stojí Zoe, nebo 500 tisíc, co bude stát Citigo iV.
Jak už jsem zmiňoval - i třeba lidi jako moji rodiče, kteří nenajedou skoro nic, většinou jezdí autem na víkend na chalupu, budou mít problém si koupit auto s dojezdem pod 200 km, protože sice auto potřebujou málo, ale když už ho potřebujou, tak spíš na cestu někam daleko.
A problém toho, mít ekvivalent tvýho Swifta na elektriku, je v tom, že ekvivalent tvýho Swifta na elektriku stojí 800 tisíc, zatímco novej Swift stojí 250.
Ad provozní náklady - Citigo iV: Dojezd 265 km dle WLTP (laboratorní podmínky), tedy v reálu tak 220 km.
Nabití: 37 kWh plus ztráty při nabíjení, dejme tomu 40 kWh. kWh stojí cca 4,50 Kč. To je cca 180 korun za nabití.Takže jsme někde na cca 0,8 - 0,9 Kč/km.
Pokud bude zrovna mrznout nebo bude potřeba jet po dálnici, tak bude dojezd tak 150 kilometrů, takže jsme přes korunu.
Pro srovnání, kilometrový náklad Citigo G-TEC (tovární varianta na Citigo) je v reálném provozu taky 0,80-1,00 Kč.
S normálním Citigo nebo Up! na benzín je to cca 5-6 litrů na sto, což je 1,50 - 1,80 Kč/km.
Opravdu neexistuje scénář, kde by se píčovina jako Citigo iV vyplatila.