• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: začal jste srovnávat sám... Taková střela do nohy trochu..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Ne, debata začala tím, že někdo srovnal výsledky v zimě s WLTP a nazval to "rozdílem mezi létem a zimou". To je kravina, protože WLTP je vždycky optimistický, a to obvykle velmi masivně.

    Lepší výsledek než dle WLTP nemá nikdy nic, možná když se s tím jede vyloženě ekorally.

    A ad to, co automobilky můžou a nemůžou psát – nižší dojezd asi nikdo neřeší a je jim ukradenej, ale obecně musí i marketingový informace obsahovat přesně definovanej výpis WLTP spotřeb/dojezdů, v podobným formátu jako mají třeba banky vypsaný RPSN a rozepsaný.

    Něco jako "v zimě to možná dojede o kus míň, asi XXX" nejspíš napsat můžou bez postihu, ale WLTP MUSÍ UVÁDĚT. Nemůžou ho neuvést.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: trochu nechápu o čem je teď tato diskuze. Možná o tom, že nechápete, jak si některé automobilky můžou napsat do svých marketingových materiálu nižší dojezd v zimě??

    Povinně určitě ne?? Pokud automobilka uvede v marketingovkach nižší hodnoty než wltp, tak je to všem ukradný. Automobilka poškozuje sama sebe. Pokud někdo uvede vyšší dojezd než wltp, je to podvod.

    Většinou se do makeringovych textu uvádí dojezd až.. Ale neuvede se při jaké konfiguraci vozu (jsou hodně velké rozdíly při různých prumerech kol a výkonu motoru). Detaily konfigurace jsou uvedené až v technických informacích. V COC musí být údaj z wltp, přes to vlak nejede..

    Neni to spíš Realita léto vs. Wltp. Odhaduji že zde elektroauto v některých případech může mít lepší spotřebu v reálu než při cyklu wltc pri teplotě 14st. C.
    Nejnižší teplota - 7 st C pri Wltc (Wltc je název pro typ měřicího cyklu wltp) je v kroku, kdy se ověřuje funkčnost systému na odstraňování emisi při nízkých teplotách u spalovacích motoru..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Ano, WLTP je idealizovaný a v některých případech dokonce absolutně nesmyslný (plug-in hybridy, u kterých tam vycházejí naprostý kraviny). A v marketingových materiálech se povinně uvádí WLTP.

    Problém se srovnáním léto - zima na bázi WLTP je v tom, že nemůžeš vzít WLTP jako léto a porovnat to se zimou, protože tam ti vyjde spíš srovnání realita vs. WLTP.

    Na srovnání léto - zima je potřeba reálnej test v léta a v zimě.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    SEJDA: WLTP je poměrně přesně definován - WLTC část v laboratoři probíhá při teplotě 14°C, RDE část má normálně probíhat při teplotě mezi 0-30°C a do nadmořské výšky 700m..

    Kazdopadně v takzvaných dokumentech coc se uvádí skutečně ta hodnota zmena v režimu Wltc. Měření RDE je jen kontrolní měření - jsou tam ještě různé konstanty, ale ty se řeší jen u spalovaku.

    A jak jsem říkal, pokud automobilka za něco stojí, nad rámec údajů z wltp taky uvede dojezd v teplotách po 0°C...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SMRGL: WLTP nerika "mereni probiha v lete" ani "mereni v zime". A to je chyba, ani benzinaky nemaji stejnou spotrebu, naftaky uz vubec ne.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: ano, to je pravda. WLTP je stejně zase jen zidealizovana testovací metodika... I když lepší než NEDC
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Nevím jak u dojezdu, u spotřeby se musí udávat WLTP údaje. Tady se to možná dá okecat nějakým "zhruba" nebo tak. Nebo svýst na tu zimu – ale ten první údaj je očividně WLTP, takže to zkresluje ten rozdíl (očividně nemohli/nechtěli použít reálnej dojezd v létě).
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: například

    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: neřekl jsem v homologačních údajích... Toto může napsat do informací pro zákazníky a některé to taky píšou
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Automobilka nic takovýho udělat nemůže. Automobilka musí napsat dojezd dle metodiky WLTP, stejně jako automobilka píše spotřebu dle WLTP.

    Žádnou jinou spotřebu/dojezd udávat nesmí.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    KEB: slušná automobilka ten dojezd napíše jak za tepla, tak za studena...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    toto by bolo vtipne, keby to nebolo smutne

    "Tesla is delivering around 100kwh batteries, and getting close to 390 miles from that pack.

    GM announced a battery architecture supporting 50–200kwh packs, and “up to 400 miles” range.

    So their 200kwh pack is getting 10 more miles than Teslas 100kwh pack."
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Mrkni na tohle: COMODOR_FALKON
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: To by se taky dalo udělat měření reálnýho dojezdu dle WLTP v zimě a dojít ke stejnýmu závěru.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KEB: oni ale nezmerili "o kolik je dojez mensi v zime" ale jenom "o kolik je mensi" .. ze bude dojezd mensi se da cekat. Na to abys urcil "v zime" potrebujes jeste jedno mereni, ktere neni "v zime"
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: předpokládám, že když viděl čísla u "nejlepší na světě Tesly" tak se zapomněl. :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: to pisal nejaky expert na zlomky "Test zjistil, že elektromobily v průměru ujedou v zimním počasí o 18,5 procenta kratší vzdálenost, než jakou výrobci uvádí v parametrech, tedy skoro o čtvrtinu. "

    mne to teda vychadza necela petina, ale vedel by som to zaokruhlit aj na polovicu :D
    KEB
    KEB --- ---
    teda tesla výsledek nic moc

    Reálný dojezd elektromobilů klesne v zimě až o čtvrtinu, ukázal velký test - Autobible.cz
    https://autobible.euro.cz/...lny-dojezd-elektromobilu-klesne-v-zime-az-o-ctvrtinu-ukazal-velky-test/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Sion Power's Li-Metal Batteries To Offer 420 Wh/kg Commercially
    https://insideevs.com/news/404544/sion-power-li-metal-batteries-420-whkg/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    paradni kousek

    VW Commercial Vehicles unveils e-BULLI; electric T1 - Green Car Congress
    https://www.greencarcongress.com/2020/03/20200320-ebulli.html
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam