DAN_F: Licencování technologií a služeb, nebo spíš prodávání hotových podskupin (podvozek s motorem) jiným výrobcům je samozřejmě řešení, ale zatím nic nenasvědčuje tomu, že by to Tesla chtěla dělat.
A je otázka, komu by to chtěl prodávat, když ostatní velký automobilky už většinou svoje technologie mají. Jestli do tohohle chtěli jít, tak v době, kdy byla jejich technologie jedinečná.
Ad palubní systémy – VW ho má navržený o něco líp než Tesla, protože má aspoň část důležitých věcí na tlačítka/páčky.
To o "fyzických ovladačích, který nemají s rozhraním nic společnýho" nechápu. To si jako představuješ, že od toho tlačítka vede přímej drát k tomu, co spouští?
Tlačítka úplně stejně jako ikonky v infotainmentu jen posílají signál k nějaký činnosti do počítačovýho systému, kterýmu je úplně jedno, na co klikneš.
Ten rozdíl je v tom, že fyzickej ovladač je intuitivnější, ale taky dražší. Proto výrobci, co nemají peníze, používají řešení čistě s dotykáčem, ti co mají peníze, používají kombinaci.
Tesla je někde mezi, jednak se strašně snaží ušetřit, druhak je tažená Muskovou představou hi-tech vzhledu.
Furt budu radši používat rozhraní VW než Tesly, ale samozřejmě ještě mnohem radši rozhraní BMW nebo Mercedesu než VW.