COMODOR_FALKON:
1) Ale jo.
2) Filtry ti neřeší CO2.
Ad tvoje otázka na Peter_Pan:
Naprosto netušíš, co všechno vývoj takovýho auta zahrnuje a co všechno je potřeba řešit. Jednak i když má automobilový analfabet jako ty pocit, že se třeba Octavia 3 od Octavie 4 liší jen zaoblením kapoty, je to ve skutečnosti kompletně nový auto.
To znamená:
- kompletně nová konstrukce karoserie, spočítat všechno, navrhnout všechno
- kompletně novej interiér, přičemž všude všechno na sebe navazuje, to, že do toho auta vlezeš a dobře se ti tam sedí, je výsledkem toho, že někdo strávil tisíce hodin vymejšlením rozvržení celýho auta a řešením, jestli má bejt tohle o kousek víc tam nebo spíš jinde.
- aerodynamika
- design
- to, že auto musí bejt aerodynamický, musí dobře vypadat, a k tomu musí být prostorný
- ... a k tomu všemu musí být bezpečný
- ... a k tomu všemu musí jít vyrobit
- ... a k tomu všemu musí jít opravit, takže se ti třeba nemůže stát, že nějaká věc je za nějakou jinou věcí a šla by blbě odmontovat
- ... a k tomu všemu to musí jít vyrobit za rozumný peníze, takže řešíš, co z čeho můžeš vyrobit a co musíš udělat levnějc
- ... a k tomu všemu tomu musí splňovat všechny předpisy na všech trzích, který jsou leckdy tak trochu protichůdný.
No a když takový auto vymyslíš, nakreslíš, uděláš 3D modely, uděláš reálný hliněný modely, uděláš předprototypy a uděláš prototypy, tak musíš ověřit, že to všechno spolu funguje. A to nejde jinak než testováním.
Takže musíš s flotilou aut najet několik milionů kilometrů. A musíš ty kilometry najet ve všech myslitelnejch podmínkách, od pouště po polární kruh, musíš otestovat chování ve všech myslitelných situacích.
Pak taky musíš sladit všechny věci, který se "ladí", od nastavení podvozku přes odpor řízení po sílu, s jakou se mačkají čudlíky.
Potom těch aut musíš několik desítek rozmlátit při crashtestech.
A potom to celý musíš zhomologovat, což mimo jiný znamená testy WLTP, při kterých musíš měřit spotřebu/emise každý motorizace v každý výbavě s každýma možnýma kolama.
A proto to stojí miliardu.