• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Takový ten ozdobný papír, bez kterého nesmí na auto sahat, aby nezrušil záruku...

    BOBASH: Matláš 2 věci dohromady.
    1) Již X let existují servisy schopné s EV pracovat a do určité míry je i vytvářet refitem ICEV
    2) Vzhledem k prakticky nulovému alternativnímu marketu jsou k opravám EV potřeba originální díly. Pokud k nim nemá servis přístup, tak smolík...

    BOBASH: 170km je pro mne postačujících a spartánské vybavení je spíš výhoda, než problém, ale těch 100k+ už ano...
    ...ale třeba by to šlo zčásti obejít registrací jinde v EU...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    co su to opravdu realne podminky?

    Hyundai Ioniq 28 kWh 1000 km challenge
    https://www.youtube.com/watch?v=OeAL5m_bsVI
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Chtěl bych vidět v opravdu reálných podmínkách, jak s Ioniqem ujede 1 000 km za 12 hodin.

    Brno-Makarská s tím rozhodně za 12 hodin nedáš.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no s jakym vidis v tej tabulke, to je real-world test kedy s tym Bjorn ide tych tisic km a po ceste dobija, pre referenciu tam ma ten plugin hybrid ako "fosilne" auto

    v tom videu to aj vysvetluje ze niektore auta je lepsie dobijat napr. iba na 70-80% lebo dovtedy sa nabijaju rychlejsie nez cakat na dobitie do 90% kedy uz klesa dobijaci vykon
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jde o to s jakým. Něco co má udávaný dojezd 300 km, takže to reálně ujede 250 km, a nabíjet potřebuješ preventivně po 200 km, a co neumí rychlodobíjení, to pojede den.

    Dokola omílaný e-Niro nebo Enyaq iV mají dojezd 500 km, takže reálně ujedou 450 kilometrů a nabíjet budeš po 400, což znamená, že to dáš na dvě zastávky, což už se dá zvládnout. Navíc ta druhá může bejt krátká, pokud budeš mít kde nabít na hotelu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ma tam nalinkovanu dost dobru tabulku, 1000 km challenge a casy kolko to trva s akym autom, takze brno-makarska 1000 km by s EV nebolo zas tak dlhsie nez s fosilom pokial budu po ceste rychle nabijacky

    TB tests - Tabulky Google
    https://docs.google.com/...adsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit#gid=15442336

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: On je takovej malinkej, drobnej, nepatrnej rozdíl mezi připojením aux-in do rádia a opravováním věci, ve který je obvykle cca 400V baterie a tečou tam proudy, který tě usmažej když se na to blbě podíváš.

    Mimochodem, právě jsem se dočetl, že třeba na Audi e-tron musí systém "deenergizovat" silnoproudej technik, než se na tom autě začne dělat třeba karosářská práce jako je sváření.

    A silnoproudej elektrotechnik je něco úplně jinýho než automechanik, naprosto jiná a nesouvisející kvalifikace.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ten polestar 2 je uz ozaj dotiahnuty aj po stranke nabijania, este keby sa podarilo zrazit cenu

    Polestar 2, Model 3, I-Pace and e-Soul charging compared
    https://www.youtube.com/watch?v=Vw90K6_bFjg
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: nikam, se ti na to vykasle a s Ev tě posle do háje. Zatím jich je pořád málo. Ti starší to v pohodě doklepou do důchodu. Potřebuješ úplně novou generaci.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    DZODZO: třeba do důchodu ;) nikdo nechce makat na cizím když mu táhne na 70 a nemusí ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: hl, ked take technicke jelito ako ja zvladlo zapojit si do auta na radio aux-in modul na mp3 z telefonu, tak mechanik co sa v autach stoura kazdy den by to urcite musel zvladnut tiez (a rychlejsie nez za cely den ako to trvalo mne)

    inak co sa tyka toho "odchadzania" elektrikarov, co ked ten mechanik je sam majitelom toho autoservisu, kam by odchadzal?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Když by to sem někdo chtěl dovážet, tak se to sem určitě dostane, přinejhorším přes individuální schválení jako ty malý pasráče co je má ReVolt.

    Problém bude spíš v tom, že:
    – má to v tý lepší verzi dojezd 170 km, nejspíš podle nějakejch čínskejch norem, což znamená, že to v reálu bude fungovat asi jako Citroen C-Zero
    – bude to udělaný přesně tak, jak by člověk čekal od čínskýho auta za v přepočtu kilo.
    – S dovozem, clem, DPH a přihlášením to bude stát 200 tisíc.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To je podobná myšlenka jako že když existuje kniha "domácí lékař", nepotřebujeme doktory.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Elektrifikaci ICEV na klíč? To už pak není servis, ale úpravce, protože předělá celý auto. A "originální díly" u toho nejspíš nepoužije, protože to by z toho zůstalo ICEV.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jakou certifikaci od výrobce auta, prosímtě?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Je jedno jestli to budou mít v osnovách nebo se to naučí sami nebo se rekvalifikují nebo whatever. Prostě potřebuješ lidi co to uměj. A to znamená, že se to musej naučit a to se nestan hned.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Wuling's Hong Guang MINI EV Surpasses 50,000 Orders Within Weeks
    https://insideevs.com/news/440136/wuling-hong-guang-mini-ev-50000-orders/

    Tohle by mi stačilo, škoda, že fo EU to nejspíš nikdy nedostane homologaci...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Záleží, jestli tam výrobce nezabuduje sebedestrukční mechanismy s detekcí modifikace (Apple-style), nezaleje to nějakým lepidlem (Apple-style), nebo Tě neodřízne od služeb (Tesla-style)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    DZODZO: Zamky ti vymeni i dneska kazdej, jde o to pohonny ustroji nebo vetsi bouracky. Do toho se ti pak nikdo s pajkovackou a mozkem stourat jen tak nebude..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Pokial by existovali schemy zapojenia, tak by to snad zvladol aj niekto s pajkovackou, zrovna nejake elektricke zamky alebo motory by sa nemuseli vymienat cele, tam snad staci vymenit nejaky prdly odpor alebo kondik ne? Tie elektromobily by mali byt sustainable aj v tomto ohlade, ze kvoli malej poruche nebudem vymienat cely diel, tak ako u spotrebnej elektroniky
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam