SMRGL: Co obsahuje WLTP tuším docela dobře, včetně toho, že, jak už tady id SEJDA poznamenal, nepočítá se spotřebovanou elektřinou u plug-in hybridu.
Třeba Volvo XC90 T8 má papírovou spotřebu 2,3 l/100 km a emise 52 g CO2/km. Viděl jsem ten krám na značkách začínajících EL, takže může stát na modrejch zónách, protože je ekologickej.
V reálným provozu to samozřejmě bude jezdit za 10 litrů, protože si to většina majitelů koupí kvůli daním/parkování/výhodám a nikdy to nebude nabíjet.
A takhle je to s každým plug-in hybridem, jejich udávaný spotřeby jsou absolutně nesmyslný hausnumera, který nemají s reálnou spotřebou nic ani vzdáleně společnýho. Cokoliv, s čím jsem jezdil, žralo při normálním zacházení tak 3-4x víc než udáváno, při ostřejší jízdě samozřejmě výrazně víc, udávaný spotřebě se dá přiblížit jedině tak, že bude člověk dobíjet jednou za délku cyklu WLTP, což je asi 100 km nebo kolik.
SEJDA: To, že se to teď snaží opravit, ještě neznamená, že by to předtím nebyla pitomost a že bych měl pocit, že politici vědí, o čem mluví. Politikům prostě někdo ukázal, že plug-in hybrid je cesta do budoucnosti a zachrání planetu, stejně jako jim to předtím řekli o dieselech, a oni teď podle toho hlasujou.
Ostatně přečti si ten můj článek a tu část o tom, jak politici a jejich regulace už podruhý tvořej módu velkejch SUV.