COMODOR_FALKON: Ne, odpovídají mu lidi, kteří mají, na rozdíl od tebe teoretika, s elektromobily reálnou zkušenost, protože s nima jezdili.
Potřebuje ujet 110 kilometrů denně, očividně v práci nemá nabíječku, takže to musí být na jedno nabití.
Aby auto vůbec těch 110 kilometrů ujelo, musí mít udávaný dojezd dle metodiky NEDC tak 130-150 kilometrů. NEDC prostě neodpovídá realitě.
JENOMŽE - to znamená, že to ujede těch 110 kilometrů za ideálních podmínek, bez topení, bez klimatizace, bez objížděk, a ve chvíli, kdy bude nový.
Na 110 kilometrů v primárně městském provozu (a tedy pomalu, se spoustou stání, kdy kilometry neubývají, ale topit se musí) může u malého elektromobilu přidat topení nebo klimatizace klidně desítky kilometrů. Dojezd může s věkem auta klesnout klidně o 10% i když bude málo "jeté". A vždycky existuje riziko objížděk, zajížděk, nutnost to "vzít přes něco", takže počítat s nulovou rezervou je dost šílené.
Takže s dojezdem dle NEDC menším než 200 km je to naprostý nesmysl, spíš by to chtělo reálných 200.