• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LELI
    LELI --- ---
    BOBASH: Myslis, ze kazda jizda autem trva dyl jak 100 km? Neni prave to, ze ve meste to pomaha snizit spotrebu smyslem te technologie? Aby ve meste bylo lepsi ovzdusi a na neobydleny dalnici je to vicemene jedno?

    Mam kamarada co ma bmw 330e. Dlouhodobe mu to zere asi 2,5 litru benzinu (za poslednich myslim 8k km kdyz sem se ptal), protoze vetsinou kdyz prijede domu do garaze, tak tam pichne kabel a dobije si to pres noc. V praci nedobiji, nema tam nabijecku jednoduse dostupnou. Jasne, je to trochu technologickej nadsenec a nejspis si casem koupi plny elektro, ale ten PHEV muze fungovat presne na vyhody ve meste a mimo mesto muze fungovat jako normalni auto.

    A nejaky teoreie jak by maly auto s malym benzinem bylo lepsi - malokdo realne chce to maly auto s malym benzinem (fabie?), kdyz si to nekdo koupi, je to vetsinove volba kompromisu, z velky casti i financniho. Kdyz uz mas dost penez na to, abys nedelal kompromisy, tak je prece delat nebudes a koupis si co chces nebo co potrebujes na svuj styl jezdeni. Nehlede na to ze na to dalnicni jezdeni bude to maly auto s malym benzinem o dost horsi nez to velky suv, nebo treba vetsi limuzina.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Tak ono i když ho máš, tak nedosáhneš udávaný spotřeby, pokud nebudeš dobíjet každejch ani ne 100 kilometrů, který trvá ten test. To je ten problém.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    za ty prachy na vozeni deti do skoly, do krouzku a na nakup 200km dojezd uplne staci.
    Už i Dacia chystá elektromobil. Měl by přijít už v roce 2021 a s velmi nízkou cenou – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/...-by-prijit-uz-v-roce-2021-a-s-velmi-nizkou-cenou/sc-870-a-201701/default.aspx

    BOBASH: presne, pokud nemas kabel, nepotrebujes plug-in
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Ty baterky nejsou úplně zbytečný, plug-in hybrid i bez dobíjení zvenku funguje jako normální hybrid a tím pádem třeba ve městě bude žrát znatelně míň – podle mejch zkušeností klidně auto, který normálně žere ve městě třeba 12-14 litrů (typický velký SUV na benzín), umí jako hybrid jezdit třeba za 8.

    Ale na dálnici nebo obecně mimo město je spotřeba skoro stejná a to SUV bude furt žrát stejnejch třeba 10 litrů (a tím pádem něco jako 200 g/CO2) jako bezhybridní.

    Nicméně ta možnost dobíjení zvenku umožní i tomu velkýmu SUV dostat se pod těch 50 gramů CO2, i když jenom na papíře.

    Takže majitelé velkejch SUV budou furt využívat výhod pro elektromobily, automobilky za ně budou mít emisní kredity a reálně budou ty auta furt jezdit za skoro stejně jako ty bez hybridu.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: presne. tyhle SUVcka v realu zerou mnohem vic, protoze ssebou jen vozi zbytecnou baterku a asi prave proto stanovili limit na 50g aby nasrali tuto skupinu majitelu.

    btw. fun story. pred lety se holandsky Siemens rozhodnul ze bude zeleny a nakoupil hybridy. pridelili je lidem jako sluzebaky, ale aby usetrili tak nabijeci kabel (celkem drahej) si musel kazdy hradit sam. po dvou letech zjistili, ze ten kabel si nikdo nekoupil a lidi proste jen vozili zbytecnou zatez.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Jenomže to je právě ten problém. Údaje o emisích a spotřebě plug-in hybridů dle WLTP jsou ÚPLNÁ PÍČOVINA. Nemají s realitou naprosto nic společnýho.

    Třeba ta zmiňovaná XC90 T8, která má v reálným světě spotřebu kolem 10 l/100 km, má udávanou podle WLTP 2,3 l/100km a emise 52 g/km.

    BMW 745e má podle verze 48-55 g CO2 a spotřebu 2,2 - 2,4 l/km. V reálu žere taky kolem deseti.

    A mohl bych pokračovat.

    Ta metodika měří spotřebu tak, že cyklus o délce asi 100 kilometrů začíná auto s plně nabitou baterií, která se do spotřeby a emisí nepočítá. V reálu nikdo nenabíjí plug-in hybrid každejch 100 kilometrů, a většina majitelů ho dokonce zvenku nenabíjí NIKDY.

    Takže naopak kombinace debilní metodiky a výhod dělaných podle emisí CO2 ty městský tanky podporuje. Plug-in hybrid je kromě čistýho elektra jediná cesta, jak se vyhnout emisním pokutám. Ale malý auto se dá těžko prodat dost draho, aby se v něm PHEV vyplatilo, na rozdíl od velkýho SUV.

    Výsledkem bude, že budou města plný dvoutunovejch PHEV SUV, jejichž majitelů si budou gratulovat nad papírově nízkejma emisema, ale v reálu budou furt stejně špatný jako jiný velký auta.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JANOS: Pokud vím, tak všechno, co má EL značku (což zahrnuje některý plug-iny který mají do 50 g/km) může parkovat všude furt, zrušili jen to co bylo dřív, že mohl jakejkoliv hybrid s možností full elektro režimu do nějakýho výkonu.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    JANOS: zajimave.. treba konecne dostanou slechtu z tech jejich mestskych tanku :)
    Podle dnes schválené změny budou mít na zlevněné parkování za 100 korun na rok nárok jen majitelé elektromobilů a hybridních aut, jejichž emise CO2, jejichž emise nepřesahují 50 g na kilometr.
    JANOS
    JANOS --- ---
    BOBASH: Kdyz jsem byl na Magistratu registrovat Teslu tak pan nadaval na hybridy, ze jich v prubehu posledniho roku lidi zaregistrovali VIC nez je modrych mist na Praze 1. Takze proto zrusili tenhle benefit pro hybridy od 2020 kompletne...
    PER2
    PER2 --- ---
    :D
    Tank Turn | Electric Adventure Vehicles | Rivian
    http://www.youtube.com/watch?v=yzwM8KE2L3I
    PER2
    PER2 --- ---
    Švédský Northvolt zahajuje cestu k ekologizaci výroby baterií. Příští rok spustí závod na jejich recyklaci
    https://oenergetice.cz/...juje-cestu-k-ekologizaci-vyroby-baterii-pristi-rok-spusti-zavod-recyklaci/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Takze u phev je aj vyroba baterii bezemisna? Lebo ev to vycitaju ako najvacsie zlo, horsie ako cyklicke dolovanie ropy :)
    LELI
    LELI --- ---
    BOBASH: EL znacky vyzaduji pod 50g CO2, takze asi nejaka ceska uprava s nizsimi emisemi... :-)

    SMRGL: moje velke auto ma 535g CO2 na km :-)


    Me se aktualne celkem libi nova X5 PHEV, ma baterky asi na 80km, takze papirovy emise asi 30g, takze EL znacky, nicmene ma porad sestivalec a dohromady asi 400 koni, takze to bude i rozumne jezdit. Dobijeni doma je jen prijemnej bonus, vecer prijedu, pricvaknu kabel a rano to bude vyhraty pri sedani za volant. PHEV je podle me cesta, jak mit mensi lokalni emise a nic moc za to neobetovat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL:
    Kdybys nevěřil, tak tady máš ty čísla:
    Konfigurátor nových vozů Volvo | Volvo Car Czech Republic
    https://www.volvocars.com/cz/build/suv/xc90/inscription#engines

    Ale namátkou se koukni na jakejkoliv jinej plug-in. Třeba ty sedmičkový BMW co mají teď půjčený policajti – to taky podle WLTP žere pod 3 litry a v reálu to na dálnici bude jezdit tak za 15.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Co obsahuje WLTP tuším docela dobře, včetně toho, že, jak už tady id SEJDA poznamenal, nepočítá se spotřebovanou elektřinou u plug-in hybridu.

    Třeba Volvo XC90 T8 má papírovou spotřebu 2,3 l/100 km a emise 52 g CO2/km. Viděl jsem ten krám na značkách začínajících EL, takže může stát na modrejch zónách, protože je ekologickej.

    V reálným provozu to samozřejmě bude jezdit za 10 litrů, protože si to většina majitelů koupí kvůli daním/parkování/výhodám a nikdy to nebude nabíjet.

    A takhle je to s každým plug-in hybridem, jejich udávaný spotřeby jsou absolutně nesmyslný hausnumera, který nemají s reálnou spotřebou nic ani vzdáleně společnýho. Cokoliv, s čím jsem jezdil, žralo při normálním zacházení tak 3-4x víc než udáváno, při ostřejší jízdě samozřejmě výrazně víc, udávaný spotřebě se dá přiblížit jedině tak, že bude člověk dobíjet jednou za délku cyklu WLTP, což je asi 100 km nebo kolik.

    SEJDA: To, že se to teď snaží opravit, ještě neznamená, že by to předtím nebyla pitomost a že bych měl pocit, že politici vědí, o čem mluví. Politikům prostě někdo ukázal, že plug-in hybrid je cesta do budoucnosti a zachrání planetu, stejně jako jim to předtím řekli o dieselech, a oni teď podle toho hlasujou.

    Ostatně přečti si ten můj článek a tu část o tom, jak politici a jejich regulace už podruhý tvořej módu velkejch SUV.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: jako bys tušil co přesně obsahuje WLTP a NEDC a co se v rámci WLTP řeší u elektroaut ;)...
    Každopádně nezapomínej na 95g CO2 na Km.. Tenhle limit prostě žádné velké auto nedává..
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: Urcite mas pravdu v kratkodobem horizontu. Jaka auta budou nejprodavanejsi za 10 let ale netusim.

    Uz ted prichazi povinne mereni spotreby i dobijeni.
    Plugin hybridy budou jistojiste trpet stejne jako ostatni neusporne vyrobeni spalovaci.
    EU bude od ledna hlídat, s jakou spotřebou jezdíte. Možná kvůli nové dani - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...e-od-ledna-hlidat-s-jakou-spotrebou-jezdite-mozna-kvuli-nove-dani-40307693
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Úlitba to nejspíš je, ale to nic nemění na tom, že to je průser. WLTP a pokuty za emise CO2 povedou k tomu, že se bude vyrábět mnohem víc velkejch PHEV SUV, protože malý auta se přestane vyplatit vyrábět (lidi si nekoupěj malý drahý auto) a nejlepší cesta, jak prodat PHEV, je narvat to do nějakýho obrovskýho krámu, kterej ve výsledku bude furt žrát 2x tolik co by žralo malý auto bez hybridu.

    Prostě typická cesta regulacema na opačnou stranu...

    Tady jsem se o tom rozepsal trochu víc:

    Chcete snížit klimatický dopad aut? Udělejte je lehčí! | Finmag.cz
    https://finmag.penize.cz/ekonomika/410973-chcete-snizit-klimaticky-dopad-aut-udelejte-je-lehci!
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    IBM's new battery design uses seawater materials instead of heavy metals
    https://www.mining-technology.com/news/ibm-battery-design/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Podpora phev mi pride zbytocna, asi ako keby v minulosti dotoval nakup kona s motorom na koleckach, proste ani jedno ani druhe
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam