DZODZO: Je úplně jedno, kolik ti je, lovit něco na dotykáči bez možnosti to najít po hmatu je idiotský a u důležitejch funkcí nebezpečný. Jednak na to musíš čumět výrazně víc než na kolečko/tlačítko, druhak si většinou musíš chytit rukou vršek displeje, bo jinak hovno trefíš.
A to nejsem padesátiletej kmet, je mi 36, ale do telefonu čumím asi tak stejně jako lidi o půl generace mladší.
Jenomže se taky už 15 let částečně živím tím, že testuju auta a píšu o nich, takže mám praktický srovnání víceméně všech palubních systémů na evropským trhu za poslední dekádu a půl, včetně tý Tesly.
Ne, dotykáč je prostě debilní. Proto drahý značky (BMW, Mercedes, Audi, Lexus) mají kromě ovládání přes displej vždycky i nějaký kroutítko/mačkátko jako iDrive nebo Comand u Mercedesu, levný značky mají čistě dotykáč.
To je totiž hlavní důvod pro jejich použití. Samozřejmě to taky vypadá cool, ale především, dotykáč je levnější než tlačítka.
Proto v technologiema nabitým BMW 3 najdeš spoustu fyzickejch tlačítek, navíc rozlišenejch velikostí a tvarem tak, aby se daly rozumně ovládat, a v Peugeotu 2008 za ani ne poloviční peníze najdeš dementní dotykáč, na kterým musíš nastavovat i vyhřívání sedaček a podobný voloviny.