• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Cywe, s tebou je fakt prdel :)

    Na typicky vesnici - ted nemyslim Brno, ale opravdovou vesnici - neni vubec nic, muzes tam chodit pesky jak chces, proste tam zadny sluzby ani obchody nejsou. Kdyz mas stesti, tak tam stavi parkrat denne nejakej autobus, ale cokoli potrebujes proste smysluplne bez vlastniho dopravniho prostredku nedas.

    Ta diskuse tady je fakt bizar, to je jak nejaka chranena dilna :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak pardon peso to ma 266 metrov a autom 383 ...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: to si budu kupovat 50-rocni seniori, ktori su zvykli este na stare poriadky, ale mlada generacia je myslenim posunuta uz niekde uplne inde, pamatam si to ako dnes jak vsetci pri uvadzani modelu 3 picovali na tablet a ze ovladanie ma byt na knofliky a ze co to je za nesmysl a dnes uz vsetky automobilky cpu co najviac funkci do dotykaca, najlepsie su take tie argumenty o tom ako klimu potrebuje niekto ovladat knoflikom, lebo to ovlada "po hmate" ... ja teda klimu na knofliky mam, ale po hmate som ju v zivote neovladal, lebo sa potrebujem vzdy pozriet co som nastavil

    moje decka pocitac ovladaju horko-tazko mysou a klavesnicou, zato 4-rocne decko si na tablete samo bez akehokolvek ucenia natukalo a nainstalovalo nejaku novu hru, takze som musel nainstalovat detsky mod ... take tie veci ktore tu tvrdite, ze su nemozne, sa menia lusknutim prstov, 2016 ovladanie auta cez infotainment bolo tabu a dnes kto to nema, je zaostaly :)

    za 20 rokov si benzin a naftu budu kupovat iba nadsenci, lebo legislativa sa posunie niekam, kde vlastnenie takeho auta bude luxus... 20 rokov je strasne dlha doba, za 20 rokov sme sa naucili pristavat rakety z vesmiru naspat a to nie je trivialna uloha

    BLOWUP: na vesnici je bez auta neschopny provozu iba lenivec alebo invalid, ludia su strasne lenive zvery, nez sa prejst 200 metrov do obchodu, tak to si moj sused kazde rano nakopne toho svojho diesla a kurvi si motor studenymi startami, ja jazdim aj s deckom do skoly do mesta autobusom kazdy den (teda nie teraz cez karantenu) a potom este peso do prace pol hodinu a zvladam to
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak tady mám jednoduchou a praktickou otázku pro místní automobilové experty, podle kterejch Tesla nepotřebuje víc modelů.

    Na podzim přijde na trh Škoda Enyaq, SUV velikosti Kodiaqu ale s větším vnitřním prostorem, ze začátku ne, ale časem by snad měl mít i tři řady sedadel. Bude stát asi jako Model 3 nebo míň.

    Co Tesla nabídne kupci Enyaqu? Model Y je menší. Model X stojí dvakrát tolik.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    TEAPACK: Ted moc nechapu o cem je rec, v mym aute je takova teplota kterou si nastavim a s tretinou nadrze bych si moc starosti nedelal. Proc by proboha na volnobeh nemelo topit??
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Tesla byla přelomová tím, že to bylo první elektrický auto, který bylo SKORO tak použitelný jako benzínový auto. A dost lidí si jí kvůli tomu koupilo.

    Až si budou moct koupit srovnatelnej elektrickej Mercedes nebo Škodovku, tak to udělaj, protože budou chtít auto vyrobený lidma, co už někdy předtím dělali auto, a který se ovládá jako auto a ne jako tablet.

    Dneska jsem zrovna vrátil aktuální BMW 330e a celej minulej tejden jsem velebil do nebes návrháře jeho interiéru. Všechno, co člověk opravdu potřebuje používat, se totiž dá použít bez toho, aby člověk musel hmatat na dotykovej displej. Muset ovládat cokoliv důležitějšího než je hledání písničky ve Spotify nebo nastavování barvy podsvícení palubky přes dotykovej displej je idiotský.

    BLOWUP: Tak v Čechách má typická vesnická rodina jedno auto "na lepší" (tím se jede na dovolenou nebo na nákup do města nebo něco) a pak ty, co mu předcházely, typicky 1-2, který se používaj na to, u čeho si nový nechceš vošoupat.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Hlavne na vesnici jsi bez auta natolik neschopnej provozu, ze mit jich v rodine nekolik je prosta nutnost.
    Nicmene, vozovej park kterej vidam na ceskejch vesnicich nevypada na to ze by jeho majitele meli a to si z fleku poridit novou teslu (pokud by teda o ni stali, lidi na vesnici vetsinou maji dost prakticky uvazovani :o)

    Ale ted jsem koukal ze tesly z roku 2014 stojej kolem 30000chf, pokud vydrzej tech 100 milionu kilometru tak na ne casem bude mit kazdej bezdak :)))
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Bavis se s nekym kdo ti prave sdelil ze nema ridicak ;)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Srovnavat Teslu s prvnim iPhonem muze jen uplnej cvok :) Prvni iPhone bylo naprosty zjeveni, neco co tu nikdy predtim nebylo. Intuitivne propojeny funkce o jakejch se do ty doby nikomu nesnilo. Ja pouzival roky ruzny PDA a ty byly ve srovnani s iphonem jako pestni klin vuci bitevnimu vrtulniku :) nikdy nezapomenu na ten pocit kdyz mi doslo co ta mala vec vlastne vsechno umi.

    Tesla je kycovity lunaparkovy auticko, novyho na ni nevidim vubec nic :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jo, ale v malým městě (třeba do 100 tisíc) už nefunguje automobilová doprava po centru, protože to centrum je většinou tak malý, že po něm nemá smysl jezdit autem.

    Takže doprava jde do centra nebo z centra – a tam už zase přestává bejt dostatečná hustota lidí i aut na to, aby fungovalo. Nemluvě o satelitech, tam už sdílený cokoliv nemá vůbec šanci.

    (do předloňska jsem bydlel ve 100k městě, teď bydlím v Praze, tady mi carsharing a podobně dává smysl, v Pardubicích to podle mě nemá ještě dlouho šanci)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    v malych mestach doprava funguje uplne stejne jak v tych velkych - nefunguje, lebo na to nemaju dimenzovanu infrastrukturu, takze v spickach tiez trcia vsetci v zacpach na tom jednom semafore a parkovat tam tiez nie je kde, lebo niektori maju aj 2-3 auta a parkovanie je dimenzovane na socialisticky model 1 auto pre 10 rodin
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak tu máme další reality check.

    Všiml sis, že existuje i něco jinýho než centra velkých měst (což třeba v ČR zahrnuje tak akorát Prahu a Brno, zbytku se "velký" říkat nedá a i ta automobilová doprava tam funguje jinak) a venkov?

    A třeba lidi z menších měst jezdí na víkendy docela běžně, a zároveň v menších městech už začíná být složitější dosáhnout potřebný hustoty lidí i aut na to, aby fungovalo sdílení.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: kto bude jazdit na vikend? ti vesnicani, ktori zrovna tie autonomne auta nepotrebuju a na vikend nikam nejazdia, lebo "chalupu" maju doma na vesnici? uprimne nepoznam tuto od nas z vesnice moc ludi, ktori niekam jazdia "na vikend" :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Hele a napadlo tě někdy, že lidi mimo centra velkých měst ("zakázaný zóny" pro auta pokud budou, tak budou fakt v centru) občas, nebo vlastně docela často, jezdí i jinam než do center velkých měst? :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: kdekoliv mimo centra to bude o tom, ze si tym autom dojdes leda tak do nakupaku na okraji mesta nakupit, lebo nebudes mat peniaze na zaplatenie congestion tax alebo poplatok za parkovanie alebo ta do mesta vobec nepustia, lebo tam bude zakaz vjazdu... alebo budes ultrabohaty vesnican, ktory nemusi hladiet na ekonomicku stranku veci a vsetko si to zaplati a podplati, to ale nebudes "vacsinovy sofer" ... ja uz teraz jazdim do mesta radsej busom, lebo riesit v meste parkovanie, aby som za den vyplazol 250 korun iba za to ze niekde odstavim auto a dalsie 200 prejazdim na beno mi uz ekonomicky nevychadza ... pripadne mozem dojst na okraj na zatial neexistujuce zachytne parkoviste a odviezt sa do centra MHD, ale v tom pripade to auto tiez postrada zmysel, mozem ist tou MHD celu cestu
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: ono ani na ten volnoběh moc netopíš, pokud máš venku pod -5 (jo, na rozmrazení čelního skla to stačí, ale být v autě v +5 to fakt není výhra)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: A to máš výhodu bufíku, většina spalovacích aut musí běžet na volnoběh, jinak netopíš.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: A elektrický vytápění bude k udržování teploty už vyhřátýho auta potřebovat téměř určitě míň než kilowatt, takže 30 % baterky ti vystačí taky na celej den.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: tak mě bufík žere cca 1 litru na hodinu, nádrž mám na 70 litrů, takže i s třetinou nádrže tam vydržím celý den. Výhoda je, že jakmile se to rozjede, na první benzínce mám za 2 minuty natankováno do plna a topím a jedu a neřeším =) Elektromobily ještě dlouho nebudou mít takovou infrasrtrukturu, aby mohlo najednou na libovolnou benzínku přijet 10 aut k rychlonabíječkám (a to nebrzdí jen počet rychlonabíječek, ale taky nějaký inteligentní systém pro rychlonabíječky samotné, protože zdesetinásobit rozvodnou síť jednoduše nejde)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: A z toho, když v tý koloně zkejsneš se třetinou nádrže, ti mráz po zádech nejde?

    Elektromobil, aspoň pokud má tepelný čerpadlo (ze současnejch už snad většina) má na topení menší spotřebu energie než ICE, respektive vydrží na plný nabití topit dýl než auto na plnou nádrž.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam