• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    SEJDA: Ja tam pisu i o autarknosti, kdyztak si najdi co to slovo znamena. Amortizace se tyka navratnosti nakladu a ty jsou pro prumernou domacnost zhruba 400CHF rocne, tam se neocekava ze to bude ekonomicky rentovat.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BLOWUP: a kolik stoji pojistka proti Blackoutu, resp. vypadku na el. vedeni? Kdyz uz pises o "amortizaci" ;)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Ve Svycarsku zahajuje Tesla prodej domacich baterii Powerwall. Jejich cena (9500CHF plus instalace) prakticky vylucuje ze by se po dobu jejich zivotnosti amortizovaly, ale samozrejme mohou byt cestou jak spolecne s fotovoltaikou na strese ucinit svuj domov autarknim. V jednom dome se da instalovat az deset Powerwalls, jedna jednotka ma kapacitu 13.5kWh. Soucasne lze cerpat vykon 3.6kW.

    [ BLOWUP @ Komentare, aktuality a zajimavosti z nemecky mluviciho prostoru ]
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Jenze jim jedno auto shorelo, a tak museli stahnout vsech skoro 600, "svolavacka" a udelat revizi. Ale i tak VW ujizdi vlak.
    Dokonce v Nemecku hromada mest spolupracuje radeji s univerzitami, resp. technickymi skolami, a pokou si se o testovaci provozy prestavenych busu, nez aby ty stare prodaly do ceska (kde se hromadi pitomci se zlatyma rucickama) a proste si koupily nove.
    Priklad s DHL ale ukazuje, ze cesta vlastni modifikaci nemusi byt vubec dobra, malo ktera firma pocita s tim, ze je treba udelat i skoleni pro hasice, a i jim dodat nejakou techniku. DHL jezdi v okruhu desitek kilometru, tedy jde o nekolik okrsku a skoleni by se tak tykaly i nekolika tisicu lidi.
    Mnohem jednodussi je pak cesta, kdy si mesto prestavi svoje busy, ty nejezdi nijak daleko a potreba skoleni a technickeho zazemi se tyka jednotek pracovist a maximalne stovek lidi.
    Kdo to necha na VW vi, ze za skoleni i budovani technickeho zazemi je zodpovedna VW.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    TOMBRIDER: dopadlo to, pokud vím špatně. Nejde teda o StreetScooter, ale o to auto, které začali prodávat pro koncovýho spotřebitele za cenu díky níž může VW Caddy bez problémů konkurovat.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Aha.
    As of August 2019, due to rising competition from established car makers, Deutsche Post is exploring selling StreetScooter or partnering with other companies, in order to turn the company to profit.[11]

    In September 2019, StreetScooter announced a cooperation with Chinese carmaker Chery. It is planned to produce up to 100,000 vehicles per year by 2021.[12]
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Dokonce tři roky.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Jak to vůbec dopadlo? Ta informace je přes dva roky stará a zatím jsem o nějaké revoluci v užitkových autech neslyšel. Nebo dokonce potkal na ulici.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    AXTHEB: ale neber to tak, že bych chtěl někomu zakazovat spalovací motory.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    Vůz je extrémně jednoduchý a lehký (váží 1495 kg). Už vývoj určil, že cena by měla být asi 5000 eur (asi 135 000 Kč).

    Všechno na voze bylo navrženo na extrémní zátěž. Počítalo se s životností 16 let při provozu šest dní v týdnu, 10 hodin denně. Je to pracovní nástroj. Podle toho tedy i vypadá.

    Nehledí se na nějakou krásu, ale na to, aby auto vydrželo, aby bylo robustní, nerozbitné. Třeba dveře byly počítány na 200 otevření a zavření denně. Navíc i úpravy pro specifické požadavky jsou tu extrémně jednoduché. Prostě ideální stroj pro skutečnou práci za vynikající peníze.
    Německá pošta se svým elektromobilem dělá vrásky automobilkám - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...nek/nemecka-posta-se-svym-elektromobilem-dela-vrasky-automobilkam-40011028
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    AXTHEB: znáš tu kauzu aut pro Deutsche post?

    Proč se Deutsche Post rozhodla neoslovit Volkswagen je jasné z vyjádření Juergena Gerdese, člena dozorčí rady pošty. "Nestálo miliardy to [elektromobil] vyvinout a vyrobit. Neuvěříte, jak levné je ho vyrobit."
    Německá pošta si vyrábí vlastní elektromobily, Volkswagen zuří | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/nemecka-posta-si-vyrabi-vlastni-elektromobily-volkswagen-zuri
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Jestli to spis neni tim, ze ten cinskej sedan ma pasivni bezpecnost a trvanlivost na urovni skody 120.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Je nutné si uvědomit 2 věci:
    1) Číňani mají spotřební mentalitu, pokud nevyrábí na export, tak to nějak zbastlí a neřeší opravitelnost, stejně jako reálnou funkčnost a bezpečnost.

    2) Do ceny vozu musíš promítat i "vedlejší náklady" na provoz - palivo, údržba, atp. + amortizace.
    Největším zabijákem ICEV jsou vibrace od motoru vedoucí k rozklepání plechů a jejich zreznutí - což u EV prakticky nehrozí.
    V tu chvílu se Ti ICEV za 0,5 milionu během 10 let provozu prodraží klidně i víc než na 1 mil...
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    SMRGL: když se koukeš na Alibabu, za kolik tam nabízejí Číňani elektrickej sedan s deklarovaným dojezdem 250 km (což bude v praxi cca 150 - 180 km ale i tak slušný) tak předpokládám že se to tu ještě neprodává jen proto, že západní automobilky zvládly zavčasu zalobbovat. Ale dlouho to neudrží. Tohle klimatickým sektářům nechám, jako vedlejší účinek jejich nepříčetného běsnění se možná stačí dostat na trh nějaký konkurenceschopný elektrický auto, než tady definitivně zkolabuje ekonomika kvůli záchraně migrantů a ukonejšení svatý Gréty.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    DZODZO: historicky je tohle trochu složitější. Automobilky se nerozhybaly, protože mají před sebou Teslu. Tohle bylo trochu jinak
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: nenarazal som na cenu ale na tie hracky, lebo na EV sa pozera ako na nejake hrackarske auticka a nie na plnohodnotne auta :)

    jako toto: Standard Range Plus 1 199 200 Kč nie je ani pre mna, ale uz sa rozhybal aj koncern, takze za par rokov sa budu predavat EV za ceny ICE a je to aj zasluha Tesly, ze tradicne automobilky rozhybala, aby zacali o EV uvazovat serioznejsie
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    DZODZO: musím uznat že máš pravdu, pokud to opravdu jde na trh s cenovkou 32K euro. Dobré zprávy. Ne že bych se do toho vzhledem k počtu dětí vešel, nebo na to měl, ale i tak.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    drahe hracky? model 3 je podla mna plnohodnotne auto, PR reci to nie su, uz to po nyxe kolovalo niekolkokrat, ale dam znova, pre pochopenie jeho mindsetu sa oplati precitat tato seria:

    The Elon Musk Post Series — Wait But Why
    https://waitbutwhy.com/2017/03/elon-musk-post-series.html
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    DZODZO: podle mě to jsou jen PR řeči. Elon chce dělat drahý hračky pro bohatý kluky. Samozřejmě prorazit na trh obšancovanej zájmy koncernů je hodně těžký, viz ta kauza auta pro Deutsche Post.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam