MRAKY: Statistiky má jedině Tesla. Já vycházím ohledně Tesel z toho, že na fóru když to jeden zmínil, tak jich tam jsou hned mraky a vláken "Autopilot nebo Autosteer nefunguje za deště" tam vidím dost.
A druhej je prostě selskej rozum, respektive praktický zkušenosti s několikama desítkama až stovkama aut, majících různý typy kamer. Když hodně prší a zejména když je k tomu třeba bordel na silnici, tak se většině těch aut v nezanedbatelným počtu případů stane, že se ta kamera zaprasí a nevidí nebo vidí špatně.
Hlavně v kontextu, o kterým se bavíme, je "masový" i třeba 1% naježděnýho času. Ono po pravdě i 0,1% naježděnýho času je "masový".
Většinu bezpečnostních prvků u auta potřebuješ mnohem míň často, a stejně je musíš mít. Běžnej řidič zvládne zhruba 99,99% času jezdit úplně bezpečně bez ABS, ASR a ESP.
Problém je, že v tom zbývajícím 0,01 % času nastává dost situací, kdy může někoho zabít.
Autopilot, kterej neuvidí, asi nikoho nezabije, ale taky nikam nepojede. A to neznamená průser jen pro to daný auto, ale třeba taky ucpanou dálnici.
Tohle je jen jeden z mnoha důvodů, proč je k tomu, aby roboauto bylo použitelný a hlavně aby se stalo legální, nutný, aby zvládalo víceméně 100% situací. 99% je hrozně málo. A to 1% může znamenat 20 let vývoje.