• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    A to jsem tu psal, ze auto neni telefon .. clanek si neprectu, neplatim si iHned :(

    Auto jako telefon. Pro dobíjení elektromobilů vzniká ”roaming” dobíjecích stanic | Hospodářské noviny (IHNED.cz)
    https://auto.ihned.cz/...fon-pro-dobijeni-elektromobilu-vznika-ldquo-roaming-rdquo-dobijecich-stanic
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tesla owner becomes first to push Model 3 to 100,000 miles, here's how it's doing - Electrek
    https://electrek.co/2019/10/21/tesla-model-3-100000-miles/

    TLDR:
    For maintenance and repairs, this is my favorite part. If I was not beating the car to death, all I would have had serviced is tires. I’m averaging 25,000 miles per set when properly rotated.
    Other than tires, I drove the car through a valley stream and had to get a control arm replaced afterward. I also was out on the Bonneville Salt Flats when the winds were high speed. They slammed my door to its limit and shattered a piece inside of the hinge.

    He said it ended up costing less than $500 to replace those parts.

    He said that he now gets a max range of 302-308 miles, which is about a 2.5% loss on his original 310 miles of rated range when he bought the vehicle.

    Compared to a civic, which is what I drove before, in my base of Los Angeles where the gas is always high, I saved about $7,000 just on gas. Oil changes would be another thousand or more. That’s using an average of 30mpg and $3.75 per gallon as well as $50 per oil change.
    -------------

    160 000 km (průměrný Čech najede 12 tisíc za rok, čili 13 let), ztráta baterky 2,5%, úspora 140 000 kč proti úspornému sedanu a to je s levným americkým benzínem (20kč/l, čili u nás 1,5x)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Životnost a efektivita baterie jdou nejlepší mezi 20-25 stupni.
    Baterie v Tvojí kapse se bude pohybovat někde mezi 35-50 stupni, možná i víc...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Top 5 Annoying Comments I Repeatedly Get On My Channel!
    http://www.youtube.com/watch?v=UywLWpHuVZk


    Vsichni co maj nejaky antiargument proti ev tak nejdriv sem
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BLOWUP: na ulici je ta baterka ve stinu dole v izolovanem obalu, takze zadnych 70 stupnu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak on thermal management tesla bateriek vyzera trochu ako diagram atomovej elektrarne, rozhodne je to zlozitejsie ako u mobilu :D tu nejake diag screeny

    Tesla Thermal Management System - explanation | Tesla Motors Club
    https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/tesla-thermal-management-system-explanation.88055/
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    TOXICMAN: v kapse ma teplotu tela, v ruce ma teplotu mistnosti ty blabole :-) To je rozdil asi 17 stupnu. V Tesle ktera stoji na ulici ten rozdil bude kolem sedmdesati stupnu, uz jenom rozdil mezi dnem a noci bude vetsi nez to co "musi" snaset muj mobil.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    A taky ta v mobilu ma dejme tomu zivotnost 1000 cyklu - to jsou tri roky. Ta v tesle 1500 - to je obden 500km na deset let. Jednou tydne 500km je na 30 let
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Vědci možná přišli na způsob, jak konečně využít průtokové baterie v elektromobilech | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/...ozna-prisli-na-zpusob-jak-konecne-vyuzit-prutokove-baterie-v-elektromobilech
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Jinak baterie v tesle ma proti mobilu i tu vyhodu ze nejde pod 10%
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    "muj znamy ma" ne je asi ten jelepsi argument do diskuze na novinkach :D Ale mas pravdu, tady je to zjevne diskuze "volna", takze klidne sem priste napis "tuhle jedna pani povidala, ze .."

    Vsechny baterie maji resene parametry jako tepelny odpor, maximalni nabijeci/vybijeci proud, provozni teploty. U vsech jednoduchych baterii znas material, s tim i jeho krivky (orientacni) a zaridis se sam, podle paramatru baterie. Kdyz jsi firma, ktera prodava baterie nezajimajicim se lidem, je firma spotrebitelskym tlakem nucena peci o baterie automatizovat tak, aby, i kdyz se postrebitel chova jako debil, baterie vydrzela co nejdele.
    Ve tve kapse neni stale prostredi, a uz vubec ne optimalni.

    Trakcni baterie v autech klimatizovane jsou, jsou jich v provozu miliony. Napriklad v Priusech prvni generace, ktere uz dnes maji snad 15 let, resp. nekterych autobusech/trolejbusech a mnohe z nich maji davno odjezdenych svych 1 mil. km.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    BLOWUP: mobil v tvoji kapse u kalhot ma tu nejstalejsi teplotu, kterou si lze predstavit?
    co to je za blábol? ty ho nikdy nevyndaváš venku, nenabíjíš, nepoužíváš v ruce?
    nejdřív si o tom něco zjisti, když chceš debatovat na téma, kterýmu ani za mák nerozumíš
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: rekl bych ze mobil v moji kapse u kalhot ma tu nejstalejsi teplotu kterou si lze predstavit, presto po par letech je ta baterka - vicemene ta sama jako v ty Tesle - na nic.

    Baterie v ulozisti se klimatizovat nemusi, muj zakaznik ji ma ve sklepe. Teplota je tam vicemene normalni a stala, ale ty baterky co se do toho davaj jsou halt uz jen asi na 60% - nakonec proto je z tech aut vyndali. Ty tesly co to z nich vyndali samozrejme tricetilety nebyly, takhle dlouho jeste neexistujou. Mymu zakaznikovi to je jedno, je to milionar, tech aut ma asi pet, kolik to stoji ho nezajima, ma nejakou firmu u ktery mu zalezi na tom aby byla vnimana jako ekologicka, takze to proste bere jako naklady na PR.

    Ta firma ju vubec legracni, oni kdysi nabizeli naprosto neskutecne dobry solarni tasky na strechu. Neznicitelny, levnejsi nez normalni nesolarni, chybelo uz jenom aby nekde v Africe sirily mir nebo tak neco. Tak jsem Tesle tehdy zavolal, ze bych mel zajem, jestli by mi neudelali kalkulaci na jeden objekt a jak to maj s dodacima lhutama. Oni mi odmitli odpovedet jakoukoli otazku, samozrejme mi zadnou ofertu neudelali. Rekli mi, abych poslal 6000,- CHF jako "Anzahlung" a ze me vezmou do poradniku (jako za komancu na skodovku, hahaha). To jsem samozrejme neudelal, a kdyz jsem se asi po roce pidil jak to s tema supertaskama je, tak uz je v sortimentu nemeli. Jestli jim nekdo neco zaplatil a jestli ty prachy dostal zpatky se nikde nic nepise :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vieme urcite, ze 1 lod ma tolko NOx emisii ako 100000 dieselov? lebo vyzera, ze emisie NOx tak nejako neodpovedaju euro6 normam, mozno tych aut nakoniec staci menej

    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Do úložišť se používají "vyjeté články", které už mají tu poklesovou křivku výrazně plošší, než ty nové + v těch úložištích lze baterii snáze klimatizovat.

    V každém případě je ale provoz klimatizované baterie šetrnější, než provoz baterie třeba v mobilu, kde jsou relativně prudké změny teplot a vysoký teplotní gradient.

    A co se týče chladu, i velmi podchlazenou baterku lze samočinně rychle zahřát na provozní teplotu, narozdíl od pastovitého benzínu nebo pevné nafty v ICEV.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tak nulove emise dosahnes i jezdenim v cng a pestenim morskych ras na X m2 :-)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JIMIQ: Tak ja moc tem procesum nerozumim, nevim na jaky teplote ty baterky chtej drzet treba, ani nevim kolik ta baterka vazi, ale na ohrati 200kg vody o dvacet stupnu (treba z minus deseti na plus deset) je potreba 4.6 kW.

    Ale je fakt, ze zatim nikoho kdo by Teslu parkoval na ulici neznam. Ale zas, formulovanym cilem je dosahnout do 2030 snad emisni nuly nebo tak neco, takze byste meli vsichni zacit rychle setrit na barak s vytapenou garazi pokud zatim zadnej nemate :-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: s carsharingem nemůže do Mongolska ;-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    VACA: v tom pripade sa ti nevyplati nejaky carsharing? zalezi ako moc casto je to auto potreba a potom si spocitat naklady za dobu zivotnosti + porizovaci cenu a porovnat co je vyhodnejsie
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam