• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Rekl bych ze to nebylo az tak jednoduchy, jinak by nenechali novinare aby si z nich delali pul roku prdel ze nakoupili za spoustu penez drahy Tesly a nesmej s nima jezdit.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: Sentry Mode must be enabled each time a driver wants to use the feature by going to Controls > Safety & Security > Sentry Mode. The feature will begin rolling out today to U.S. Model 3 vehicles, followed by Model S and Model X vehicles that were built after August 2017.

    Sentry Mode: Guarding Your Tesla | Tesla Europe
    https://www.tesla.com/en_EU/blog/sentry-mode-guarding-your-tesla?redirect=no
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Je o tom serie clanku v Basler Zeitung, osetreny to nemeli a byl to prej dost problem. Trvalo to asi pul roku nez ty auta smeli zacit pouzivat a dodnes nechtej prozradit jak to vyresili :-)
    NEXIS_CZ
    NEXIS_CZ --- ---
    ~160 W
    NEXIS_CZ
    NEXIS_CZ --- ---
    TOMBRIDER: nemá, sentry mode je třeba si aktivovat, má nemalou spotřebu (záleží na četnosti událostí v okolí)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    predpokladam ze policia to bude mat nejako zmluvne a funkcne osefovane
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    TOMBRIDER: to maj imho vsechny, byl kvuli tomu skandal kdyz si je koupila policie v Baselu. Ono je mozny nejenom kdykoli poslouchat co si tam povidaj, ale daj se na dalku i ovladat, coz pro policii je tak nejak suboptimalni.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    To jsem nevěděl že Tesla3 má permanentně zapnuté kamery a nahrává.
    Guy Asks For Help On Twitter After Someone Keys His Tesla For No Reason And People Deliver | Bored Panda
    https://www.boredpanda.com/...sor-cameras/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=organic
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Toyota to reveal solid state battery-powered prototype next year | Autocar
    https://www.autocar.co.uk/...otor-show/toyota-reveal-solid-state-battery-powered-prototype-next-year

    na redditu si dělají prču, že půjde o vodíkové auto s vodíkem schlazeným do pevného skupenství - solid-state hydrogen battery :D sice by to vyžadovalo teplotu absolutní nuly, ale toyota se při propagaci vodíku nezastaví před ničím :D
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    A to jsem tu psal, ze auto neni telefon .. clanek si neprectu, neplatim si iHned :(

    Auto jako telefon. Pro dobíjení elektromobilů vzniká ”roaming” dobíjecích stanic | Hospodářské noviny (IHNED.cz)
    https://auto.ihned.cz/...fon-pro-dobijeni-elektromobilu-vznika-ldquo-roaming-rdquo-dobijecich-stanic
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tesla owner becomes first to push Model 3 to 100,000 miles, here's how it's doing - Electrek
    https://electrek.co/2019/10/21/tesla-model-3-100000-miles/

    TLDR:
    For maintenance and repairs, this is my favorite part. If I was not beating the car to death, all I would have had serviced is tires. I’m averaging 25,000 miles per set when properly rotated.
    Other than tires, I drove the car through a valley stream and had to get a control arm replaced afterward. I also was out on the Bonneville Salt Flats when the winds were high speed. They slammed my door to its limit and shattered a piece inside of the hinge.

    He said it ended up costing less than $500 to replace those parts.

    He said that he now gets a max range of 302-308 miles, which is about a 2.5% loss on his original 310 miles of rated range when he bought the vehicle.

    Compared to a civic, which is what I drove before, in my base of Los Angeles where the gas is always high, I saved about $7,000 just on gas. Oil changes would be another thousand or more. That’s using an average of 30mpg and $3.75 per gallon as well as $50 per oil change.
    -------------

    160 000 km (průměrný Čech najede 12 tisíc za rok, čili 13 let), ztráta baterky 2,5%, úspora 140 000 kč proti úspornému sedanu a to je s levným americkým benzínem (20kč/l, čili u nás 1,5x)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Životnost a efektivita baterie jdou nejlepší mezi 20-25 stupni.
    Baterie v Tvojí kapse se bude pohybovat někde mezi 35-50 stupni, možná i víc...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Top 5 Annoying Comments I Repeatedly Get On My Channel!
    http://www.youtube.com/watch?v=UywLWpHuVZk


    Vsichni co maj nejaky antiargument proti ev tak nejdriv sem
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BLOWUP: na ulici je ta baterka ve stinu dole v izolovanem obalu, takze zadnych 70 stupnu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak on thermal management tesla bateriek vyzera trochu ako diagram atomovej elektrarne, rozhodne je to zlozitejsie ako u mobilu :D tu nejake diag screeny

    Tesla Thermal Management System - explanation | Tesla Motors Club
    https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/tesla-thermal-management-system-explanation.88055/
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    TOXICMAN: v kapse ma teplotu tela, v ruce ma teplotu mistnosti ty blabole :-) To je rozdil asi 17 stupnu. V Tesle ktera stoji na ulici ten rozdil bude kolem sedmdesati stupnu, uz jenom rozdil mezi dnem a noci bude vetsi nez to co "musi" snaset muj mobil.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    A taky ta v mobilu ma dejme tomu zivotnost 1000 cyklu - to jsou tri roky. Ta v tesle 1500 - to je obden 500km na deset let. Jednou tydne 500km je na 30 let
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Vědci možná přišli na způsob, jak konečně využít průtokové baterie v elektromobilech | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/...ozna-prisli-na-zpusob-jak-konecne-vyuzit-prutokove-baterie-v-elektromobilech
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Jinak baterie v tesle ma proti mobilu i tu vyhodu ze nejde pod 10%
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    "muj znamy ma" ne je asi ten jelepsi argument do diskuze na novinkach :D Ale mas pravdu, tady je to zjevne diskuze "volna", takze klidne sem priste napis "tuhle jedna pani povidala, ze .."

    Vsechny baterie maji resene parametry jako tepelny odpor, maximalni nabijeci/vybijeci proud, provozni teploty. U vsech jednoduchych baterii znas material, s tim i jeho krivky (orientacni) a zaridis se sam, podle paramatru baterie. Kdyz jsi firma, ktera prodava baterie nezajimajicim se lidem, je firma spotrebitelskym tlakem nucena peci o baterie automatizovat tak, aby, i kdyz se postrebitel chova jako debil, baterie vydrzela co nejdele.
    Ve tve kapse neni stale prostredi, a uz vubec ne optimalni.

    Trakcni baterie v autech klimatizovane jsou, jsou jich v provozu miliony. Napriklad v Priusech prvni generace, ktere uz dnes maji snad 15 let, resp. nekterych autobusech/trolejbusech a mnohe z nich maji davno odjezdenych svych 1 mil. km.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam