• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: Slovo kanystr uz jsi nekdy slysel? ;-) Mam jich ve sklepe nekolik, protoze krome generatoru mam treba i motorovou pilu, krovinorez, motorku a par dalsich blbosti ktery halt vsechny fungujou blackout sem nebo tam.
    Co bude za deset let nikdo nevi, ze by kWh nekdy mela stat 500 ale uprimne receno moc neocekavam, to by ty elektromobily moc daleko nedojely :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: a za co utraca, ze na to mat nebude? ja som tiez na svoju fotovoltaiku setril 9 rokov, je to iba vec priorit, za co chces utratit peniaze, mne napr. pride nonsens kupovat si kazde 2 roky novy iphone :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JANOS: No tak ja tu ziju tricet let a par jsem jich uz zazil, nejvetsi byl na vanoce 1999 po orkanu Lothar. Tehdy ten blackout trval u nas asi den (jinde prej nekolik dni), topili jsme v krbu a varili na camping gaz :-) Mensi preruseni proudu se obcas dejou a vetsinou trvaj tak do hodiny, az na par vyjimek. Trend jde ale tim smerem, ze diky energiewende v nemecku exponencialne vzrusta pocet kritickejch stavu v siti a nebezpeci velkyho blackoutu stale stoupa, no.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: akorát potřebuješ ten litr benzínu někde vzít "hned teď".

    Fotovoltaika Ti při nějaké údržbě vydrží v provozu minimálně 10 let a nemusí tě už zajímat, zda benzín je nebo není, či jestli je elektřina na příděl nebo za 500 CHF/kWh...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: 4500 vydelava tak leda kasirka v supermarketu, a muzu ti garantovat ze ta na to mit nebude :-)

    Ja jsem velkej zastance sobestacnosti, takze to ze ta moznost existuje ocenuju. Nicmene, ta fotovoltaika na strese je zhruba dalsich 20k, ta montaz toho powerwall bude tak 1500 - 2000, takze kdybych to chtel opravdu jenom jako pojistku na blackout tak me generator produkujici tech 3.5 kW prijde v nejblizsim baumarktu asi tak na 700 CHF a na litr benzinu pobezi hodinu, no. Ale pro nekoho kdo ma tech penez dost a z ideologickejch duvodu chce neco co to zivotni prostredi nici nekde jinde je to samozrejme fajn reseni.
    JANOS
    JANOS --- ---
    Ziju v Svycarsku 10 let a nezazil jsem jediny blackout. A protoze vim kolik tady stoji instalace veci (jen za Tesla charger v garazi jsem platil 1500 CHF) tak si bohuzel Powerwall porizovat nebudu :(
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: to je hodne nadstrelena cena na nase pomery, ak teda to "plus instalace" znamena ze instalacia nie je v cene, ale zase na druhu stranu v krajine kde by som zarabal 4500 CHF mesacne to nie je zas tak velka polozka :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    SEJDA: Ja tam pisu i o autarknosti, kdyztak si najdi co to slovo znamena. Amortizace se tyka navratnosti nakladu a ty jsou pro prumernou domacnost zhruba 400CHF rocne, tam se neocekava ze to bude ekonomicky rentovat.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BLOWUP: a kolik stoji pojistka proti Blackoutu, resp. vypadku na el. vedeni? Kdyz uz pises o "amortizaci" ;)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Ve Svycarsku zahajuje Tesla prodej domacich baterii Powerwall. Jejich cena (9500CHF plus instalace) prakticky vylucuje ze by se po dobu jejich zivotnosti amortizovaly, ale samozrejme mohou byt cestou jak spolecne s fotovoltaikou na strese ucinit svuj domov autarknim. V jednom dome se da instalovat az deset Powerwalls, jedna jednotka ma kapacitu 13.5kWh. Soucasne lze cerpat vykon 3.6kW.

    [ BLOWUP @ Komentare, aktuality a zajimavosti z nemecky mluviciho prostoru ]
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Jenze jim jedno auto shorelo, a tak museli stahnout vsech skoro 600, "svolavacka" a udelat revizi. Ale i tak VW ujizdi vlak.
    Dokonce v Nemecku hromada mest spolupracuje radeji s univerzitami, resp. technickymi skolami, a pokou si se o testovaci provozy prestavenych busu, nez aby ty stare prodaly do ceska (kde se hromadi pitomci se zlatyma rucickama) a proste si koupily nove.
    Priklad s DHL ale ukazuje, ze cesta vlastni modifikaci nemusi byt vubec dobra, malo ktera firma pocita s tim, ze je treba udelat i skoleni pro hasice, a i jim dodat nejakou techniku. DHL jezdi v okruhu desitek kilometru, tedy jde o nekolik okrsku a skoleni by se tak tykaly i nekolika tisicu lidi.
    Mnohem jednodussi je pak cesta, kdy si mesto prestavi svoje busy, ty nejezdi nijak daleko a potreba skoleni a technickeho zazemi se tyka jednotek pracovist a maximalne stovek lidi.
    Kdo to necha na VW vi, ze za skoleni i budovani technickeho zazemi je zodpovedna VW.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    TOMBRIDER: dopadlo to, pokud vím špatně. Nejde teda o StreetScooter, ale o to auto, které začali prodávat pro koncovýho spotřebitele za cenu díky níž může VW Caddy bez problémů konkurovat.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Aha.
    As of August 2019, due to rising competition from established car makers, Deutsche Post is exploring selling StreetScooter or partnering with other companies, in order to turn the company to profit.[11]

    In September 2019, StreetScooter announced a cooperation with Chinese carmaker Chery. It is planned to produce up to 100,000 vehicles per year by 2021.[12]
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Dokonce tři roky.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Jak to vůbec dopadlo? Ta informace je přes dva roky stará a zatím jsem o nějaké revoluci v užitkových autech neslyšel. Nebo dokonce potkal na ulici.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    AXTHEB: ale neber to tak, že bych chtěl někomu zakazovat spalovací motory.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    Vůz je extrémně jednoduchý a lehký (váží 1495 kg). Už vývoj určil, že cena by měla být asi 5000 eur (asi 135 000 Kč).

    Všechno na voze bylo navrženo na extrémní zátěž. Počítalo se s životností 16 let při provozu šest dní v týdnu, 10 hodin denně. Je to pracovní nástroj. Podle toho tedy i vypadá.

    Nehledí se na nějakou krásu, ale na to, aby auto vydrželo, aby bylo robustní, nerozbitné. Třeba dveře byly počítány na 200 otevření a zavření denně. Navíc i úpravy pro specifické požadavky jsou tu extrémně jednoduché. Prostě ideální stroj pro skutečnou práci za vynikající peníze.
    Německá pošta se svým elektromobilem dělá vrásky automobilkám - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...nek/nemecka-posta-se-svym-elektromobilem-dela-vrasky-automobilkam-40011028
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    AXTHEB: znáš tu kauzu aut pro Deutsche post?

    Proč se Deutsche Post rozhodla neoslovit Volkswagen je jasné z vyjádření Juergena Gerdese, člena dozorčí rady pošty. "Nestálo miliardy to [elektromobil] vyvinout a vyrobit. Neuvěříte, jak levné je ho vyrobit."
    Německá pošta si vyrábí vlastní elektromobily, Volkswagen zuří | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/nemecka-posta-si-vyrabi-vlastni-elektromobily-volkswagen-zuri
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Jestli to spis neni tim, ze ten cinskej sedan ma pasivni bezpecnost a trvanlivost na urovni skody 120.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Je nutné si uvědomit 2 věci:
    1) Číňani mají spotřební mentalitu, pokud nevyrábí na export, tak to nějak zbastlí a neřeší opravitelnost, stejně jako reálnou funkčnost a bezpečnost.

    2) Do ceny vozu musíš promítat i "vedlejší náklady" na provoz - palivo, údržba, atp. + amortizace.
    Největším zabijákem ICEV jsou vibrace od motoru vedoucí k rozklepání plechů a jejich zreznutí - což u EV prakticky nehrozí.
    V tu chvílu se Ti ICEV za 0,5 milionu během 10 let provozu prodraží klidně i víc než na 1 mil...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam