• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    EMIS: 1) jezdit 110km s autem co má psaný dojezd 135 km je nesmysl, tam musíš mít daleko větší rezervu
    EMIS
    EMIS --- ---
    Ahoj,
    premyslim, ze bych se zbavil ropaka na dojizdeni do prace a koupil misto nej elektro. Ale jsem samo uplna elektro lama, co teda precetla kde co ale furt krapet tape, tak snad nevadi, ze se optam zkusenejsich ;)

    Aktualne se mi nechce kupovat neco noveho, neb 800KKc mi prijde dost na auto co bude jen na jezdeni do prace. Tak premyslim o necem jetem, kde jsou kolikrat nizke najezdy km a ceny do 400KKc.

    Jezdim cca 110 km kazdy den z toho je 50 km dalnice a zbytek kopecky a mesto. Dobijet bych chtel vzdy vecer doma.

    1) Zvladnou tohle ujet auta, co maji psany dojezd napr 135 km (Nissan leaf 2015), nebo papirovy a skutecny dojez se hodne lisi a je treba i horsi u starsiho auta?
    2) Je problem, koupit neco ojeteho nebo hrozi. ze je to past, spatna baterka ci neco?
    3) Jde poradit co pripadne koupit a cemu se vyhnout? Rozpocet max tech 400 kc a tam vidim Nissan Leaf, Fiat 500e, Renault Fluence,..
    4) Koukal jsem, ze se podminky pro parkovani v praze zmenili. Chapu spravne, ze pokud bych mel znacku EL tak mohu parkovat v modrych zonach a nezalezi na tom jak je auto stare?

    Za pripadne rady, diky moc!
    Pokud vite o nejakem zdroji informaci na ktery se da spolehnout, tak si klidne neco nactu. Doted se mi ale stavalo, ze Pepik rika je to ok a Franta rika, ze Pepik je blb ;)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    COMODOR_FALKON: Myslíš tam co je 80?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SEJDA: Když už si kvůli delší cestě (Brno) pořídím dálniční známku, tak 110 jedu leda v těch zúžených úsecích, kde je zpravidla pravý široký pruh plný aut a levý úzký (tak akorát pro moje auto), zcela prázdný...

    Ale běžně po okreskách se nad 110 dostanu málokdy...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: ja 110 na dalnici miluji, muzu zrychlit, kdyz se mi chce, muzu zpomalit a obdivovat trpelivost a odvahu ridicu kamionu. Nejvice mne vsak dostava umeni ridicu autobusu. Takovy styl jizdy bych si nedovolil, ani kdybych jel sam ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ja jazdim 110 dialnicu bezne s fosilakom, je to moja bezna cestovna rychlost na dialnici, takze pre mna ideal :)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    TOXICMAN: Pomalá dálniční jízda ve vláčku v běžném počasí pro střední Evropu při který Tě vybliká kdejaký Ducato.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    FORTRESS: v jakym vláčku? myslíš normální jízdu s ostatními auty, s 2.5 tunovým autem za deště a protivětru?
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Audi e-tron vs. Tesla Model X: Koľko spotrebujú na diaľnici?
    https://www.youtube.com/watch?v=oDFJpuGF8Bs


    Dálnice ve vláčku 3 elektroaut s průměrem tak 100km/h a dojezd cca 260km a dobíjení 80 minut. Za 2,5 - 3M nekup to.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Opel to nejspíš mít nebude, pokud se PSA nedomluvilo s GM, že jim prodaj Opel i s budoucíma elektromobilama. Mám pocit, že něco takovýho tam částečně bylo, ale nejsem si jistej.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: jj vsak som pisal na opel uz minuly rok ze co a ako s touto amperou a bohuzial nic, ale co sa tyka toho dojazdu, tak to je v europe pouzitelne, aspon mne by to plne postacovalo 60kWh+ ako daily car aj na jazdy k nasim na svk
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: V Evropě to nemá šanci, protože je to Chevrolet. A jako Opel už to prodávat nemůžou, protože ten koupil Peugeot-Citroen.

    Úspěšný budou Volkswageny, protože ty jsou lidi zvyklí kupovat.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: myslim ze v Europe by to mohlo byt pomerne uspesne, lebo co som pocuval to interview s Munrom tak tam vraveli, ze tie sucasne EV range su cajk pre Europu, kde ludia nedojizdaju tak daleko, ale v Ameru, kde su tie vzdialenosti predsalen trochu posunute je ta psychologicka hranica dojazdu 350-400 mil a to zatial splnuje iba Tesla
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    2020 Chevy Bolt EV Gets More Driving Range
    https://www.caranddriver.com/news/a28784342/2020-chevy-bolt-ev-range/
    259 mil (416km), 66kWh
    ještě kdyby se to tak prodávalo i jinde než v USA a Korei :D
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Here's one of the most important charts in electrification and end of combustion engines - Electrek
    https://electrek.co/2019/08/21/electric-car-chart-end-combustion-engine/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jo, tak jsem si to pamatoval správně. Modely 60 a 70 měly 75 kWh baterii se softwarovým omezením, který se dalo odblokovat za 3 000 dolarů. Musk jim to dočasně odblokoval zadarmo.

    http://www.theverge.com/...6283330/tesla-hurricane-irma-update-florida-extend-range-model-s-x-60-60d
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: To, co odemkli za hurikánu, byl pokud vím rozdíl mezi modelem 60 a 75. Šedesátka měla stejný baterky jako 75, jen softwarově omezený. Nebo takovýho něco tam bylo, zkusím najít.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JANOS: 0% na palubce Tesly je tuším 10% reálně.
    Tenkrát za hurikánu to Teslám krátkodobě odemkli, aby mohli majitelé ujet...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JANOS: Já to chápu, já mluvil čistě o vlivu na baterku, tý právě tohle rychlý vybíjení a nabíjení dělá nejmíň dobře. Není to o to, že bys jí tím zničil, ale když tohle budeš dělat často, tak ti může rychleji klesat kapacita baterky. Stejně jako u telefonu nebo počítače, když ho budeš pokaždý vybíjet do chvíle než se ti vypne nebo těsně předtím, bude se ti snižovat kapacita výrazně ryhcleji než když se budeš držet mezi 20 a 80 procenty.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Naopak, u ICE je to občas potřeba, mnohem horší je motor dlouhodobě podtáčet a nejhorší je ho dlouhodobě podtáčet a nikdy mu nedat prostor se "nadechnout". Nemluvě o tom, že u dieselů jsou třeba dlouhý rychlý jízdy potřeba kvůli DPF.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam