EMIS: Hodnoty uváděné výrobcem jsou hodnoty naměřené v laboratorním testu - do loňska dle metodiky NEDC, od letoška WLTP. WLTP je trošku realističtější, NEDC je naprosto od reality odtržená kravina (mimochodem, to samý se používá pro spotřeby benzínu, proto auta většinou žerou o 20 - 100 % víc než na papíře).
Důvod, proč NEDC nefunguje:
Tohle je graf toho měření. Když se podíváš na časy akcelerace na jednotlivý rychlosti, tak uvidíš, že to odpovídá zhruba tak dynamice plně naložený Avie. Takhle nikdo nejezdí.
Takže pokud auto mělo udávaný dojezd 160 kilometrů, znamená to, že v normálním použití nejspíš najelo tak 120-130 kilometrů, pokud bylo nové, pokud bylo teplo (baterky neovlivňoval chlad) a pokud se netopilo/neklimatizovalo.
Jak už jsem tady psal dřív, dojet třeba s Citroenem C-Zero nebo Peugeotem iON (oboje stejný auto) z Prahy do Pardubic (udávaný dojezd tuším právě těch 160 km, vzdálenost Praha - Pardubice cca 105 km tam odkud jsem jel) znamenalo jet mimo dálnici, maximálně 80, a netopit. Jel jsem to jednou v létě a dojel s rezervou asi 20 km, jednou na podzim téměř bez rezervy (a celou dobu jsem seděl v autě zachumlanej do kabátu).
Starý auto navíc už bude mít klesající kapacitu baterek, musíš taky počítat, že nenabiješ vždycky na 100%, že může bejt objížďka a podobně.
Pro 110 km pravidelný dojíždění je opravdu psanej dojezd naprostý minimum.
Kup si příští rok elektrickou Škodu Citigo. Ta má být pod 500 tisíc nová a tohle je zrovna jeden z mála účelů, na který bude fungovat.