JIMIQ: Ano, z tohohle hlediska souhlasim.
Jenomze je nutne na auto pohlizet jako celek, neni to jen baterka a motor.
Jsou to take kilometry kabelu, stovky kabelovych spojeni, senzoru a ruznych gimmicku kterejma je to auto prospikovany.
Koukni u starsich aut, kde uz casto nefunguje “polovina” elektricke vybavy, a nikdo to neumi/nechce opravit, protoze je to nerentabilni.
Casto to neni ani tak selhani toho komponentu jako takoveho, koneckoncu to se da vymenit pomerne snadno.
Ale najit v ty zmeti stovek metru dratu kde je kterej zlomenej nebo uklepanej, nebo zoxidovanej a pripadne to v tom svazku vymenit, to je casto nerealne.
Ja nejsem mechanik, ale videl jsem videl i pripady, “kauzy”, a neni to zas tak jedinecny, kdy autorizovanej servis sam nebyl schopnej odhalit pripadne odstranit zavadu u vozu v zaruce kvuli presne tomuhle problemu. A ten se tam periodicky vracel. “Pry by to znamenalo vymenit komplet celej svazek” A to je u tehle aut uz je tak narocna operace, ze mu nakonec proste radsi dali fungl novej kus.
A proste u auta s centralnim displayem ktery je zavisly na pocitaci kterej vyhodnocuje vstupy ze vsech jeho zakouti. Kde i kliky od dveri jsou elektronickej gimmick, jsem proste malinko, trosicku skeptickej jak to bude jako celek fingovat za 8~10let kazdodenniho provozu a stani na ulici.
Ale to cas ukaze, ze se mylim:)