• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    levny benzin paradoxne sposobi, ze tankovanie auta potrva dlhsie ako dobitie elektromobilu :D

    Litr benzínu za 22,50: Takhle v Brně šílí kvůli plné nádrži - Brněnský deník
    https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/benzin-cerpaci-stanice-cena-brno.html
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    SHEFIK:
    konecne informace o servisu. dost pozitivni
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    Jen tak mimochodem, v úterý jsem si půjčil na výlet Renault ZOE s motorem R90 a baterií 41kWh.
    Na trase 147 km přes Prahu a kolem Vltavy byla celková spotřeba kolem 17kWh ( tzn. kolem 11,6kWh/100Km).

    Skutečná spotřeba pak byla kolem 12,5kWh/100Km po zapocitani ztrát při nabíjení 22kW AC nabíjecí stanici. Tzn. emise CO2 na vyrobu a distribuci elektrické energie pro jsou pak maximálně kolem 5,5Kg Co2/100km u českého špinavého energetického mixu. Což je přibližně polovina normovanych emisí u benzinoveho motoru o stejném výkonu. Náklady na celou cestu v případě použití nějakého z tarifu pro nabijeni elektroaut je max 60Kč.




    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: začal jste srovnávat sám... Taková střela do nohy trochu..
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Informacne zajmavej clanek

    Účtování s elektroauty –
    https://neovlivni.cz/uctovani-s-elektroauty/
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KEB: to je dobra zprava, cim vice projektu si nemci nalepi na budovani severojizniho transportniho vedejini, tim ochotneji budou vsicheny obce davat povoleni k vystavbe stozaru & vedeni.
    KEB
    KEB --- ---
    Troleje pro kamiony vyjdou levněji než umělá zelená paliva - Euro.cz
    https://www.euro.cz/byznys/troleje-pro-kamiony-vyjdou-levneji-nez-umela-zelena-paliva
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Ne, debata začala tím, že někdo srovnal výsledky v zimě s WLTP a nazval to "rozdílem mezi létem a zimou". To je kravina, protože WLTP je vždycky optimistický, a to obvykle velmi masivně.

    Lepší výsledek než dle WLTP nemá nikdy nic, možná když se s tím jede vyloženě ekorally.

    A ad to, co automobilky můžou a nemůžou psát – nižší dojezd asi nikdo neřeší a je jim ukradenej, ale obecně musí i marketingový informace obsahovat přesně definovanej výpis WLTP spotřeb/dojezdů, v podobným formátu jako mají třeba banky vypsaný RPSN a rozepsaný.

    Něco jako "v zimě to možná dojede o kus míň, asi XXX" nejspíš napsat můžou bez postihu, ale WLTP MUSÍ UVÁDĚT. Nemůžou ho neuvést.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: trochu nechápu o čem je teď tato diskuze. Možná o tom, že nechápete, jak si některé automobilky můžou napsat do svých marketingových materiálu nižší dojezd v zimě??

    Povinně určitě ne?? Pokud automobilka uvede v marketingovkach nižší hodnoty než wltp, tak je to všem ukradný. Automobilka poškozuje sama sebe. Pokud někdo uvede vyšší dojezd než wltp, je to podvod.

    Většinou se do makeringovych textu uvádí dojezd až.. Ale neuvede se při jaké konfiguraci vozu (jsou hodně velké rozdíly při různých prumerech kol a výkonu motoru). Detaily konfigurace jsou uvedené až v technických informacích. V COC musí být údaj z wltp, přes to vlak nejede..

    Neni to spíš Realita léto vs. Wltp. Odhaduji že zde elektroauto v některých případech může mít lepší spotřebu v reálu než při cyklu wltc pri teplotě 14st. C.
    Nejnižší teplota - 7 st C pri Wltc (Wltc je název pro typ měřicího cyklu wltp) je v kroku, kdy se ověřuje funkčnost systému na odstraňování emisi při nízkých teplotách u spalovacích motoru..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Ano, WLTP je idealizovaný a v některých případech dokonce absolutně nesmyslný (plug-in hybridy, u kterých tam vycházejí naprostý kraviny). A v marketingových materiálech se povinně uvádí WLTP.

    Problém se srovnáním léto - zima na bázi WLTP je v tom, že nemůžeš vzít WLTP jako léto a porovnat to se zimou, protože tam ti vyjde spíš srovnání realita vs. WLTP.

    Na srovnání léto - zima je potřeba reálnej test v léta a v zimě.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    SEJDA: WLTP je poměrně přesně definován - WLTC část v laboratoři probíhá při teplotě 14°C, RDE část má normálně probíhat při teplotě mezi 0-30°C a do nadmořské výšky 700m..

    Kazdopadně v takzvaných dokumentech coc se uvádí skutečně ta hodnota zmena v režimu Wltc. Měření RDE je jen kontrolní měření - jsou tam ještě různé konstanty, ale ty se řeší jen u spalovaku.

    A jak jsem říkal, pokud automobilka za něco stojí, nad rámec údajů z wltp taky uvede dojezd v teplotách po 0°C...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SMRGL: WLTP nerika "mereni probiha v lete" ani "mereni v zime". A to je chyba, ani benzinaky nemaji stejnou spotrebu, naftaky uz vubec ne.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: ano, to je pravda. WLTP je stejně zase jen zidealizovana testovací metodika... I když lepší než NEDC
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Nevím jak u dojezdu, u spotřeby se musí udávat WLTP údaje. Tady se to možná dá okecat nějakým "zhruba" nebo tak. Nebo svýst na tu zimu – ale ten první údaj je očividně WLTP, takže to zkresluje ten rozdíl (očividně nemohli/nechtěli použít reálnej dojezd v létě).
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: například

    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: neřekl jsem v homologačních údajích... Toto může napsat do informací pro zákazníky a některé to taky píšou
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Automobilka nic takovýho udělat nemůže. Automobilka musí napsat dojezd dle metodiky WLTP, stejně jako automobilka píše spotřebu dle WLTP.

    Žádnou jinou spotřebu/dojezd udávat nesmí.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    KEB: slušná automobilka ten dojezd napíše jak za tepla, tak za studena...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    toto by bolo vtipne, keby to nebolo smutne

    "Tesla is delivering around 100kwh batteries, and getting close to 390 miles from that pack.

    GM announced a battery architecture supporting 50–200kwh packs, and “up to 400 miles” range.

    So their 200kwh pack is getting 10 more miles than Teslas 100kwh pack."
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Mrkni na tohle: COMODOR_FALKON
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam