• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Jenomže to je právě ten problém. Údaje o emisích a spotřebě plug-in hybridů dle WLTP jsou ÚPLNÁ PÍČOVINA. Nemají s realitou naprosto nic společnýho.

    Třeba ta zmiňovaná XC90 T8, která má v reálným světě spotřebu kolem 10 l/100 km, má udávanou podle WLTP 2,3 l/100km a emise 52 g/km.

    BMW 745e má podle verze 48-55 g CO2 a spotřebu 2,2 - 2,4 l/km. V reálu žere taky kolem deseti.

    A mohl bych pokračovat.

    Ta metodika měří spotřebu tak, že cyklus o délce asi 100 kilometrů začíná auto s plně nabitou baterií, která se do spotřeby a emisí nepočítá. V reálu nikdo nenabíjí plug-in hybrid každejch 100 kilometrů, a většina majitelů ho dokonce zvenku nenabíjí NIKDY.

    Takže naopak kombinace debilní metodiky a výhod dělaných podle emisí CO2 ty městský tanky podporuje. Plug-in hybrid je kromě čistýho elektra jediná cesta, jak se vyhnout emisním pokutám. Ale malý auto se dá těžko prodat dost draho, aby se v něm PHEV vyplatilo, na rozdíl od velkýho SUV.

    Výsledkem bude, že budou města plný dvoutunovejch PHEV SUV, jejichž majitelů si budou gratulovat nad papírově nízkejma emisema, ale v reálu budou furt stejně špatný jako jiný velký auta.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    JANOS: zajimave.. treba konecne dostanou slechtu z tech jejich mestskych tanku :)
    Podle dnes schválené změny budou mít na zlevněné parkování za 100 korun na rok nárok jen majitelé elektromobilů a hybridních aut, jejichž emise CO2, jejichž emise nepřesahují 50 g na kilometr.
    JANOS
    JANOS --- ---
    BOBASH: Kdyz jsem byl na Magistratu registrovat Teslu tak pan nadaval na hybridy, ze jich v prubehu posledniho roku lidi zaregistrovali VIC nez je modrych mist na Praze 1. Takze proto zrusili tenhle benefit pro hybridy od 2020 kompletne...
    PER2
    PER2 --- ---
    :D
    Tank Turn | Electric Adventure Vehicles | Rivian
    http://www.youtube.com/watch?v=yzwM8KE2L3I
    PER2
    PER2 --- ---
    Švédský Northvolt zahajuje cestu k ekologizaci výroby baterií. Příští rok spustí závod na jejich recyklaci
    https://oenergetice.cz/...juje-cestu-k-ekologizaci-vyroby-baterii-pristi-rok-spusti-zavod-recyklaci/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Takze u phev je aj vyroba baterii bezemisna? Lebo ev to vycitaju ako najvacsie zlo, horsie ako cyklicke dolovanie ropy :)
    LELI
    LELI --- ---
    BOBASH: EL znacky vyzaduji pod 50g CO2, takze asi nejaka ceska uprava s nizsimi emisemi... :-)

    SMRGL: moje velke auto ma 535g CO2 na km :-)


    Me se aktualne celkem libi nova X5 PHEV, ma baterky asi na 80km, takze papirovy emise asi 30g, takze EL znacky, nicmene ma porad sestivalec a dohromady asi 400 koni, takze to bude i rozumne jezdit. Dobijeni doma je jen prijemnej bonus, vecer prijedu, pricvaknu kabel a rano to bude vyhraty pri sedani za volant. PHEV je podle me cesta, jak mit mensi lokalni emise a nic moc za to neobetovat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL:
    Kdybys nevěřil, tak tady máš ty čísla:
    Konfigurátor nových vozů Volvo | Volvo Car Czech Republic
    https://www.volvocars.com/cz/build/suv/xc90/inscription#engines

    Ale namátkou se koukni na jakejkoliv jinej plug-in. Třeba ty sedmičkový BMW co mají teď půjčený policajti – to taky podle WLTP žere pod 3 litry a v reálu to na dálnici bude jezdit tak za 15.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Co obsahuje WLTP tuším docela dobře, včetně toho, že, jak už tady id SEJDA poznamenal, nepočítá se spotřebovanou elektřinou u plug-in hybridu.

    Třeba Volvo XC90 T8 má papírovou spotřebu 2,3 l/100 km a emise 52 g CO2/km. Viděl jsem ten krám na značkách začínajících EL, takže může stát na modrejch zónách, protože je ekologickej.

    V reálným provozu to samozřejmě bude jezdit za 10 litrů, protože si to většina majitelů koupí kvůli daním/parkování/výhodám a nikdy to nebude nabíjet.

    A takhle je to s každým plug-in hybridem, jejich udávaný spotřeby jsou absolutně nesmyslný hausnumera, který nemají s reálnou spotřebou nic ani vzdáleně společnýho. Cokoliv, s čím jsem jezdil, žralo při normálním zacházení tak 3-4x víc než udáváno, při ostřejší jízdě samozřejmě výrazně víc, udávaný spotřebě se dá přiblížit jedině tak, že bude člověk dobíjet jednou za délku cyklu WLTP, což je asi 100 km nebo kolik.

    SEJDA: To, že se to teď snaží opravit, ještě neznamená, že by to předtím nebyla pitomost a že bych měl pocit, že politici vědí, o čem mluví. Politikům prostě někdo ukázal, že plug-in hybrid je cesta do budoucnosti a zachrání planetu, stejně jako jim to předtím řekli o dieselech, a oni teď podle toho hlasujou.

    Ostatně přečti si ten můj článek a tu část o tom, jak politici a jejich regulace už podruhý tvořej módu velkejch SUV.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: jako bys tušil co přesně obsahuje WLTP a NEDC a co se v rámci WLTP řeší u elektroaut ;)...
    Každopádně nezapomínej na 95g CO2 na Km.. Tenhle limit prostě žádné velké auto nedává..
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: Urcite mas pravdu v kratkodobem horizontu. Jaka auta budou nejprodavanejsi za 10 let ale netusim.

    Uz ted prichazi povinne mereni spotreby i dobijeni.
    Plugin hybridy budou jistojiste trpet stejne jako ostatni neusporne vyrobeni spalovaci.
    EU bude od ledna hlídat, s jakou spotřebou jezdíte. Možná kvůli nové dani - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...e-od-ledna-hlidat-s-jakou-spotrebou-jezdite-mozna-kvuli-nove-dani-40307693
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Úlitba to nejspíš je, ale to nic nemění na tom, že to je průser. WLTP a pokuty za emise CO2 povedou k tomu, že se bude vyrábět mnohem víc velkejch PHEV SUV, protože malý auta se přestane vyplatit vyrábět (lidi si nekoupěj malý drahý auto) a nejlepší cesta, jak prodat PHEV, je narvat to do nějakýho obrovskýho krámu, kterej ve výsledku bude furt žrát 2x tolik co by žralo malý auto bez hybridu.

    Prostě typická cesta regulacema na opačnou stranu...

    Tady jsem se o tom rozepsal trochu víc:

    Chcete snížit klimatický dopad aut? Udělejte je lehčí! | Finmag.cz
    https://finmag.penize.cz/ekonomika/410973-chcete-snizit-klimaticky-dopad-aut-udelejte-je-lehci!
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    IBM's new battery design uses seawater materials instead of heavy metals
    https://www.mining-technology.com/news/ibm-battery-design/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Podpora phev mi pride zbytocna, asi ako keby v minulosti dotoval nakup kona s motorom na koleckach, proste ani jedno ani druhe
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: ono muze jit v pripade plugin hybridu o ulitbu. Elektrina neni do emisi zapocitana vubec, jakoby vsichni cekali, ze si dobijes vzdy a to ze solaru, coz se v realu nedeje: lidi nebobiji vzdy a uz vubec ne ze solaru. Ale da se rict, ze i tato podpora plugin hybridu je "enabler". V zaostalych regionech podporuji vznik infrastruktury, rozsiruje povedomi o elektromobilite, pripravuje pudu pro dalsi vlny. Vsak mame zpravy o tom, ze v rozvinutych zemich, se uz podpora od plugin hybridu odvraci.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: jestli vi politici hovno, tak co vi JANOS ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Právě existence WLTP je důkazem, že politici buďto vědí hovno, nebo se nechali ukecat automobilkama.

    WLTP je sice o hodně lepší než NEDC, ale pořád je jeho metodika dostatečně stupidní na to, aby se na jeho základě dalo 2,5 tuny vážící plug-in hybridní SUV považovat za ekologičtější než malý auto na čistej benzín, přestože v reálným světě bude to SUV spotřebovávat tak 2x víc paliva a vypouštět 2x víc emisí.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    JANOS: politici kupodivu o nízkoemisních autech ví víc než ty ;).. stačí se podívat na volně dostupné dokumenty EU + WLTP atd. pro elektrická a nízkoemisní auta atd. Bohužel většina lidí si informace nedokáže najít a pak plácá hlouposti, protože vidí jen zlomek problému. Případně lidé reagují dost impulzivně na základě emocí, což je taky problém..
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: Sad story ;)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Myslím, že se Ti snaží sdělit, že IBM mělo zákaz tu klimatizaci zapnout, ne že ji tam neměli postavenou...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Hele, to ze ty kancly neudelali klimatizovany proste neznamena ze se to nesmi. Jsou na to predpisy, ale dela se to prakticky vsude. Mimochodem, prave to planuju i do myho baraku, asi tak ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam