• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    DZODZO: Budou muset.. Ale bojim se, ze jakmile se nekdo nauci elektriku, tak ze servisu utece pri prvni prilezitosti do "normalni" firmy hlidat za stejny prachy rozvadec.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    LOPIK: to je naprosto nereálné... elektrikářů je už takhle dost málo a automechaniků, kteří poznají něco víc, než co jim nahlásí OBD, je ještě míň a jejich počty stále klesají.
    To by se musel stát nějaký zázrak aby na učňáky začali chodit lidi, co nemaj v hlavě nasráno... ten jede/dva v ročníku, kteří tam chodí, protože je to baví jsou sice fajn a jsem za ně rád (protože jeden takový k nám teď nastupuje), ale dva lidi ročně na okres fakt nemají šanci vytrhnout nedostatek kvalifikovaných lidí v jakémkoli řemesle, hlavně když teď hromada řemeslníků odchází do důchodu.

    DZODZO: někteří jo, ale 3/4 zaměstnanců ve velkých servisech jsou techničtí negramoti, které musí neustále někdo hlídat a kontrolovat. a tyhle 3/4 mají tak velkou fluktuaci, že je na EV nepřeškolíš aby to bylo použitelný a tobě jako zaměstnavateli se to vyplatilo.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LOPIK: Jsou i "neautorizáky" kde si můžeš už pár let objednat elektrifikaci ICEV na klíč...
    ...akorát nemají licenci a tím ani originální díly, přičemž alternativ zpravidla moc není.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    A co stavajuci mechosi, ti nemaju ambicie zvysit svoju kvalifikaciu? Clovek sa uci cely zivot
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    TEAPACK: TEAPACK: Vychavat generaci v tomhle pripade znamena, ze budes muset najit elektrikare, ktery ti pujdou delat automechaniky. A to neni tak jednoduchy - vsechno kolem auticek je extremne neatraktivni obor pro kohokoliv, kdo ma kvalifikaci delat neco jinyho.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    COMODOR_FALKON: O tohle fakt nejde - v neatorizaku se ti v tom nikdo nebude stourat, protoze nechce usmazit sebe nebo to auto a to ani v takovym, kde ti jinak klidne vymeni na Ferrari, co zvedaj s paletakem, protoze to je na hever moc nizky, prevodovku.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: tím "vychovat generaci" myslíš upravit školní osnovy, aby se na učňácích začali dozvídat, že kromě dvoutaktu a čtyřtaktu, taky může být hybrid a čisté EV? na to si IMHO počkáš tak 15 let.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LOPIK: Nejen to... Hlavně musí mít certifikaci od výrobce auta, že od sebe rozezná šroub a hřebík a je možné mu poskytnout časově limitovanou exclusivitu na náhradní díly...
    Pochopitelně hodně drahou certifikaci...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LOPIK: No právě. A hlavně to musí reálně umět. Vychovat novou generaci mechaniků na elektrický auta nebude hned.

    Stejně jako nebude hned to, aby se dodavatelský řetězce přeorientovaly na výrobu pro elektrický auta.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    BOBASH: U servisu "logistika" znamena to, ze ti nestaci manik s racnou, nebo autoelektrikar, ale navic musi mit jeste vyhlasku na elektriku. Tohle bude problem na dlouhy leta..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: Na dlouhý cesty má Ioniq furt malou baterku. S Konou nebo e-Nirem už si to představit dokážu.

    A servis asi ještě nějakou dobu problém bude, no. To je mimochodem jedna z těch věcí, kvůli kterým nejde přejít na EV za 10 let... všechna logistika včetně právě třeba servisů je přizpůsobená ICE.
    ABS
    ABS --- ---
    pro zajemce o EV: Hloupa oprava jednoho dilu meho Ioniq, drobnost v zamku dobijeni, trvala bouzel 3 tydny. Nahradni dily na EV a i specialiste jsou nedostatkove casto, normalni technik servisu, jak jsem zjistil, na tom krome kol skoro nic opravit nemuze. Dost lidi kolem mne ma Teslu a pry to je jeste horsi.
    Poprve v zivote jsem jel alespon k mori, logiscky spalovakem, a uprimne moc si tu cestu pres 1k km elektroautem nedovedu prestavit s detmi, jsem si jisty, ze pauzu na dobijeni by prospali a kdyz bych mohl jet, tak by rvali, ze chteji pauzu >> EV jsou super, ale stale to ma rezervy. Do AT Alp asi v pohode, ale do 30+ stupnu v jiznim Chorvatsku jiz ne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Porsche Taycan takes on the Moose Test and bows down to Tesla Model 3's record
    https://www.teslarati.com/porsche-taycan-loses-tesla-model-3-moose-test-video/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm to vyzera, ze to mali nejako odstupnovane podla najazdenych kilometrov, to by museli nasadit hodne konkurencne ceny aby sa to financne oplatilo, resp. oplati sa to skor pre ludi co striedaju auta po 2-3 rokoch, takze nestihnu v tom dvakrat zaplatit cenu baterie :)

    Electric car battery leasing: should I lease or buy the batteries? | BuyaCar
    https://www.buyacar.co.uk/...s/1523/electric-car-battery-leasing-should-i-lease-or-buy-the-batteries
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: S Leafem myslím ne, ale s Twizzy, Zoe nebo něčím podobným určitě jo. Možná i s elektrickým Fluence.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm ten koncept prenajmu baterii ale nie je novy, tak to fungovalo snad uz so starym leafom
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Čínská automobilka Nio zlevní elektromobily, budoucnost vidí v pronájmu baterií | cdr.cz
    https://cdr.cz/...nek/cinska-automobilka-nio-zlevni-elektromobily-budoucnost-vidi-v-pronajmu-baterii

    Čínská automobilka Nio přišla s novým konceptem, kdy svým uživatelům baterie pouze pronajme. Tím dosáhla snížení cen u svých modelů až o 250 tisíc korun. Podle odhadů by to mohla být levnější alternativa Tesly pro ty, kteří chtějí elektromobil, ale nemají po ruce milion.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: ono to bude spíš tím, že prostě nepoznám auta a nahoru blbě vidím, takže když nejede fakt kolem mě, tak ji nejspíš nepoznám :-D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EU by měla zavést regulaci, že PHEV musíš alespoň jednou týdně doplna nabít, jinak nenastartuješ :D
    /konec vtipu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Mě hrozně irituje to balení PHEV a BEV do jednoho pytle.

    PHEV v obrovský spoustě případů funguje jako normální hybrid a tedy jako normální auto na benzín. Typicky jsou velmi prodávaný PHEV od Volva – což je tím, že T8 (jediná PHEV verze) je především verze nejvýkonnější. Chceš nejrychlejší Volvo? Dostaneš PHEV.

    Někde jsem viděl nějakej průzkum mezi majitelema, jak často to nabíjejí. Tuším že nadpoloviční většina odpověděla "vůbec".
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam