• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    EMIS
    EMIS --- ---
    BOBASH: cng nebo lpg vyjde levneji na 100%. Ale ve firemnich garazich na Andelu nezaparkuju a dojizdeni mi to protahne tak o 45 minut denne, coz mi za usporu penez nestoji
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    EMIS: Tak jestli to bude druhý auto, tak si fakt kup to Shittygo. I jestli bude stát 495 tisíc, tak to dává smysl jen kvůli tomu parkování. Nákladama tě vyjde levněji koupit si stejný auto na CNG.
    EMIS
    EMIS --- ---
    BOBASH: ja mam auta dve. jedno pro rodinu, kam dam psa a kramy na dovo a jedno na dojizdeni do prace. tj uplne mi neva ze to druhe bude male a uveze max nakup. Ale trochu jsem cekal ze 100 km je na jedno dobyti ok. Pokud to je aktualne unreal u auta do 400-500 kkc, tak holt pockam a uvidime, hybridy jsem zavrhl, tam mi to prijde, ze beres negativa obou reseni. Ve vysledku me spis zajimaji rozpoctene naklady. Driv jsem jezdil na plyn, kde emise jsou imo ok, ale nikde zas ted po zavedeni zon nezaparkuju..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: Však jo, o tom mluvím celou dobu, výrobce musí udávat dojezd podle daný metodiky, a ta metodika je nerealistická. NEDC je naprostej nesmysl (viz níže), WLTP je pořád blbost.

    A přesně to potvrzuje to, co jsme tady řešili nedávno - že pod udávanej dojezd 300 km dle WLTP (eGolf má 300 dle NEDC, takže dle WLTP tak 250) je EV použitelný jen pro velmi omezenej okruh uživatelů, protože to je najednou reálnej dojezd něco málo přes 200 v létě, pod 200 v zimě, a s nutnou rezervou tím pádem reálně tak 150. Takže akční rádius je 75 kilometrů.

    Jinými slovy, nedojede to kurva do Liberce a zpátky :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Tak když budeš mít Taycan a rychlonabíječky, tak přesně tuhle situaci řešíš.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Jen jsem se chtel jeste vratit k tomu dojezdu. Uvedu osobni priklad za poslednich 10 dnu. Ziju v Nemecku. Minulou sobotu mi volal kamos co jel ke mne na par dnu (s tim ze pak pojede dal s rodinkou pod stan), ze mu odeslo auto uprostred Nemecka. Rodina 2 dospeli, 2 deti (2,5 a 4 roky), kempingova bagaz vc. varice, PB lahvi, potravin. Nelenil jsem, skocil do auta, na nejblizsi benzince nacepoval plnou, zajel pro ne 350km, tam je nalozil s veskerou bagazi a rychlosti 165km/hod na tempomat dovezl nocni jizdou po Nemeckych dalnicich ke svemu domovu (dalsich 350km).
    V nedeli jsem musel do prace, ale on si me auto pujcil a udelali si vylet kolem (dalsich 150km). Pak on zajel vlakem pro opravene auto a jeli jsme na par dni pod stan spolecne (2 auta) do Holandska (300km). Druhy den do delfinaria 2x120km. Po par dnech zpet do Nemecka (dalsich 300km). Tedka pojedu 500km do Rakouska na jednani. Pristi mesic pojedu do CR na navstevu 700km (to davam na 1 zatah po praci za 6-7hod.). Tohle je proste i s Teslou za 2,5M zatim rozumne nehratelny (Mam rocniho klucika a prestavky jsou kvuli nemu, ne kvuli dobijeni. V kampu neni rozumne dobijeni. Nekolik dnu potrebuju "vyzit" z te nadrze, protoze se popojizdi tu 100km tamhle 200km).

    Proto porad mluvim o te magicke hranici 1000km na plne nabiti. Pri realnem dojezdu 1000km uz ta problemova logistika dobijeni pro drtivou vetsinu situaci odpada. 1000km pri metodice WLTP stejne neni plne nalozene auto, dalnicni jizda s klimatizaci v lete, auto lednicka, stani v kolone, nejake stani se zapnutou klimou aby se mi dite pri svacince neuvarilo atd. Tj. tech 1000km podle WLTP je stejne cca 700km provozu s dalnicni jizdou a nalozenym autem.
    ADAM
    ADAM --- ---
    Případ Moneta: Chcete-li ve firmě flotilu elektromobilů, připravte se na jisté potíže | Hospodářské noviny (IHNED.cz)
    https://archiv.ihned.cz/c7-66578670-r720o-9122fa1ba796d24

    Reálný letní dojezd e-Golfu dle zkušeností z Monety činí 220 km. Výrobce přitom deklaruje 300 km.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    EMIS: Jinak já bych měl, v souladu s tím, co jsem tu psal dřív, spíš sklon ještě počkat a jít do něčeho jako bude VW ID3 - to už by mělo být plnohodnotně použitelný auto s ještě o kus větším dojezdem a větším vnitřním prostorem. Citigo iV je spíš takovej stop-gap, prostě potřebovali udělat nějakej elektromobil aby jim vyšly emise, a je to předělaný spalovací auto.

    Jestli ti třeba současný auto vydrží ještě dva roky, tak bych to s ním vydržel.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    EMIS: Ta Škodovka by měla jít do prodeje 01/2020. Dojezd 265 km dle WLTP, to by ti mělo stačit pohodlně, a slibujou cenu do 500. Což sice nejspíš bude znamenat 495 900 Kč nebo tak něco, ale zase je to nový auto, tam by mohlo mít smysl ten rozpočet navýšit.
    EMIS
    EMIS --- ---
    BOBASH: diky moc za vysvetleni, holt jeste pockam.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    EMIS: Hodnoty uváděné výrobcem jsou hodnoty naměřené v laboratorním testu - do loňska dle metodiky NEDC, od letoška WLTP. WLTP je trošku realističtější, NEDC je naprosto od reality odtržená kravina (mimochodem, to samý se používá pro spotřeby benzínu, proto auta většinou žerou o 20 - 100 % víc než na papíře).

    Důvod, proč NEDC nefunguje:


    Tohle je graf toho měření. Když se podíváš na časy akcelerace na jednotlivý rychlosti, tak uvidíš, že to odpovídá zhruba tak dynamice plně naložený Avie. Takhle nikdo nejezdí.

    Takže pokud auto mělo udávaný dojezd 160 kilometrů, znamená to, že v normálním použití nejspíš najelo tak 120-130 kilometrů, pokud bylo nové, pokud bylo teplo (baterky neovlivňoval chlad) a pokud se netopilo/neklimatizovalo.

    Jak už jsem tady psal dřív, dojet třeba s Citroenem C-Zero nebo Peugeotem iON (oboje stejný auto) z Prahy do Pardubic (udávaný dojezd tuším právě těch 160 km, vzdálenost Praha - Pardubice cca 105 km tam odkud jsem jel) znamenalo jet mimo dálnici, maximálně 80, a netopit. Jel jsem to jednou v létě a dojel s rezervou asi 20 km, jednou na podzim téměř bez rezervy (a celou dobu jsem seděl v autě zachumlanej do kabátu).

    Starý auto navíc už bude mít klesající kapacitu baterek, musíš taky počítat, že nenabiješ vždycky na 100%, že může bejt objížďka a podobně.

    Pro 110 km pravidelný dojíždění je opravdu psanej dojezd naprostý minimum.

    Kup si příští rok elektrickou Škodu Citigo. Ta má být pod 500 tisíc nová a tohle je zrovna jeden z mála účelů, na který bude fungovat.
    EMIS
    EMIS --- ---
    Panove diky moc za info. Narovinu jste me nepotesili ;) Resp bych necekal, ze pokud chci jet 110 km, tak papirove to musi mit 200. To je skoro 2x tolik.. Nebo ty hodnoty uvadene vyrobcem, jsou hodnoty pri nake konstatni rychlosti a narovine?

    No nic za 400kc nic s dojezdem nekoupim, tak to holt elektromobil jeste odlozim.
    Kazdopadne diky za rady.


    JANOS
    JANOS --- ---
    EMIS: 4) Elektromobily s znackou EL se ani nemusej registrovat. Elektromobily bez znacky EL se musej registrovat a platit 100 Kc rocne.

    1) Souhlas s predrecnikem. 110km denni commute by chtel alespon 200km rezervu u noveho auta podle papiru.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    EMIS: 1) jezdit 110km s autem co má psaný dojezd 135 km je nesmysl, tam musíš mít daleko větší rezervu
    EMIS
    EMIS --- ---
    Ahoj,
    premyslim, ze bych se zbavil ropaka na dojizdeni do prace a koupil misto nej elektro. Ale jsem samo uplna elektro lama, co teda precetla kde co ale furt krapet tape, tak snad nevadi, ze se optam zkusenejsich ;)

    Aktualne se mi nechce kupovat neco noveho, neb 800KKc mi prijde dost na auto co bude jen na jezdeni do prace. Tak premyslim o necem jetem, kde jsou kolikrat nizke najezdy km a ceny do 400KKc.

    Jezdim cca 110 km kazdy den z toho je 50 km dalnice a zbytek kopecky a mesto. Dobijet bych chtel vzdy vecer doma.

    1) Zvladnou tohle ujet auta, co maji psany dojezd napr 135 km (Nissan leaf 2015), nebo papirovy a skutecny dojez se hodne lisi a je treba i horsi u starsiho auta?
    2) Je problem, koupit neco ojeteho nebo hrozi. ze je to past, spatna baterka ci neco?
    3) Jde poradit co pripadne koupit a cemu se vyhnout? Rozpocet max tech 400 kc a tam vidim Nissan Leaf, Fiat 500e, Renault Fluence,..
    4) Koukal jsem, ze se podminky pro parkovani v praze zmenili. Chapu spravne, ze pokud bych mel znacku EL tak mohu parkovat v modrych zonach a nezalezi na tom jak je auto stare?

    Za pripadne rady, diky moc!
    Pokud vite o nejakem zdroji informaci na ktery se da spolehnout, tak si klidne neco nactu. Doted se mi ale stavalo, ze Pepik rika je to ok a Franta rika, ze Pepik je blb ;)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    COMODOR_FALKON: Myslíš tam co je 80?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SEJDA: Když už si kvůli delší cestě (Brno) pořídím dálniční známku, tak 110 jedu leda v těch zúžených úsecích, kde je zpravidla pravý široký pruh plný aut a levý úzký (tak akorát pro moje auto), zcela prázdný...

    Ale běžně po okreskách se nad 110 dostanu málokdy...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: ja 110 na dalnici miluji, muzu zrychlit, kdyz se mi chce, muzu zpomalit a obdivovat trpelivost a odvahu ridicu kamionu. Nejvice mne vsak dostava umeni ridicu autobusu. Takovy styl jizdy bych si nedovolil, ani kdybych jel sam ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ja jazdim 110 dialnicu bezne s fosilakom, je to moja bezna cestovna rychlost na dialnici, takze pre mna ideal :)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    TOXICMAN: Pomalá dálniční jízda ve vláčku v běžném počasí pro střední Evropu při který Tě vybliká kdejaký Ducato.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam