COMODOR_FALKON: Tvůj výpočet rozdílu v nákladech taky nefunguje.
1) Ekvivalentem Modelu 3 je BMW řady 3. Vezmu nejsilnější motorizace, ať se vyrovnáme výkonu tý Tesly. Máme tedy:
benzínová 340i – ta po městě jezdí tak za 12 maximálně, mimo tak za 7
naftová 340d – město pod 10, mimo město klidně 6
PHEV 330e – město i mimo město furt 7, navíc ve městě umí asi 50 km na nabití čistě elektricky.
Takže ani kdybys jezdil čistě po městě, tak se na těch 4,50 Kč/km rozdílu nedostaneš. Reálně si většina lidí kupuje tu naftu, 340i si kupujou jen nadšenci, kterým je to jedno. 340d bude jezdit oproti Tesle třeba o 2 Kč/km dráž, když hodně.
2) U Tesly to nevadí, protože ta stojí 1,5 milionu a to BMW stojí taky 1,5 milionu, takže se ta Tesla dokáže vyplatit.
My jsme ale mluvili o malých a levných autech, a tam to neplatí, viz výše. Za 253 tisíc korun si můžu koupit Fiat Panda LPG, kterej bude jezdit za 1 Kč/km, ne-li míň. Za 300 tisíc korun si můžu koupit Dacii Duster 1.0 TCe LPG, což je auto zhruba velikosti Kie e-Niro a plnohodnotně použitelná věc pro rodinu. A kolega novinář jí teď měl na test a vyšlo mu 0,93 Kč/km, a to to auto přebíral nezajetý.
Běž někomu, kdo si chce koupit tohle a normálně s tím jezdit, vysvětlit, že si má koupit elektrický auto, který stojí 3x tolik peněz, ušetří mu asi tak 30 halířů na kilometr když bude mít štěstí (takže se zaplatí zhruba za 1 800 000 km, a když bude chtít z Pardubic jet v zimě lyžovat do Pece pod Sněžkou, tak tam bude muset přespat, protože zpátky už nedojede.