JANOS: Model 3 místo Mazdy6 je trochu jiná rovnice než Citigo iV místo normálního Citigo. Ta trojka nestojí zas o tolik víc než ta Mazda a je to reálně spíš konkurence pro trojkový BMW, který stojí cca jako ta Tesla. Plus lepší zůstatková hodnota, nižší údržba a k tomu navíc ta úspora na palivu. Jasná volba, taky bych si koupil spíš Model 3 než trojkový BMW.
Ale dát půl milionu za Citigo je dost pekelný, zvlášť když je to auto nepoužitelný na delší cesty, ergo s tím nenajezdíš tolik a tím pádem se to nemá šanci pořádně vyplatit. Plus to Citigo iV nežere o tolik míň než Tesla, ale benzínový/plynový Citigo žralo půlku toho, co benzínový auta ekvivalentní Tesle, tedy úspora je menší.
Na cokoliv, na co by bylo dobrý Citigo iV, bude stejně dobrá nebo lepší Panda 1.2 LPG, která stojí 271 000 Kč, jezdí asi tak stejně blbě jako to Citigo nebo možná o trochu líp, a dá se s ní dojet kdykoliv kamkoliv. A provozní náklady tý Pandy budou něco pod korunu na kilometr. Citigo nabíjený z veřejných nabíječek bude jezdit za podobnou cenu, z domácího nabíjení při ceně 3 Kč/kWh (což je pokud vím hodně levný) tak 40-50 halířů.
Tedy aby si "vydělalo" těch 200 000 Kč cenovýho rozdílu, bude potřeba s ním najezdit 400 000 km. Kromě toho, že tou dobou už nejspíš začne být problém s baterkou, bych se radši šel zabít než najezdit 400kkm v Citigo.