• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ABS: S tím, jak nízko je těžiště EV, by to neměl být problém...
    ABS
    ABS --- ---
    KEB: vim ze tesly mohou (minimalne S a X). Muj nazor je, ze nemohou mit z duvodu rozlozeni hmotnosti mezi napravy, kdy pri zatizeni 100kg tak daleko za zadni napravou dojde k neprimerenemu odlehceni predni.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ABS: Tohle je docela zásadní překvápko...
    Osobně si nedovedu představit, že bych si pořídil auto za které nezapojím valník...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JANOS: Tak z čeho je střecha je úplně jedno, když ten nosič drží u každého auta za ty bočnice nade dveřmi. Kdyby se to mělo přidělávat na střechu jako takovou, tak by to bylo možná lepší kdyby byla skleněná, vzhledem k tomu, z jak superpevného plechu bývá povrch střechy :)
    JANOS
    JANOS --- ---
    Tesly uz maji kouli i nosice. Kouli je potreba objednat od vyroby, jinak nelze. Ja mam stresny nosic na Model 3, funguje super, na to ze je cela strecha ze skla :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KEB: me docela prekvapuje že s tím vubec je nejaky problém ... třeba to nektere ev nemaji konstrukčně vyřešené ... což je teda dost překvapující
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: urcite moze

    Model X towing 2250 kg/5000 lb boat+trailer up the mountains
    https://www.youtube.com/watch?v=op2JZi7zMbM
    KEB
    KEB --- ---
    ABS: proč nemůže mi Ev kouli? A zeptám se jinak, může mít nějaké Ev na dnešním trhu kouli? Neví někdo?
    ABS
    ABS --- ---
    PEPAZZ: nedovoli kouli, na strechu nechci a ani jsem nezjistoval. Za mne je to velice neprakticke kvuli garazi (nemohu parkovat pred ni) a co vim tak na strese je aerodynamicky odpor vyssi nez na kouli.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ABS: a nejde to na strechu, nebo ti nedovolej na evčku kouli?
    ABS
    ABS --- ---
    Spise zajimavost k elektromobilite. Vybiram EV pro dojizdeni do prace v Praze a po okoli, ale zaroven chci minimalizovat soucasny spalovak Espace, hledam auto s moznosti instalace nosice kol. Rozpocet mam do 800kCZK vcetne DPH.
    Ioniq - nelze nosic
    e208 - nelze nosic
    Zoe - lze ale vypada hrozne, a chybi radna termoregulace baterie :)
    id3 - neni a hned tak asi nebude :(
    cinske varianty - zatim moc neverim

    Asi tusim pricinu, auto ma by esignovane jako EV jinak je to tezky kompromis, baterie pokud nejsou rovne v podlaze tezce zatezuji zadni napravu, hodne je to znat i bez zatizeni u ioniq.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Tesla Cybertruck is going to be 'able to float for a while,' says Elon Musk - Electrek
    https://electrek.co/2020/04/20/tesla-cybertruck-float-elon-musk/amp/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    levny benzin paradoxne sposobi, ze tankovanie auta potrva dlhsie ako dobitie elektromobilu :D

    Litr benzínu za 22,50: Takhle v Brně šílí kvůli plné nádrži - Brněnský deník
    https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/benzin-cerpaci-stanice-cena-brno.html
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    SHEFIK:
    konecne informace o servisu. dost pozitivni
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    Jen tak mimochodem, v úterý jsem si půjčil na výlet Renault ZOE s motorem R90 a baterií 41kWh.
    Na trase 147 km přes Prahu a kolem Vltavy byla celková spotřeba kolem 17kWh ( tzn. kolem 11,6kWh/100Km).

    Skutečná spotřeba pak byla kolem 12,5kWh/100Km po zapocitani ztrát při nabíjení 22kW AC nabíjecí stanici. Tzn. emise CO2 na vyrobu a distribuci elektrické energie pro jsou pak maximálně kolem 5,5Kg Co2/100km u českého špinavého energetického mixu. Což je přibližně polovina normovanych emisí u benzinoveho motoru o stejném výkonu. Náklady na celou cestu v případě použití nějakého z tarifu pro nabijeni elektroaut je max 60Kč.




    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: začal jste srovnávat sám... Taková střela do nohy trochu..
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Informacne zajmavej clanek

    Účtování s elektroauty –
    https://neovlivni.cz/uctovani-s-elektroauty/
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KEB: to je dobra zprava, cim vice projektu si nemci nalepi na budovani severojizniho transportniho vedejini, tim ochotneji budou vsicheny obce davat povoleni k vystavbe stozaru & vedeni.
    KEB
    KEB --- ---
    Troleje pro kamiony vyjdou levněji než umělá zelená paliva - Euro.cz
    https://www.euro.cz/byznys/troleje-pro-kamiony-vyjdou-levneji-nez-umela-zelena-paliva
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Ne, debata začala tím, že někdo srovnal výsledky v zimě s WLTP a nazval to "rozdílem mezi létem a zimou". To je kravina, protože WLTP je vždycky optimistický, a to obvykle velmi masivně.

    Lepší výsledek než dle WLTP nemá nikdy nic, možná když se s tím jede vyloženě ekorally.

    A ad to, co automobilky můžou a nemůžou psát – nižší dojezd asi nikdo neřeší a je jim ukradenej, ale obecně musí i marketingový informace obsahovat přesně definovanej výpis WLTP spotřeb/dojezdů, v podobným formátu jako mají třeba banky vypsaný RPSN a rozepsaný.

    Něco jako "v zimě to možná dojede o kus míň, asi XXX" nejspíš napsat můžou bez postihu, ale WLTP MUSÍ UVÁDĚT. Nemůžou ho neuvést.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam