• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: tak si dáme opacko z historie.

    Píše se rok 2008 a automobilky brečí u EU a svých národních vlád, že krizi neustojí, že mají velké problémy.

    Národní vlády i EU jim tedy daly peníze, ale pod podmínkou, že za ty prachy vyvinou čistá auta (definice bzemisniho auta neznamená elektrické auto)..

    Tak typicky německé automobilky jakože něco vymýšlely (kupodivu francouzské do vývoje opravdu slaply a například Renault/Nissan je v technologii blízko za Teslou a daleko před Nemci).

    Následně díky provaleni podvádění při měření emisí následně koncern zavaril vsem(diesel gate) .
    EU i národní vlády se začaly ptát - co jste udělaly s naší pomocí v krizi, kde máte ty bezemisni auta? Takze vy ještě navic podvadite?

    Následně v nasrani EU revidovala své požadavky emisních norem a přidala k nim navíc od roku 2020 limit průměrných emisi CO2 na všechny dodané vozy dané značky. Nyní je ten limit CO2 kolem 95g/km (hodně záleží na značce, ta která má hodně EV, má ten limit vyšší).

    Jediná možnost, jak se v tuto chvíli vyhnout likvidačním pokutam je masivně zavádět hybridy, nebo EV.

    Proto se VW a Škoda probudila a začaly hodně opožděně shánět technologie, které do teď neměly a nebo je neuměly pořádně udelat.

    Co se týká Číňanů, samozřejmě tam je největší trh v EV s mraky no name výrobců. S tím se váže jedna důležitá věc - do nedávná neměly žádné pořádné bezpečnosti a možna i homologační předpisy pro EV. Díky nízké kvalitě jim ty no name auta dost casto hoří. Teď vypracovavaji nové předpisy a s tím se asi bude pojit značně zdražení. Jen tak mimochodem EV musí v Evropě odpovidat predpisu OSN EN 100 - https://op.europa.eu/...cation-detail/-/publication/fd8e6b47-d767-11e4-9de8-01aa75ed71a1/language-cs


    SEJDA: mají mít dva dodavatele článku. Někde jsem minulý tyden četl, že jeden z dodavatelů nově vznikl díky útěku mozku of LG chem a začala soudní bitva o patenty, která ohrožuje výrobu baterek pro všechny automobilky.

    SEJDA: školení po hasiče zrovna budu připravovat

    SEJDA: 20KW spotřeba domácnosti? To musí být už monster barák, když má spotřebu skoro 3x32A
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Jestli to spis neni tim, ze ten cinskej sedan ma pasivni bezpecnost a trvanlivost na urovni skody 120.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    SMRGL: když se koukeš na Alibabu, za kolik tam nabízejí Číňani elektrickej sedan s deklarovaným dojezdem 250 km (což bude v praxi cca 150 - 180 km ale i tak slušný) tak předpokládám že se to tu ještě neprodává jen proto, že západní automobilky zvládly zavčasu zalobbovat. Ale dlouho to neudrží. Tohle klimatickým sektářům nechám, jako vedlejší účinek jejich nepříčetného běsnění se možná stačí dostat na trh nějaký konkurenceschopný elektrický auto, než tady definitivně zkolabuje ekonomika kvůli záchraně migrantů a ukonejšení svatý Gréty.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    DZODZO: historicky je tohle trochu složitější. Automobilky se nerozhybaly, protože mají před sebou Teslu. Tohle bylo trochu jinak
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: nenarazal som na cenu ale na tie hracky, lebo na EV sa pozera ako na nejake hrackarske auticka a nie na plnohodnotne auta :)

    jako toto: Standard Range Plus 1 199 200 Kč nie je ani pre mna, ale uz sa rozhybal aj koncern, takze za par rokov sa budu predavat EV za ceny ICE a je to aj zasluha Tesly, ze tradicne automobilky rozhybala, aby zacali o EV uvazovat serioznejsie
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    DZODZO: musím uznat že máš pravdu, pokud to opravdu jde na trh s cenovkou 32K euro. Dobré zprávy. Ne že bych se do toho vzhledem k počtu dětí vešel, nebo na to měl, ale i tak.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    drahe hracky? model 3 je podla mna plnohodnotne auto, PR reci to nie su, uz to po nyxe kolovalo niekolkokrat, ale dam znova, pre pochopenie jeho mindsetu sa oplati precitat tato seria:

    The Elon Musk Post Series — Wait But Why
    https://waitbutwhy.com/2017/03/elon-musk-post-series.html
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    DZODZO: podle mě to jsou jen PR řeči. Elon chce dělat drahý hračky pro bohatý kluky. Samozřejmě prorazit na trh obšancovanej zájmy koncernů je hodně těžký, viz ta kauza auta pro Deutsche Post.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    COMODOR_FALKON: Elon nikdy nechtěl dělat "lidový" auto. Na něco jako Fort T v elektrice si ještě budem muset počkat a něco mi říká, že s tím přijdou Číňani, a dobře automobilovýžm korpotacím tak.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Storage - Battery pack prices fall as market ramps up - Renewable Energy Magazine, at the heart of clean energy journalism
    https://www.renewableenergymagazine.com/storage/battery-pack-prices-fall-as-market-ramps-20191204/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: vyzera ze to nie je az tolko

    All Your Cell Are Belong To Us? Any High Energy Density 2170 Will Do For Tesla | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/...r-cell-are-belong-to-us-any-high-energy-density-2170-will-do-for-tesla/
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    COMODOR_FALKON: Nevis nahodou na jake hodnote jsou ted nejlepsi Panasonic-Tesla baterie co se tyka energeticke hustoty? Porad je to tech cca 300 Wh/kg?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SEJDA: To bude tím, že Elon už loni sliboval novou generaci baterek s 0% a zatím jsou furt na 3%
    (Ale zbytek trhu je AFAIK stále na 12-15%)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: tak o kobaltu radeji marketing ani jedne firmy nemluvi. Mozna az fakt dosahnou tech 0 %.
    Baterie pro ID.3 se vyrabi v Braunschweigu, bohuzel ale nevim jestli je tam jenom montuji z clanku nebo baterii, nebo jestli si i ty clanky vyrabi uz sami. Otevreli letos, tak se hadam jeste budou parametry menit.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Lithium produced for Tesla's batteries is less polluting than 31 cups of coffee: researcher
    https://www.teslarati.com/tesla-model-3-batteries-less-polluting-than-30-cups-coffee-researcher/
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    Toyota chystá čtyři miniaturní elektrická vozítka | Auta a motorky z Japonska
    https://www.japan-cars.cz/2019/12/03/toyota-chysta-ctyri-miniaturni-elektricka-vozitka/
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    Tesla-Swapping a BMW E30 Means You'll Never Miss a Yellow Light Again
    https://www.youtube.com/watch?v=zcZvJIx1wQo
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    JIMIQ:
    "The ENO-146 features the world’s lowest coefficient of drag for a passenger car of 0.146, (hence the name) roughly half a typical modern car, with the slippery shape a key ingredient to its tested range of 1,000 kilometers in steady-state driving at 60km/h. Under real-world Chinese driving conditions, GAC has tested the car to cover 600 kilometers in a single charge."
    Ale i tak docela nadějný.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    troška futurizmu
    GAC's advanced electric ENO-146 concept | Motioncars
    https://motioncars.inquirer.net/63883/eno-146
    Cd=0,146
    1000km dojezd při konstatních 60km/h
    600km běžný dojezd
    až 6 osob
    další info chybí :-)
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    SEJDA: Poláci jsou pro mě lehce řečeno crazy. Když vidím, co dokážou sehnat a prodat, a když se ale nebojí proudu až 100A při napětí 400 V.. Každopádně, kdybych bydlel blíž Polským hranicím, určitě bych tam jezdil nakupovat ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam