SEJDA: K pointě a tomu, co se tím lidi snaží říct – Škoda Octavia není hatchback a především není malá. Je to auto velikostí odpovídající sedanu střední třídy, velikostně téměř přesně odpovídá BMW řady 3, Tesle Model 3 a podobným autům. Třeba v nabídce Volkswagenu je Octavii mnohem blíž Passat (4 779 mm vs. 4 689 mm u Octavie), než Golf, který má 4,26 m.
To, co Musk očividně myslel, když o novém autě mluvil, navíc nebylo to, čemu bychom v Evropě řekli "malý hatchback". Malý hatchback je v Evropě auto velikosti cca Fabie, případně konkurenčních aut (Renault Clio, Citroen C3, Opel Corsa, Toyota Yaris a podobně), tedy auto spíš do města, o celkové délce kolem 4 metrů, spíš těsně pod.
Musk měl na mysli auto odpovídající evropskému hatchbacku nižší střední třídy, což je typicky VW Golf, Seat Leon, Peugeot 308, Renault Mégane, Ford Focus a podobně.
Takovou věc by dávalo smysl postavit na zkráceném podvozku Modelu 3 s menší baterií a cenově by výsledek mohl konkurovat Volkswagenu ID3, což je elektrický ekvivalent Golfu.
Takže bych očekával v nejbližších pár letech nějakou Teslu, která bude mít 4,20 – 4,30 m na délku, bude používat většinu techniky z Modelu 3, ale bude mít menší baterii, tak 40 - 70 kWh v různých verzích, a její základní cena bude tak 700-800 tisíc Kč, u nejvyšší verze kolem milionu.
Jinak tady je ten článek, ze kterýho to Autobible převzala, včetně původního tweetu:
Elon Musk says Teslas are too expensive, hints at new compact electric car
https://uk.motor1.com/news/436132/elon-musk-tesla-too-expensive-compact-model/
On ve výsledku ani moc neřekl, konverzace byla následující:
Tweet
M Jaunius Kapkan
@mjkapkan
Model Y is still too big for some cities in Europe. What about smaller European style hatchback?
Elon Musk
@elonmusk
·
Jul 10
Probably a good one to design & engineer in Germany
"Menší hatchback v evropském stylu." A je to jen odpověď na něco, dovozovat z toho, co to přesně bude, je dost těžký. Teda jestli vůbec něco bude.