DZODZO: Na tý vesnici máme barák, kterej postavil praděda, naše rodina odtamtud pochází a jezdíme tam pravidelně odjakživa. Takže ano, ty lidi tam známe. Opravdu si lidi nekupujou nový auta, aby je zavírali do garáži.
Lidi tam mají běžně nový auta, většinou něco kategorie levných Škodovek nebo Dacií, někteří tam mají starší ojetiny. Obecně jsou tam auta o něco levnější, starší a měněný míň často než ve městě. Ale rozhodně to není tak, že by lidi typicky jezdili 30 let starým autem a měli nový auto v garáži, to, co vidíš jezdit, jsou právě ty nejnovější co maj. Menšina rodin má dvě auta, ještě míň 3 a víc.
Autonomní taxík pro seniora dávat smysl může, pokud opravdu jede jednou za tejden. Pak to bude ale spíš náhražka za autobus než za auto.
Jinak je na vesnici pořád problém, že by těch taxíků buďto muselo bejt strašlivě moc, aby byly hned k dispozici, nebo by se na ně strašně čekalo.
A ve chvíli, kdy bude těch taxíků tolik, aby se bez problémů dostalo na každýho kdykoliv potřebuje, tak nebude ekonomicky výhodný je provozovat, leda by jízdný stálo nějakou šílenou raketu.
Když každej uživatel využije službu třeba jednou za tři dny, ale zároveň musíš být připravenej na to, že ti třeba 60% uživatelů využije službu najednou, tak máš ve výsledku strašně nízký využití toho auta. Což, aby to byl relevantní byznysmodel na jakýkoliv straně, vede k tomu, že by to muselo bejt šíleně drahý (což lidi nebudou chtít). Nebo to na sebe nevydělá.
Ve velkým městě taxík (jakejkoliv) vyhodí jednoho člověka a hned jede pro dalšího.
Všimni si, že i normální taxíky fungujou tím líp, čím větší je město, a čím větší město, tím větší tvoří podíl cest. V NYC jezdí taxíkem všichni, v Praze je to běžný, v Pardubicích se jím jezdí z hospody když jsi hodně zlitej a v Humpolci jsou taxíky asi tři a používá je někdo výjimečně. Na vesnici nejede taxíkem nikdy nikdo.