• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    TOXICMAN: Nechapu co se snazis rict. Lepsiho nez co? Ja pouze konstatoval, ze na zadny hadice nesaham, asi jako vetsina lidi. Pokud by nejakej kabel byl samonavijeci jako ty hadice, tak bych na nej taky nesahal, ale to ony asi nejsou, nebo ano? Kazdopadne bych asi nevolil diesel nebo EV jen kvuli tomu jestli je nejakej kabel spinavej, me na EV vadej momentalne substancielnejsi veci, treba to jednou bude jinak.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    BLOWUP: hlavně nepřiznat, že existuje něco lepšího, že :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    MESTREY: Na tu snad nikdo nesaha, ne?
    MESTREY
    MESTREY --- ---
    ADAM: A co hadice od nafty na pumpe?
    JANOS
    JANOS --- ---
    ADAM: Muj kabel ma sice 7m, ale 6 z toho je permanentne namotanych na drzaku a pouzivam jen posledni metr. Nainstalovany je cca 150cm nad zemi. Auto parkuje nabijecim slotem cca 50cm od hlavy kabelu. Nabijeci port je pod vikem, je tam cisto.
    ADAM
    ADAM --- ---
    JANOS:
    Pokud se ten kabel dotkne země nebo špinavého auta, není špinavý?
    JANOS
    JANOS --- ---
    ADAM: Spinavy kabel? Od ceho prosim? Kabel od mixeru doma mas taky spinavy?
    ADAM
    ADAM --- ---
    A já mám benzín a ten taky 1000km občas dá. (2.0tsi Arteon, tedy Passat). A je to příjemný.

    Mimochodem:
    Sahat doma na špinavý, těžký kabel každý druhý den je pro mě trochu downgrade pohodlí.

    Můžu nabíjet doma, takže vím jistě, že u obchodu bych na kabel nechtěl sahat už vůbec.

    Není todle trochu opruz?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ale teda nejdelší jeden zátah jsem měl asi 350km a bylo to o hubu s močákem :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Moje octavka má v létě taky 1000-1050, v zimě 900 (1.9TDi, rv2003)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Jj, V70.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Hádám, že to bude něco velkýho v naftě? Typicky velký sedany a kombíky na naftu ujedou kolem tisíce, protože mají relativně velkou nádrž a malou spotřebu.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Moje volvo na plnou tech 1000 da, pokud dodrzuju rychlostni limity. Coz je prijemny.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JANOS: ja v brne cakam na stojan na benzinke v komarove celkom casto a to nie je preto, ze by som zrovna cestoval niekam 600 km daleko, ale preto, ze uz mam sucho v nadrzi a doma si doliat nemozem... na benzinke po ceste na slovensko som cakal mozno asi raz, ale s EV by som nepotreboval ani to, mam to relativne blizko nejakych 170 km
    JANOS
    JANOS --- ---
    DZODZO: Raz na sviatky som musel cakat tych 25 minut, to bola najhorsia situacia. A inak snad nikdy. Castejsie sa ale stalo ze bolo obsadene napr. 6/8 a teda zbyvajuce stojany davali max 50kW energie. To potom planovanu zastavku natiahlo o 20 minut.

    Na stojan na benzinke... hm mozno ten raz ked boli tie sviatky, prinajhorsom. Ale skor ani raz.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FORTRESS: ale bobash pisal, ze s tym citigo nejazdi jak posranej cili jako typickej elektromobilista, takze nesrovnava jabka a hrusky
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: Jenže ten dojezd 390km u toho 5.0 Supercharged při 90-105l nádrži platí pro nějaký městský nebo hodně svižný ježdění. Pokud s tim pojedeš na dálku jak posranej čili jako typickej elektromobilista tak se prodlouží klidně na 600+ a "dobiješ" jí za pět minut.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: To by ale předpokládalo, že tam zrovna najdeš nabíječku, že nebudeš potřebovat vyrazit ve chvíli, kdy nemáš 100 % nabito a podobně.

    Strávil jsem teď tejden s Citigo iV (250 km dojezdu dle WLTP) a na bezstarostný ježdění to fakt není.

    Těch 400-500 je dostačujících, se 600 už jsi úplně v pohodě.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: nevim jak ty, ale si potrebuju nejdyl po 200km dat par minut oraz, protahnout nohy, vypit kafe a to mi zabere tak akorat cas na rychlodobiti takovy baterky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: 300 km nestačí ani u auta na benzín. 600 km už jo.

    Stačí se podívat na to, jak velký nádrže mají benzínový a naftový auta, kde je cena za větší dojezd o dost menší – dojezd 300 km a míň mají jen extrémní případy, typicky něco jako Impreza WRX STI, tedy auto založený na něčem "normálním", ale osazený šíleným motorem se šílenou spotřebou, kde zkrátka nebyl prostor to předělávat kvůli větší nádrži, nebo Range Rover 5.0 Supercharged (stejnej případ, víceméně – nejsilnější užraná motorizace).

    Naopak dojezd přes 1 000 km nemá víceméně nic, kolem tisíce mají některý úsporný diesely, který musí sdílet velikost nádrže s něčím žravějším.

    Normální auta mají většinou dojezd něco plus mínus kolem 500-600 km, protože to dává smysl.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: presne. pokud by se dalo za 15minut dobit u kazde lampy, tak by dojezd 300km bohate stacil.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam