COMODOR_FALKON: Pořád nacházíš marginální skupiny uživatelů, kterým by teoreticky mohlo nevadit, že má elektromobil na hovno dojezd, protože dají přednost ekologii/nadšenectví.
Ano, ty existujou a už teď si elektromobily kupujou. Budou tvořit většinu z těch, kteří si kupujou různý pitomosti jako je e-Up!, první generace Leafu, Ioniq a další nesmysle (Tesly, I-Pace a podobný věci si kupuje jiná sorta lidí, který chtějí cool auto). To znamená, že můžou představovat tak 0,2 % z trhu.
Možná, že jich je ve společnosti víc. Třeba pětkrát. Možná desetkrát. To by mohlo znamenat, že jich jsou 2 % trhu. Wow.
Ale normální člověk si prostě nekoupí auto, který není schopný dojet na jeden zátah z Prahy do Brna, natož do Ostravy.
A třeba Citigo iV s WLTP dojezdem 265 kilometrů patrně do toho Brna nedojede, pokud nepojedeš po dálnici 90 km/h, nebudeš startovat se 100% baterií, bez topení a bez klimy a za hezkýho počasí.
Nevím, jestlis někdy zkoušel jet s elektromobilem po dálnici 90 km/h abys ušetřil baterky - je to dost stresující situace.
Nevím taky, jestlis někdy zkoušel reálně někam dojet s elektromobilem a zjistil, že cesta, která by ti s normálním autem trvala hodinu, najednou trvá s elektromobilem tři hodiny, protože jsi v její půlce hledal nabíječku a nabíjel (ne, nabíjení za patnáct minut ještě není běžně dostupný).
Já se na elektromobilitu fakt těším, chtěl bych si jako příští auto koupit elektrický, ale na to holt budou muset zlevnit ojetý Modely S, nebo přijít něco dostupnýho s rozumným dojezdem. Jinak bych si dokázal představit koupit něco jako Fiat 500E, ale jen díky tomu, že už jedno auto mám a ten elektromobil bych mohl používat jen po Praze.
Jenomže na to dává s odřenejma ušima smysl ten ojetej Fiat za 250 tisíc. Lidí, kteří si koupí auto za skoro milion (víceméně jakejkoliv novej elektromobil) s tím, že nabídne dynamiku, rozměry a komfort auta za 300 tisíc, je fakt dost málo.