BOBASH: hele tohle je business modelu, ne o zadnym geekovi. ja s tebou tady ve vetsine veci souhlasim, ale ohledne budoucnosti ses trochu kratkozrakej.
mas pravdu, ze ve meste je jednodussi sdilet, protoze vyuzivas sdileny prostredek na maximum a snizujes cas, kdy je taxi nevyuzivany. jde o usporu z rozsahu vyuziti urciteho prostredku.
nicmene velkou roli hraje v dnesni dobe cas cloveka/ridice a pak samozrejme provozni naklady, vcetne paliva.
takze zpatky k business modelu. pokud technologii (mobilni appka misto dispecinhu, optimalize problemu obchodniho cestujiciho atd.) snizis planovane naklady a budes mit dostatecnou flotilu aut, muzes si dovolit nejaky to auto poslat i na vesnici. samozrejme ze tam nebude krouzit celej den, ale budou to cesty mesto-vesnice, nebo vesnice- mesto, pripadbe vesnice-vesnice, pokud mas v appce i timimg a dalsi zakazniky.
problem prostoju pak muzes vyresit opet technologii, propocitas v real-timu, kolik bys vydelal kdyz auto nechas ve meste a proste nejakou aukci cenou, jak uz to dela uber nahodis priplatek za vesnici. pokud zakaznik akceptuje, neni co resit. kdyz ne, auto zustane ve meste a vydelava dal...