KEB: Spotřeba u PHEV je strašně složitá věc. Ale zkusím to jednoduše:
Primární problém je, že ta věc má dvě spotřeby. Spotřebu elektřiny a spotřebu paliva.
A tím pádem záleží na režimu použití, jakou to bude mít reálnou spotřebu. Máš dva extrémní scénáře:
1) Jezdíš jen krátký trasy a dobíjíš to, pak to žere 0 l/100 km a nějakou elektriku.
2) Nenabíjíš to (případ velký části majitelů, který si to koupí kvůli EL značkám a parkování v Praze) a jezdíš v režimu normálního hybridu, pak to má nějakou spotřebu, která je nesrovnatelně vyšší než ta udávaná. Z posledních zkušeností:
Volvo V60 T8 – kolem 10 litrů
Superb iV – kolem 7 litrů
BMW 330e – kolem 8 litrů
Alias to žere jako normální hybrid.
Ta spotřeba udávaná dle WLTP je realistická, když bys to nabíjel ve frekvenci odpovídající WLTP testovacímu cyklu, což znamená každých tuším 70 nebo 80 kilometrů. Plus WLTP do emisí CO2 nezapočítává elektřinu.
Takže PHEV umí být skvělá věc, ale jen pro toho, kdo auto používá tak, aby se projevily jeho výhody.
Třeba pro mě (bydlím v centru Prahy, občas popojíždím po městě, na což by mi těch 60 km stačilo, ale občas jedu na dlouhej výlet, na kterej naopak nestačí dojezd levných elektromobilů) by bylo třeba BMW 330e naprosto perfektní auto, protože bych měl i teoreticky kam dát wallbox (mám svoje stání ve dvoře).
Když si to ale koupí člověk, kterej kde nabíjet nemá, nebo kterej jezdí především dlouhý trasy, tak je to k ničemu a reálně je to horší než diesel nebo CNG.