• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    TOMBRIDER: dopadlo to, pokud vím špatně. Nejde teda o StreetScooter, ale o to auto, které začali prodávat pro koncovýho spotřebitele za cenu díky níž může VW Caddy bez problémů konkurovat.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Jak to vůbec dopadlo? Ta informace je přes dva roky stará a zatím jsem o nějaké revoluci v užitkových autech neslyšel. Nebo dokonce potkal na ulici.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    AXTHEB: ale neber to tak, že bych chtěl někomu zakazovat spalovací motory.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    Vůz je extrémně jednoduchý a lehký (váží 1495 kg). Už vývoj určil, že cena by měla být asi 5000 eur (asi 135 000 Kč).

    Všechno na voze bylo navrženo na extrémní zátěž. Počítalo se s životností 16 let při provozu šest dní v týdnu, 10 hodin denně. Je to pracovní nástroj. Podle toho tedy i vypadá.

    Nehledí se na nějakou krásu, ale na to, aby auto vydrželo, aby bylo robustní, nerozbitné. Třeba dveře byly počítány na 200 otevření a zavření denně. Navíc i úpravy pro specifické požadavky jsou tu extrémně jednoduché. Prostě ideální stroj pro skutečnou práci za vynikající peníze.
    Německá pošta se svým elektromobilem dělá vrásky automobilkám - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...nek/nemecka-posta-se-svym-elektromobilem-dela-vrasky-automobilkam-40011028
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    AXTHEB: znáš tu kauzu aut pro Deutsche post?

    Proč se Deutsche Post rozhodla neoslovit Volkswagen je jasné z vyjádření Juergena Gerdese, člena dozorčí rady pošty. "Nestálo miliardy to [elektromobil] vyvinout a vyrobit. Neuvěříte, jak levné je ho vyrobit."
    Německá pošta si vyrábí vlastní elektromobily, Volkswagen zuří | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/nemecka-posta-si-vyrabi-vlastni-elektromobily-volkswagen-zuri
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Jestli to spis neni tim, ze ten cinskej sedan ma pasivni bezpecnost a trvanlivost na urovni skody 120.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Je nutné si uvědomit 2 věci:
    1) Číňani mají spotřební mentalitu, pokud nevyrábí na export, tak to nějak zbastlí a neřeší opravitelnost, stejně jako reálnou funkčnost a bezpečnost.

    2) Do ceny vozu musíš promítat i "vedlejší náklady" na provoz - palivo, údržba, atp. + amortizace.
    Největším zabijákem ICEV jsou vibrace od motoru vedoucí k rozklepání plechů a jejich zreznutí - což u EV prakticky nehrozí.
    V tu chvílu se Ti ICEV za 0,5 milionu během 10 let provozu prodraží klidně i víc než na 1 mil...
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    SMRGL: když se koukeš na Alibabu, za kolik tam nabízejí Číňani elektrickej sedan s deklarovaným dojezdem 250 km (což bude v praxi cca 150 - 180 km ale i tak slušný) tak předpokládám že se to tu ještě neprodává jen proto, že západní automobilky zvládly zavčasu zalobbovat. Ale dlouho to neudrží. Tohle klimatickým sektářům nechám, jako vedlejší účinek jejich nepříčetného běsnění se možná stačí dostat na trh nějaký konkurenceschopný elektrický auto, než tady definitivně zkolabuje ekonomika kvůli záchraně migrantů a ukonejšení svatý Gréty.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    DZODZO: historicky je tohle trochu složitější. Automobilky se nerozhybaly, protože mají před sebou Teslu. Tohle bylo trochu jinak
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: nenarazal som na cenu ale na tie hracky, lebo na EV sa pozera ako na nejake hrackarske auticka a nie na plnohodnotne auta :)

    jako toto: Standard Range Plus 1 199 200 Kč nie je ani pre mna, ale uz sa rozhybal aj koncern, takze za par rokov sa budu predavat EV za ceny ICE a je to aj zasluha Tesly, ze tradicne automobilky rozhybala, aby zacali o EV uvazovat serioznejsie
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    DZODZO: musím uznat že máš pravdu, pokud to opravdu jde na trh s cenovkou 32K euro. Dobré zprávy. Ne že bych se do toho vzhledem k počtu dětí vešel, nebo na to měl, ale i tak.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    drahe hracky? model 3 je podla mna plnohodnotne auto, PR reci to nie su, uz to po nyxe kolovalo niekolkokrat, ale dam znova, pre pochopenie jeho mindsetu sa oplati precitat tato seria:

    The Elon Musk Post Series — Wait But Why
    https://waitbutwhy.com/2017/03/elon-musk-post-series.html
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    DZODZO: podle mě to jsou jen PR řeči. Elon chce dělat drahý hračky pro bohatý kluky. Samozřejmě prorazit na trh obšancovanej zájmy koncernů je hodně těžký, viz ta kauza auta pro Deutsche Post.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    COMODOR_FALKON: Elon nikdy nechtěl dělat "lidový" auto. Na něco jako Fort T v elektrice si ještě budem muset počkat a něco mi říká, že s tím přijdou Číňani, a dobře automobilovýžm korpotacím tak.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Storage - Battery pack prices fall as market ramps up - Renewable Energy Magazine, at the heart of clean energy journalism
    https://www.renewableenergymagazine.com/storage/battery-pack-prices-fall-as-market-ramps-20191204/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: vyzera ze to nie je az tolko

    All Your Cell Are Belong To Us? Any High Energy Density 2170 Will Do For Tesla | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/...r-cell-are-belong-to-us-any-high-energy-density-2170-will-do-for-tesla/
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    COMODOR_FALKON: Nevis nahodou na jake hodnote jsou ted nejlepsi Panasonic-Tesla baterie co se tyka energeticke hustoty? Porad je to tech cca 300 Wh/kg?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SEJDA: To bude tím, že Elon už loni sliboval novou generaci baterek s 0% a zatím jsou furt na 3%
    (Ale zbytek trhu je AFAIK stále na 12-15%)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: tak o kobaltu radeji marketing ani jedne firmy nemluvi. Mozna az fakt dosahnou tech 0 %.
    Baterie pro ID.3 se vyrabi v Braunschweigu, bohuzel ale nevim jestli je tam jenom montuji z clanku nebo baterii, nebo jestli si i ty clanky vyrabi uz sami. Otevreli letos, tak se hadam jeste budou parametry menit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam