• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Jenze jim jedno auto shorelo, a tak museli stahnout vsech skoro 600, "svolavacka" a udelat revizi. Ale i tak VW ujizdi vlak.
    Dokonce v Nemecku hromada mest spolupracuje radeji s univerzitami, resp. technickymi skolami, a pokou si se o testovaci provozy prestavenych busu, nez aby ty stare prodaly do ceska (kde se hromadi pitomci se zlatyma rucickama) a proste si koupily nove.
    Priklad s DHL ale ukazuje, ze cesta vlastni modifikaci nemusi byt vubec dobra, malo ktera firma pocita s tim, ze je treba udelat i skoleni pro hasice, a i jim dodat nejakou techniku. DHL jezdi v okruhu desitek kilometru, tedy jde o nekolik okrsku a skoleni by se tak tykaly i nekolika tisicu lidi.
    Mnohem jednodussi je pak cesta, kdy si mesto prestavi svoje busy, ty nejezdi nijak daleko a potreba skoleni a technickeho zazemi se tyka jednotek pracovist a maximalne stovek lidi.
    Kdo to necha na VW vi, ze za skoleni i budovani technickeho zazemi je zodpovedna VW.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    AXTHEB: znáš tu kauzu aut pro Deutsche post?

    Proč se Deutsche Post rozhodla neoslovit Volkswagen je jasné z vyjádření Juergena Gerdese, člena dozorčí rady pošty. "Nestálo miliardy to [elektromobil] vyvinout a vyrobit. Neuvěříte, jak levné je ho vyrobit."
    Německá pošta si vyrábí vlastní elektromobily, Volkswagen zuří | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/nemecka-posta-si-vyrabi-vlastni-elektromobily-volkswagen-zuri
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Jestli to spis neni tim, ze ten cinskej sedan ma pasivni bezpecnost a trvanlivost na urovni skody 120.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Je nutné si uvědomit 2 věci:
    1) Číňani mají spotřební mentalitu, pokud nevyrábí na export, tak to nějak zbastlí a neřeší opravitelnost, stejně jako reálnou funkčnost a bezpečnost.

    2) Do ceny vozu musíš promítat i "vedlejší náklady" na provoz - palivo, údržba, atp. + amortizace.
    Největším zabijákem ICEV jsou vibrace od motoru vedoucí k rozklepání plechů a jejich zreznutí - což u EV prakticky nehrozí.
    V tu chvílu se Ti ICEV za 0,5 milionu během 10 let provozu prodraží klidně i víc než na 1 mil...
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    SMRGL: když se koukeš na Alibabu, za kolik tam nabízejí Číňani elektrickej sedan s deklarovaným dojezdem 250 km (což bude v praxi cca 150 - 180 km ale i tak slušný) tak předpokládám že se to tu ještě neprodává jen proto, že západní automobilky zvládly zavčasu zalobbovat. Ale dlouho to neudrží. Tohle klimatickým sektářům nechám, jako vedlejší účinek jejich nepříčetného běsnění se možná stačí dostat na trh nějaký konkurenceschopný elektrický auto, než tady definitivně zkolabuje ekonomika kvůli záchraně migrantů a ukonejšení svatý Gréty.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    DZODZO: historicky je tohle trochu složitější. Automobilky se nerozhybaly, protože mají před sebou Teslu. Tohle bylo trochu jinak
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: nenarazal som na cenu ale na tie hracky, lebo na EV sa pozera ako na nejake hrackarske auticka a nie na plnohodnotne auta :)

    jako toto: Standard Range Plus 1 199 200 Kč nie je ani pre mna, ale uz sa rozhybal aj koncern, takze za par rokov sa budu predavat EV za ceny ICE a je to aj zasluha Tesly, ze tradicne automobilky rozhybala, aby zacali o EV uvazovat serioznejsie
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    DZODZO: musím uznat že máš pravdu, pokud to opravdu jde na trh s cenovkou 32K euro. Dobré zprávy. Ne že bych se do toho vzhledem k počtu dětí vešel, nebo na to měl, ale i tak.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    drahe hracky? model 3 je podla mna plnohodnotne auto, PR reci to nie su, uz to po nyxe kolovalo niekolkokrat, ale dam znova, pre pochopenie jeho mindsetu sa oplati precitat tato seria:

    The Elon Musk Post Series — Wait But Why
    https://waitbutwhy.com/2017/03/elon-musk-post-series.html
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    DZODZO: podle mě to jsou jen PR řeči. Elon chce dělat drahý hračky pro bohatý kluky. Samozřejmě prorazit na trh obšancovanej zájmy koncernů je hodně těžký, viz ta kauza auta pro Deutsche Post.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    COMODOR_FALKON: Elon nikdy nechtěl dělat "lidový" auto. Na něco jako Fort T v elektrice si ještě budem muset počkat a něco mi říká, že s tím přijdou Číňani, a dobře automobilovýžm korpotacím tak.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Storage - Battery pack prices fall as market ramps up - Renewable Energy Magazine, at the heart of clean energy journalism
    https://www.renewableenergymagazine.com/storage/battery-pack-prices-fall-as-market-ramps-20191204/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: vyzera ze to nie je az tolko

    All Your Cell Are Belong To Us? Any High Energy Density 2170 Will Do For Tesla | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/...r-cell-are-belong-to-us-any-high-energy-density-2170-will-do-for-tesla/
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    COMODOR_FALKON: Nevis nahodou na jake hodnote jsou ted nejlepsi Panasonic-Tesla baterie co se tyka energeticke hustoty? Porad je to tech cca 300 Wh/kg?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SEJDA: To bude tím, že Elon už loni sliboval novou generaci baterek s 0% a zatím jsou furt na 3%
    (Ale zbytek trhu je AFAIK stále na 12-15%)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: tak o kobaltu radeji marketing ani jedne firmy nemluvi. Mozna az fakt dosahnou tech 0 %.
    Baterie pro ID.3 se vyrabi v Braunschweigu, bohuzel ale nevim jestli je tam jenom montuji z clanku nebo baterii, nebo jestli si i ty clanky vyrabi uz sami. Otevreli letos, tak se hadam jeste budou parametry menit.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Lithium produced for Tesla's batteries is less polluting than 31 cups of coffee: researcher
    https://www.teslarati.com/tesla-model-3-batteries-less-polluting-than-30-cups-coffee-researcher/
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    Toyota chystá čtyři miniaturní elektrická vozítka | Auta a motorky z Japonska
    https://www.japan-cars.cz/2019/12/03/toyota-chysta-ctyri-miniaturni-elektricka-vozitka/
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    Tesla-Swapping a BMW E30 Means You'll Never Miss a Yellow Light Again
    https://www.youtube.com/watch?v=zcZvJIx1wQo
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam