• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ano, ten větší obrys je kombík od ID3. Ale Tesla nechce stavět kombík, ale hatchback.

    Mimochodem, k tomu, že nemůžu vědět, co si o tom myslí Musk. Tesla Model S je podle tvojí definice zcela očividně hatchback:



    Co o ní říká Tesla?

    "PALO ALTO, Calif. -- Tesla Motors (NASDAQ: TSLA) is expanding its retail network to new locations in Bellevue, WA, Chicago, IL, and Newport Beach, CA, in November, laying the groundwork for Model S, the world’s first electric premium sedan, to start customer deliveries next year."

    Tedy Tesla a potažmo Elon Musk očividně bere jako důležitý to, jak dlouho to má prdel a ne jak se tomu otvírá kufr. Protože když je Tesla Model S sedan, tak je sedan i Octavia.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: akorat ze octavia tam je ten slabsi "vetsi" obrys.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Prostě to, co dává smysl a sedí do označení "smaller european style hatchback" je tohle:


    TOMBRIDER:
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: To o tom, že Octavia je malý auto a má jen dlouhej kufr, platilo u první generace, která byla postavená na podvozku Golfu a zachovávala jeho rozvor (vzdálenost mezi přední a zadní nápravou, obecně nejdůležitější údaj ohledně toho, jak to auto "působí velký"). Teď už má Octavia rozvor o kus větší než Golf, byť pořád kratší než Model 3, kterej má "kola v rozích".

    Obecně je samozřejmě Model 3 prostornější než Octavia, protože to tak u elektromobilů je vždycky – stejně tak je ID3 výrazně větší než Golf.

    Ale pointa byla v tom, že Octavii se leckdy říká i sedan (rozdíl je právě v dýlce kufru) a tudíž do tý definice nespadá. Takže prostě mysleli něco jako Golf/ID3.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: vsak s Oktavii jsme si to uz vyjasnili, napsal jsi nam, ze je jenom o milimetr kratsi nez Model 3. Coz mne a asi i jine prekvapilo, protoze Model 3 je dlouhy, zatimco Octavia je mensi auto a jenom ma velky kufr. To uz ted vime. Taky uz snad i ty chapes, ze Octavia jsou skoro vsechny modely z pohledu Muska a mnohych jinych, hatchbacky. A ze velky kufr, z ni "velke" auto neudela.

    Ja fakt nevim, co si Musk mysli, a co nakonec Tesla vyrobi, ale ty jsi tu ten nejvetsi vestec :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Prostě pointa tak, abys jí pochopil i ty:

    Když Musk mluvil o tom, že by mohl být dobrý nápad udělat menší hatchback v evropském stylu, určitě tím nemyslel auto, který velikostí a tvarem karoserie odpovídá tomu, co už vyrábí. Myslel tím něco o třídu menšího, co odpovídá VW ID3 potažmo Golfu.

    Debata o tom, jak se kterýmu typu kastle říká, už je vcelku vedlejší.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Za prvé, Musk o tom sám nezačal mluvit, ale jen odpovídat.

    Za druhý, to, na co reagoval, bylo "smaller, European style hatchback". To v žádným případě není Octavia, ale třeba Golf. Rozdíl mezi těma autama je asi půl metru, Octavia je auto velikostně odpovídající Modelu 3.

    BTW, není to o tom, jak vysoko jdou ty dveře zvedat, ale jestli se zvedají i se sklem. Tesla Model 3 je sedan, protože se kufr otevírá až pod sklem. Octavia se liší tím, že se s tím otevírá i to sklo.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: No vida, a uz mluvis o vlastnostech karoserie. A jsme u toho, Musk mluvil o produktu, ktery uvedou na trh "maly hatchback", bylo mu skutecne uprdele, jak moc vysoko pujdou dvere zvedat, nebo jestli uhel na zadi bude 60° nebo 45°, ale ty jsi tu zase zacal vykladat sve nazory, abys nakonec otocil a zacinas si vymyslet jenom, abys vypadal jako ze nejsi uplny blbec. ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Jinak jen tak na okraj – psaní textů a jejich překládání pro nejrůznější firmy a média v automotive je moje primární obživa už zhruba 15 let, a podle reakcí klientů se zdá, že o tom asi něco vím, protože mě za to platěj.

    Úvaha nad tím, jak se rozdělujou jednotlivý typy karoserií, je úplně přesně to, co do mojí náplně práce spadá.

    Nevím, čím se živíš ty, ale předpokládám, že v automotive to nebude. Takže, prosím, přestaň plýtvat mým i tvým časem a nehádej se o věci, který nerozumíš, s odborníkem v oboru. Děkuju.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ach jo. Pleteš dohromady úplně různý věci.

    To, co jsi našel v áčkách, není výběr karoserie. Tam, stejně jako v případě třeba HoppyGo, opravdu nemají rozdělení liftback/hatchback, pravděpodobně proto, že pro průměrnýho zaměstnance áček by to bylo moc složitý.

    Nicméně nejvíc aut u nás neprodá AAA, ale Sauto, a tam ve volbě karoserií liftback mají. AutoESA má v nabídce liftback taky. Automobilky obvykle označují Octavii jako liftback.

    Ale ještě jednou zopakuju nejdůležitější věc:

    Například v Německu je Octavia řazená mezi SEDANY. I když mají kategorii hatchback. Je to tím, že někdo to dělí podle typu otvírání kufru a někdo podle toho, jak je to auto velký a jak vypadá.

    Liftback je věc, která vypadá jako sedan, a může se jí otevírat i zadní sklo.

    Pro to, o čem jsme tu mluvili, je podstatná ta velikost. Jestli Musk chce dělat menší auto, tak do odpovědi nepatřila Octavia, PROTOŽE TA JE KURVA STEJNĚ VELKÁ JAKO MODEL 3.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---


    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: ach jo. tve rozdeleni aut je nepouzitelne. Prilis komplikovane, nesedi na vsechna auta, a jine snadno spadnou do vice kategorii.
    Ten kdo vymysli system kategorii musi dbat i toho, jak to budou vnimat druzi, ne jenom nasledovat svuj pupek.
    Takze kdyz odhlednu od redakci moto-sekce, kde inteligenta spise nepotkas, podivam se, jak s tim samym problemem nakladaji lidi, jejichz bussiness primo stoji na prodani co nejvetsiho poctu modelu aut. To skutecne nejsou automobilky ani vyhradni distributori, ale centralni preprodejni mista jako auto.de, autoscout24.de apod.

    Nejvetsi prodejce aut v CR jsou asi AAA Auto, ti maji kategorie:
    Skoda, SUV, Rodina, Combi, Male, Luxus, Marketing, Shity, Eco, B2B, drzgresle a Dodavky.

    Jak vidis na tve deleni serou skutecni odbornici z vysoka. Hatchback/Liftback je vlastnost auta, asi jako jestli ma blinkry i po stranach, nikoli jakekoli zakladni deleni.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Mno, když se lidi baví o hothatches tak si představím třeba Civic typeR, Focus rs, Golf gti, peugeot 205 gti :) prostě auta s useklou prdelí...
    A teda rozhodně ne Octavia rs...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak jen abych doplnil, udělal jsem si ze zvědavosti menší rešerši:

    Ve Francii je Octavia "berline", což se do češtiny překládá jako sedan, ale zároveň jsou "berline" i Fabia a Scala, což jsou hatchbacky.

    V Itálii je to "berlina", což je to samý.

    ... a pak mě to přestalo bavit :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Limousine v angličtině znamená to, co popisuješ, a český slovo limuzína se obvykle používá v tomhle výrazu.

    V němčině znamená limousine to, co česky a v americký angličtině sedan nebo v britský angličtině saloon. Akorátže Němci to určujou víc podle proporcí auta (jestli má zadní kapotu a dlouhou prdel), než podle toho, jestli se kufr otevírá nebo neotevírá s čelním sklem.

    Takže v Německu je se naše Octavia liftback označuje jako Octavia limousine:
    Das ist die neue Skoda Octavia Limousine - autobild.de
    https://www.autobild.de/artikel/skoda-octavia-limousine-2020-kofferraum-motoren-preis-16744263.html

    Ups, bist Du ein Mensch? / Are you a human?
    https://suchen.mobile.de/...tegories=Limousine&dam=0&isSearchRequest=true&ms=22900&sfmr=false&vc=Car

    Fun fact:
    Trabant existoval ve dvou karosářských variantách, Limousine (dvoudveřový sedan) a Universal (kombi).
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Ja nevim jestli uz ste to opustili, ale dpc, limousine jako sedan? Limousine ma stredovej sloupek kvuli tomu, aby v zadu bylo vic mista. Limousine je delsi sedan s mnohem vic prostorem vzadu a casto i jinou upravou sedaciho mista.

    Superb sedan a Superb limo jsou napriklad uplne jiny auta.
    CHEVALIER
    CHEVALIER --- ---
    Hodnoty dovolených proudů pro vodiče (kabely) - proudová zatížitelnost - Elektrokomponenty AZ
    http://www.eshop.elektrokomponenty.cz/...dovolenych-proudu-pro-vodice-kabely-proudova-zatizitelnost/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jo sorry, já přehlíd generaci. Tak to jo – nicméně je to přesně ta věc, který se většinou říká liftback :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: mazda 6 gg co je modelovy rok 2002-2007 urcite v hatchbacku existuje, snad nejazdim 6 rokov na fatamorgane
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Mazda6 jako hatchback neexistuje, to mají chybu v systému. Šestka je jen sedan nebo kombi. Hatchback mají od trojky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: K pointě a tomu, co se tím lidi snaží říct – Škoda Octavia není hatchback a především není malá. Je to auto velikostí odpovídající sedanu střední třídy, velikostně téměř přesně odpovídá BMW řady 3, Tesle Model 3 a podobným autům. Třeba v nabídce Volkswagenu je Octavii mnohem blíž Passat (4 779 mm vs. 4 689 mm u Octavie), než Golf, který má 4,26 m.

    To, co Musk očividně myslel, když o novém autě mluvil, navíc nebylo to, čemu bychom v Evropě řekli "malý hatchback". Malý hatchback je v Evropě auto velikosti cca Fabie, případně konkurenčních aut (Renault Clio, Citroen C3, Opel Corsa, Toyota Yaris a podobně), tedy auto spíš do města, o celkové délce kolem 4 metrů, spíš těsně pod.

    Musk měl na mysli auto odpovídající evropskému hatchbacku nižší střední třídy, což je typicky VW Golf, Seat Leon, Peugeot 308, Renault Mégane, Ford Focus a podobně.

    Takovou věc by dávalo smysl postavit na zkráceném podvozku Modelu 3 s menší baterií a cenově by výsledek mohl konkurovat Volkswagenu ID3, což je elektrický ekvivalent Golfu.

    Takže bych očekával v nejbližších pár letech nějakou Teslu, která bude mít 4,20 – 4,30 m na délku, bude používat většinu techniky z Modelu 3, ale bude mít menší baterii, tak 40 - 70 kWh v různých verzích, a její základní cena bude tak 700-800 tisíc Kč, u nejvyšší verze kolem milionu.

    Jinak tady je ten článek, ze kterýho to Autobible převzala, včetně původního tweetu:

    Elon Musk says Teslas are too expensive, hints at new compact electric car
    https://uk.motor1.com/news/436132/elon-musk-tesla-too-expensive-compact-model/

    On ve výsledku ani moc neřekl, konverzace byla následující:

    Tweet

    M Jaunius Kapkan
    @mjkapkan

    Model Y is still too big for some cities in Europe. What about smaller European style hatchback?
    Elon Musk
    @elonmusk
    ·
    Jul 10
    Probably a good one to design & engineer in Germany

    "Menší hatchback v evropském stylu." A je to jen odpověď na něco, dovozovat z toho, co to přesně bude, je dost těžký. Teda jestli vůbec něco bude.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam