• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Co obsahuje WLTP tuším docela dobře, včetně toho, že, jak už tady id SEJDA poznamenal, nepočítá se spotřebovanou elektřinou u plug-in hybridu.

    Třeba Volvo XC90 T8 má papírovou spotřebu 2,3 l/100 km a emise 52 g CO2/km. Viděl jsem ten krám na značkách začínajících EL, takže může stát na modrejch zónách, protože je ekologickej.

    V reálným provozu to samozřejmě bude jezdit za 10 litrů, protože si to většina majitelů koupí kvůli daním/parkování/výhodám a nikdy to nebude nabíjet.

    A takhle je to s každým plug-in hybridem, jejich udávaný spotřeby jsou absolutně nesmyslný hausnumera, který nemají s reálnou spotřebou nic ani vzdáleně společnýho. Cokoliv, s čím jsem jezdil, žralo při normálním zacházení tak 3-4x víc než udáváno, při ostřejší jízdě samozřejmě výrazně víc, udávaný spotřebě se dá přiblížit jedině tak, že bude člověk dobíjet jednou za délku cyklu WLTP, což je asi 100 km nebo kolik.

    SEJDA: To, že se to teď snaží opravit, ještě neznamená, že by to předtím nebyla pitomost a že bych měl pocit, že politici vědí, o čem mluví. Politikům prostě někdo ukázal, že plug-in hybrid je cesta do budoucnosti a zachrání planetu, stejně jako jim to předtím řekli o dieselech, a oni teď podle toho hlasujou.

    Ostatně přečti si ten můj článek a tu část o tom, jak politici a jejich regulace už podruhý tvořej módu velkejch SUV.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: Urcite mas pravdu v kratkodobem horizontu. Jaka auta budou nejprodavanejsi za 10 let ale netusim.

    Uz ted prichazi povinne mereni spotreby i dobijeni.
    Plugin hybridy budou jistojiste trpet stejne jako ostatni neusporne vyrobeni spalovaci.
    EU bude od ledna hlídat, s jakou spotřebou jezdíte. Možná kvůli nové dani - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...e-od-ledna-hlidat-s-jakou-spotrebou-jezdite-mozna-kvuli-nove-dani-40307693
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Úlitba to nejspíš je, ale to nic nemění na tom, že to je průser. WLTP a pokuty za emise CO2 povedou k tomu, že se bude vyrábět mnohem víc velkejch PHEV SUV, protože malý auta se přestane vyplatit vyrábět (lidi si nekoupěj malý drahý auto) a nejlepší cesta, jak prodat PHEV, je narvat to do nějakýho obrovskýho krámu, kterej ve výsledku bude furt žrát 2x tolik co by žralo malý auto bez hybridu.

    Prostě typická cesta regulacema na opačnou stranu...

    Tady jsem se o tom rozepsal trochu víc:

    Chcete snížit klimatický dopad aut? Udělejte je lehčí! | Finmag.cz
    https://finmag.penize.cz/ekonomika/410973-chcete-snizit-klimaticky-dopad-aut-udelejte-je-lehci!
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    IBM's new battery design uses seawater materials instead of heavy metals
    https://www.mining-technology.com/news/ibm-battery-design/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Podpora phev mi pride zbytocna, asi ako keby v minulosti dotoval nakup kona s motorom na koleckach, proste ani jedno ani druhe
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: ono muze jit v pripade plugin hybridu o ulitbu. Elektrina neni do emisi zapocitana vubec, jakoby vsichni cekali, ze si dobijes vzdy a to ze solaru, coz se v realu nedeje: lidi nebobiji vzdy a uz vubec ne ze solaru. Ale da se rict, ze i tato podpora plugin hybridu je "enabler". V zaostalych regionech podporuji vznik infrastruktury, rozsiruje povedomi o elektromobilite, pripravuje pudu pro dalsi vlny. Vsak mame zpravy o tom, ze v rozvinutych zemich, se uz podpora od plugin hybridu odvraci.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: jestli vi politici hovno, tak co vi JANOS ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Právě existence WLTP je důkazem, že politici buďto vědí hovno, nebo se nechali ukecat automobilkama.

    WLTP je sice o hodně lepší než NEDC, ale pořád je jeho metodika dostatečně stupidní na to, aby se na jeho základě dalo 2,5 tuny vážící plug-in hybridní SUV považovat za ekologičtější než malý auto na čistej benzín, přestože v reálným světě bude to SUV spotřebovávat tak 2x víc paliva a vypouštět 2x víc emisí.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    JANOS: politici kupodivu o nízkoemisních autech ví víc než ty ;).. stačí se podívat na volně dostupné dokumenty EU + WLTP atd. pro elektrická a nízkoemisní auta atd. Bohužel většina lidí si informace nedokáže najít a pak plácá hlouposti, protože vidí jen zlomek problému. Případně lidé reagují dost impulzivně na základě emocí, což je taky problém..
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: Sad story ;)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Myslím, že se Ti snaží sdělit, že IBM mělo zákaz tu klimatizaci zapnout, ne že ji tam neměli postavenou...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Hele, to ze ty kancly neudelali klimatizovany proste neznamena ze se to nesmi. Jsou na to predpisy, ale dela se to prakticky vsude. Mimochodem, prave to planuju i do myho baraku, asi tak ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nikto mi nic nemusel kukat, potil som sa tam v tych ibm kancloch 5 tyzdnov, takze to mam z prvej ruky ;)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Ja nevim co ti kdo nakukal, ale my delame klimatizace bezne ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: ako keby to bolo nejake aktualne iba teraz, ja som sa v baselu potil uz leta pane 2006, lebo kvoli nedostatku elektriny neboli povolene klimatizacie v kancloch, schladit som sa mohol iba v datacentru ibm, ktore malo vynimku, svajciari sa do ziadneho pruseru nerutia, oni tam uz par rokov su :D
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DYNK: u pumpy v sousedni vesnici kde vzdycky tankuju jsem vetsinou uplne sam :-)

    Dneska u me byl elektrikar, opravoval mi nejakej spinac na rozvodny tabuli. Sam od sebe se rozpovidal o "tom pruseru do kteryho se diky energiewende ritime", prisambu sem ho nijak neprovokoval :-) Duvodem bylo spis ze dneska navzdycky odpojujou nedalekou atomovou elektrarnu, oba to povazujeme za chybu.
    DYNK
    DYNK --- ---
    Kde to tankujes, proboha? 15 minut snad není cekacka ani na tu nejlevnější benzínku v kraji
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    cuduj sa svete, ja by som kazde rano z garaze vyjizdal s plnou, takze by som nemusil riesit zajizdanie na pumpu a stracat tam 20 minut svojho zivota :)
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    DZODZO: nepřeháněj. Elektromobil je výborný koncept ale musí se prosadit sám, aniž by někdo popíral jeho stávající nedostatky, které se musí řešit. "Fosila" tankuju bez prolémů a v nádrži ho najdu stejně i po svátcích, pokud mi někdo nevypáčí víčko od nádrže. Elektrické auto má v uskladnění energie prostě zatím hodně slabé místo.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Pred vianocami tankovat fosila to je skoro ako nabijat EV, najprv cakate v rade na stojan asi 15 minut, potom 1:43 minuty tankujete a potom stojite 3 minuty frontu na volnu pokladnu
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Free of Heavy Metals, New Battery Design Could Alleviate Environmental Concerns | IBM Research Blog
    https://www.ibm.com/blogs/research/2019/12/heavy-metal-free-battery/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam